Ik heb vandaag via SSH op mn server FreeBSD 4.10-RELEASE naar 4.10-STABLE geupgrade, dat is allemaal goedgegaan, maar na het "reboot" commando kwam hij niet meer online. Nog ff gemaild of ze mn server konden rebooten maar helaas, ook daarna kwam hij niet online. Ik dus naar RedBus en na het aansluiten van een monitor zie ik dat hij vast hangt bij de bootloader van FreeBSD (rare BTX fout met allemaal hex values). Dus ik ook een toetsenbord aansluiten en tot mn verbazing gaat hij dan wel gewoon door. Nog ff een paar keer getest en toen wist ik het zeker: Hij moet een (PS/2) toetsenbord aangesloten hebben om te booten, dit had hij nog niet toen ik FreeBSD 4.10-RELEASE draaide. Heeft iemand enig idee hoe dit komt, en hoe dit is op te lossen? (En zoniet, hoe moet ik hem dan laten denken dat er een PS/2 toetsenbord is aangesloten? Ik kan moeilijk een toetsenbord aangesloten laten in een shared-rack
)
Ik heb het nu ook geprobeerd op mn test machine en daar boot hij wel gewoon goed zonder toetsenbord, het verschil tussen de server en de testmachine is, is dat op de server de standaard MBR zit, en op de testmachine de BootManager (geinstalleerd bij sysinstall).
Nou wil ik ook wel proberen of het helpt om die BootManager op de server te installeren, maar hoe kan ik dit het beste doen zonder de MBR te verkloten?
Ik heb al deze site gevonden:
http://www.samspublishing...icle.asp?p=32084&seqNum=5
Alleen ik weet niet of deze ook werkt, als je al FreeBSD hebt geinstalleerd met de standaard MBR, iemand een idee?
Nou wil ik ook wel proberen of het helpt om die BootManager op de server te installeren, maar hoe kan ik dit het beste doen zonder de MBR te verkloten?
Ik heb al deze site gevonden:
http://www.samspublishing...icle.asp?p=32084&seqNum=5
Alleen ik weet niet of deze ook werkt, als je al FreeBSD hebt geinstalleerd met de standaard MBR, iemand een idee?
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.. booten zonder toetsenbord.
Dus zal de fout wel ergens anders liggen.
Dus zal de fout wel ergens anders liggen.
{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen
Verwijderd
Heb je op die test machine ook FreeBSD 4.10-RELEASE staan?
Ik draai hier 5.3-RELEASE en FreeBSD 4.10-RELEASE-p2 op allebei kan ik gewoon zonder toetsenbord booten..
Kijk eens in man atkbd en vooral hiernaar:
Ik draai hier 5.3-RELEASE en FreeBSD 4.10-RELEASE-p2 op allebei kan ik gewoon zonder toetsenbord booten..
Kijk eens in man atkbd en vooral hiernaar:
bit 0 (FAIL_IF_NO_KBD)
By default the atkbd driver will install even if a keyboard is not
actually connected to the system. This option prevents the driver
from being installed in this situation.