Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het Mitsubishi M900 topic

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 15:52
Binnenkort komt de nieuwe Mitsubishi uit, de M900. Een telefoon met zeer lekkere specs en vormgeving.

Specs:

Netwerk
# Dual band

Beeldscherm
# Extern beeldscherm
* 260.000 kleuren
* TFT
* Resolutie: 96 x 128 pixels
# Kleuren beeldscherm
* Instelbare schermhelderheid
* 260.000 kleuren
* TFT
* Resolutie: 240 x 320 pixels

Externe vormgeving
# Bedieningstoets
* 4-richtings
# Camera
* Digitale zoom
* Effecten/instelmogelijkheden
* Kwaliteitsopties
* MultiShot
* Portrait modus
* Roterend
* Telefoondisplay is zoeker van de camera
* Video opneemfunctie
* Zelfontspanner 10 sec.
* Max. resolutie: (camera) 1632 x 1224 pixels
* Soort: 2 Mpixels CCD camera
# Flip model
# Geïntegreerde antenne
# Trilfunctie

Interne vormgeving
# Screensavers
* Downloadbare screensavers
# Wallpapers
* Downloadbare wallpapers
* Kleur

Geheugen
# Dynamisch geheugen
# Extern meegeleverd geheugen
* Mini-SD geheugenkaart
# Geheugenkaart slot
* Mini-SD geheugenkaart

Audio
# Polyfonische ringtones
* Downloadbare ringtones
# Voice dialling
# Voice memo

Messaging
# E-mail
* POP3
* SMTP
# Java ondersteuning
# MMS
# Smart messaging
# SMS
* SMS berichten versturen naar
meerdere personen tegelijkertijd
* Ontvangen en verzenden van
aaneengeschakelde SMS berichten
# T9
# Video MMS

Connectivity
# BlueTooth
# GPRS
# Infrarood
# Modem
# Synchronisatie
* PC-Modem connectie
* Synchronisatie via USB op PC
* Synchronisatie via RS232 op PC
* Synchronisatie via Bluetooth
* Synchronisatie via Infrarood
# WAP
* 2.0

Aanwezige programma's
# Alarmklok
# Automatisch toestel in-/uitschakelen
# Calculator
# Fotoalbum
* Afbeeldingen wijzigen, extra's
invoegen en fullscreen weergave
# Fototelefoonboek
# Games
* Downloadbare games
# Image editor
* Afbeeldingen wijzigen, extra's
invoegen en fullscreen weergave
* Zoom functie
# Kalendernotities
# MP3 speler
# Telefoonboek met bellergroepen
# Tijdsnotatie of Klok
# Valuta omzetter
# Video afspeelfunctie
* MPEG speler

Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://mobile.softpedia.com/images/phones//756_0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mobil.idnes.cz/obrazek/mitsubishi_m900_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mobil.idnes.cz/obrazek/mitsubishi_m900_00.jpg
Afbeeldingslocatie: http://publish.it168.com/2004/0928/images/262445.JPG
Afbeeldingslocatie: http://publish.it168.com/2004/0928/images/262451.JPG
Afbeeldingslocatie: http://publish.it168.com/2004/0928/images/262454.JPG
Afbeeldingslocatie: http://publish.it168.com/2004/0928/images/262455.JPG
Afbeeldingslocatie: http://publish.it168.com/2004/0928/images/262456.JPG
Afbeeldingslocatie: http://publish.it168.com/2004/0928/images/262446.JPG
Afbeeldingslocatie: http://images.enet.com.cn/iflow/articleimage/200409/1096366205416.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.enet.com.cn/iflow/articleimage/200409/1096365695045.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.enet.com.cn/iflow/articleimage/200409/1096365714084.jpg

Links:
Nieuwe Mobiel.nl
Mitsubishi telecom (hierop staat dus niets vermeld...)
GSMArena.com Specs & Review
PhoneyWorld Specs
Forum van MobileBurn.com over de M900
Forum van MobileReview.com over de M900
Op Google zoeken naar "Mitsubishi m900"

Hij wordt volgens www.nieuwemobiel.nl verwacht in het 1e kwartaal van 2005, en in azie is hij al uit.

De bluetooth is op dit moment net zo onzeker als het in leven zijn van Arafat, er wordt van alles geroepen, maar niemand weet hoe het nu zit. Als het bekend is, zal ik het hier melden. Verschillende bronnen zeggen dat er wel BT en IR aanwezig is, anderen zeggen van niet. Het is waarschijnlijk wel een 1 MPix camera, die met software tot 2 MPix opgekrikt wordt...

Ik weet wel wat mijn nieuwe telefoon wordt!

[ Voor 26% gewijzigd door Dirtbiter op 10-11-2004 09:40 ]

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-11 20:21
Qua uiterlijk een beetje een E700/E710 rip-off. Wel erg lekkere specs. Voor de 2MP camera, maar ik denk dat er tegen die tijd meer 2MP camerafoons zijn.

Verwijderd

Zit die camera onder het klepje (aan de voorkant?) Lekker makkelijk foto's maken dan |:(

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-11 14:37
Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 20:39:
Zit die camera onder het klepje (aan de voorkant?) Lekker makkelijk foto's maken dan |:(
Of aan de achterkant als het kleppie dicht is.... (ruimtelijk inzicht ;))

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• Dirtbiter
  • Laatst online: 13-11 15:52
Ik heb zojuist telefonisch contact gehad met de helpdesk van Mitsubishi Telecom (my god, wat zitten daar idioten, sorry dat ik het zeg) maar deze mevrouw wist mij te vertellen dat deze telefoon nooit in Europa uit gaat komen.

De M900 zou exclusief voor Azië gemaakt zijn.

Ik ga nog contact opnemen met nieuwemobiel, maar het is wel erg zuur dat al die mooie Mitsubishi's alleen in Azië verschijnen....

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Deze is ook wel bekend als de M430i en zal verkocht worden als I-mode telefoon.

Er zit helaas geen bluetooth op.
En dat ze het verkopen als 2MP maar dat het gewoon 1.3MP is vind ik wel heel erg slecht. Er staat duidelijk 2MP CCD op, terwijl die er niet inzit. Is dit niet gewoon misleiding?

Verder een zeer strakke telefoon, maar dankzij het missen van BT niet voor mij.

PSN: Shiver23

• Moerk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-11 18:55
Hier een linkje naar een review van iemand die de M900 heeft.
http://mobile-review.com/forum2/showthread.php?t=19082

Iets verder in dat topic staan een aantal posts met foto's die hij heeft gemaakt. Vooral die van die bloemen zijn erg goed gelukt! Beter heb ik ze nog niet gezien van camera's op telefoons.

bla-di-bla

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:46

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb deze telefoon sinds kort in mijn bezit, en ik ben er erg tevreden over. De foto's die hij maakt zijn redelijk, verwacht er niet teveel van :)
Wat mij meteen opviel was het grote beeldscherm, en de scherpte en helderheid daarvan. Prachtig! Het buitenschermpje is wat groffer en heeft een lagere resolutie, maar is ook erg duidelijk en vaak zelfs beter dan de hoofdschermpjes van andere mobieltjes.
Dat het toestel wat groter en zwaarder is dan concurerende merken en modellen telefoons maakt mij niet uit, het ging mij om het grote scherm en de ondersteuning van Mini-SD kaartjes.
Wat ook erg handig is: je kan het SD kaartje eruit halen terwijl de telefoon aanstaat. Door het kaarte "in te drukken" komt hij naar buiten. Met het meegeleverde adaptertje past hij zo in je Multi / SD kaartlezer en kan je gegevens eraf halen en erop zetten. Het is wel even prutsen om het kaartje terug in de telefoon te duwen. Mensen met dikke vingers zullen hier minder tevreden mee zijn.

Ik heb weinig "zwaarwegende" nadelen aan het toestel kunnen ontdekken. Eentje daarvan is de trage gegevensoverdracht tijden het I-mode surfen. Maar dat is natuurlijk een beperking van de provider: GPRS gaat nou eenmaal niet sneller. Het wegschrijven van data op de Mini-SD kaart gaat wel weer vlot.
Een ander, en best wel groot nadeel duikt op wanneer je een langdurig gesprek voert aan de telefoon. Ik vind dat het toestel niet lekker in de hand ligt. Ik moet vaak van hand / oor wisselen. Ergonomie is bij dit toestel dan ook ver te zoeken; hij is breed en plat.
Ook liep het "systeem" een keer volledig vast bij mij toen ik een spelletje wilde laden. Batterij eruit was de enige oplossing. Dit houd ik dus wel even in de gaten. Mocht dit vaker gebeuren dan ga ik terug naar de winkel. Wellicht dat er tegen die tijd een software update beschikbaar is.

Nu heb ik wel 1 vraag aangaande de Mini-SD kaartjes. In de handleiding staat niet wat het maximaal formaat is wat dit toestel ondersteund. Google bood mij ook geen soelaas. Er zit standaard 32mb bij, waar je best veel op kwijt kan. Ik zou er echter wel 256 of 512 in willen stoppen, die dingen zijn echt niet duur.
Weet iemand wellicht wat je er in kan stoppen?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

ff vraagje over deze telefoon:

1. Is deze telefoon niet egt ontzettend groot;) of valt dat wel mee vergeleken met bijvoorveeld de e700 van samsung?

2. Hoe krijg je foto;s van de mobiel op de pc? Kan dit gewoon met een usbkabel waarmee je ook liedjes op je mp3 speler zet?

3. Zit er nou wel of geen mp3speler op? Want op de ene site staat van wel, en de andere van niet!

Verder nog echte grote nadelen aan deze telefoon??

Verwijderd

* Weet iemand wat de levertijd is wanneer je de 430i besteld via de online shop van KPN ?

* Kan je iemand machtigen om het pakket in ontvangst te nemen (als je zelf bijvoorbeeld op je werk bent) ?

* Wanneer je online probeert te bestellen, geeft de rekening gewoon aan dat je aansluitkosten moet betalen. Dit terwijl het volgens de nu lopende aktie gratis zou zijn vanaf 22,50 abo's.
Iemand ervaringen hiermee ?

* Hoe gaan ze die printer dan opsturen ? Ook met de postbode (wat zal ie zich de takken sjouwen zeg :')

Verwijderd

als je naar de primafoon gaat kan je je telefoon meteen meenemen en ook de printer, geen gezeik met post, daar wil het namelijk wel eens fout gaan

Verwijderd

Shiver23 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 16:05:
Verder een zeer strakke telefoon, maar dankzij het missen van BT niet voor mij.
Dat probeerde ik net uit deze topic te achterhalen, maar zie nergens waar het op gebasseerd zou zijn. Weet jehet zeker dat er geen bluetooth op zit?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 12:09:
als je naar de primafoon gaat kan je je telefoon meteen meenemen en ook de printer, geen gezeik met post, daar wil het namelijk wel eens fout gaan
Zondermeer waar.
Dat heb ik gisteren dus ook gedaan en ik ben nu eigenaar.
Ben lekker een beetje aan het spelen om mij dat ding eigen te maken :) .
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 13:39:
[...]

Dat probeerde ik net uit deze topic te achterhalen, maar zie nergens waar het op gebasseerd zou zijn. Weet jehet zeker dat er geen bluetooth op zit?
Ja, er zit geen BT op.
En ik heb (vooralsnog) ook moeite de mp3 speler te vinden.
Mp3s zijn wel te gebruiken als ringtone, maar van een echte speler heb ik nog niets gevonden.
(maar zoals gezegd ben ik nog bezig alle ins & outs uit te vogelen)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 14:11 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:03:
Zondermeer waar.
Tja daarintegen krijg je bij de website van hi wel weer gratis een ipod als je een leuk abbo neemt.

Verwijderd

lees bij telecomvergelijker.nl de perikelen rond de levering van de ipod

de actie met de ipod is alleen bij hi, je moet dan een apart imode abonnement afsluiten

de actie met de printer is alleen voor een mobielplus abonnement, waarbij je geen apart imode abonnement hoet te nemen

het zijn dus 2 verschillende acties

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:03:
[...]

Zondermeer waar.
[...]

Ja, er zit geen BT op.
En ik heb (vooralsnog) ook moeite de mp3 speler te vinden.
Mp3s zijn wel te gebruiken als ringtone, maar van een echte speler heb ik nog niets gevonden.
(maar zoals gezegd ben ik nog bezig alle ins & outs uit te vogelen)
MP3's zijn niet te gebruiken als ringtone, anders had er ook wel een MP3 speler opgezeten |:(
De MP3 speler vind je alleen op het Aziatische model, daar heet hij ook M900 i.p.v. M430i. De Aziaatjes missen dan weer de I-mode browser. Wegens ruimtegebrek vinden wij dan waarschijnlijk ook geen MP3 speler terug op het toestel...
Ik ben overigens nog steeds zeer tevreden met het toestel :*)

En waarom is Bluetooth een gemis? Je kan een kabeltje gebruiken voor het overzetten van de data of net als ik via het geheugenkaartje... Bluetooth is toch te traag om al die grote foto's b.v. ff snel over te zetten...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:19:
lees bij telecomvergelijker.nl de perikelen rond de levering van de ipod

de actie met de ipod is alleen bij hi, je moet dan een apart imode abonnement afsluiten

de actie met de printer is alleen voor een mobielplus abonnement, waarbij je geen apart imode abonnement hoet te nemen

het zijn dus 2 verschillende acties
...en nu bovendien geen aansluitkosten bij een abo vanaf 22,50
Ik ben gisteren langs primafoon gelopen en binnen half uurtje stond ik weer buiten met de telefoon in de ene hand en een printer in de andere.

Nog geholpen door een lekker wijf harstikke leuk meisje ook :*)
Wat wil een man nog meer ?
Nyarlathotep schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:23:
[...]

MP3's zijn niet te gebruiken als ringtone, anders had er ook wel een MP3 speler opgezeten |:(
Ken je nagaan hoe ik er nog mee bezig ben om het onder de knie te krijgen.
De MP3 speler vind je alleen op het Aziatische model, daar heet hij ook M900 i.p.v. M430i. De Aziaatjes missen dan weer de I-mode browser. Wegens ruimtegebrek vinden wij dan waarschijnlijk ook geen MP3 speler terug op het toestel...
*roept zo maar wat *
Kan je zelf geen spelertje erop zetten, eventueel op de SD-kaart.
Ik heb hier te weing kennis van om te weten of zoiets uberhaupt kan
Misschien dat wat handige jongens hier wat op vinden als het toestel wat weider verbreid is.
En waarom is Bluetooth een gemis? Je kan een kabeltje gebruiken voor het overzetten van de data of net als ik via het geheugenkaartje... Bluetooth is toch te traag om al die grote foto's b.v. ff snel over te zetten...
Precies.
BT is leuk om te toothen in de kroeg, maar dat is zo verschrikkelijk 2004 8) .

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 14:29 ]

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:25:

[...]

Precies.
BT is leuk om te toothen in de kroeg, maar dat is zo verschrikkelijk 2004 8) .
Je kan nog wel meer met bluetooth.

Ik heb inmiddels de S700.
Maar op werk bestanden oversturen naar elkaar.
Met bluetooth je computer besturen.
Je kan er meer mee dan alleen mensen stalken en een headsetje op aansluiten.

PSN: Shiver23

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik meen dat alle games die je erop kan zetten in Java geprogrammeerd zijn toch? Het zou gaaf zijn als je dan idd een MP3 spelertje erop zou kunnen zetten...

Ik vraag me wel 1 ding af... Het duurt standaard 1 minuut voordat het buitenscherm zichzelf uitschakeld na gebruik... Is dit te verkorten?
Bij het opladen van het toestel blijft het buitenscherm zelfs aanstaan... Nogal storend imho, als je probeert te slapen, er komt nogal wat licht vanaf :)

Iemand dit al weten te vinden? Ik heb zelf gezocht op het toestel en in de handleiding, maar tevergeefs...

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:34:
Ik vraag me wel 1 ding af... Het duurt standaard 1 minuut voordat het buitenscherm zichzelf uitschakeld na gebruik... Is dit te verkorten?
Ik heb de gebruiksaanwijzing (in het nederlands) er nog even op nageslagen, maar kom niets tegen dat dit regelbaar zou zijn.
Ik zal de engelse er het weekend nog even op naslaan (ligt thuis) en eventueel de duitse downloaden.
Handleidingen in andere talen willen nog wel eens verrassende dingen aan het licht brengen.
(ivm vertaalfouten en/of -onvolledigheden).
Lijkt mij dat zoiets instelbaar zou moeten zijn.
Dat doorblijven branden kost ook energie en is dus direct van invloed op je stand-by tijd.
Bij het opladen van het toestel blijft het buitenscherm zelfs aanstaan... Nogal storend imho, als je probeert te slapen, er komt nogal wat licht vanaf :)
idd heel storend.
Des te meer omdat die wekfunctie er niet voor niets op zit (dus ligt ie 's nachts in de buurt) en de slaaptijd over het algemeen het moment is wanneer je oplaadt.

De telefoon opladen in een andere kamer is geen optie want dan schiet je mis met de wekfunctie.
Overdag opladen lijkt mij ook geen optie, daar heb je een draadje voor nodig.
Dat is nou net wat je niet wilt bij een mobiele telefoon (of het wordt een heeeeel lang verlengsnoer :+ )

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:34:

Iemand dit al weten te vinden? Ik heb zelf gezocht op het toestel en in de handleiding, maar tevergeefs...
ff geprobeerd:

Zet je toestel niet uit bij het opladen.
Dan komt dat batterij-schermpje ook niet.
Zet je telefoon vervolgens op 'stil'
Na 1 minuut gaat het externe scherm uit en je hebt geen last van mensen die je 's nachts uit je bed proberen te bellen.

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 15:50:Nu heb ik wel 1 vraag aangaande de Mini-SD kaartjes. In de handleiding staat niet wat het maximaal formaat is wat dit toestel ondersteund. Google bood mij ook geen soelaas. Er zit standaard 32mb bij, waar je best veel op kwijt kan. Ik zou er echter wel 256 of 512 in willen stoppen, die dingen zijn echt niet duur.
Weet iemand wellicht wat je er in kan stoppen?
256 mb is iig geen probleem.
Gisteren effe geprobeerd en werkt prima.

Verwijderd

Weet er iemand of het normaal is bij de M430i dat je niet kan inzoomen met de camera als de afmeting op maximum is ingestel?
vb bij 240 op 360 kan ik 5 maal inzoomen.maar op maximum instelling kan ik dus niet inzoomen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 20:51:
Weet er iemand of het normaal is bij de M430i dat je niet kan inzoomen met de camera als de afmeting op maximum is ingestel?
vb bij 240 op 360 kan ik 5 maal inzoomen.maar op maximum instelling kan ik dus niet inzoomen.
Ik ken dit toestel niet maar dat inzoomen kan bij geen enkel ander toestel met camera als het op de hoogste resolutie staat ingesteld.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 20:51:
Dat is normaal.
Hoe lager de resolutie, des te meer "stappen" om te zoomen.

• jantje112
  • Laatst online: 15-11 17:37
Deze telefoon is nu in de vorm van de m430i als prepay te krijgen voor 100 euro bij de KPN. Toch wel een leuke hebberd voor dat geld. :)

PS Nee dit is geen reclame, ik wou alleen weten of die nu wel of niet bevalt!

Verwijderd

Wie weet of je de firmware van een m900 in de m430i kan zetten, op die manier heb je een wap browser en een mp3 speler.

• Fumasu
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-10-2023
Thanks voor de tip! Zal em maandag eens gaan halen-

Issie simlockvrij btw? was bij al die NECs wel...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 19:35:
Wie weet of je de firmware van een m900 in de m430i kan zetten, op die manier heb je een wap browser en een mp3 speler.
Om maar even het topic omhoog te schoppen... Weet iemand dit al ben er erg geinterreseerd in maar ik heb wel graag een mp3 speler. Want mijn Siemens SX1 is zojuist kapot op de grond gevallen (beeldscherm heeft een scheur :/).

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:06
Bij zo een M340i met Hi Prepay hoe gaat dat in zijn werk dan met E-mail :?

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:06
Het is trouwens de M430i en weet niemand het ? Las ook ergens dat je er wel *.3gp files op kon zetten en zo toch muziek kon luisteren ?

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik heb er een... maare...heel erg mager die 2mp hoor... je kunt de kamera zien als een 1mp. pas op 640x480 maakt die echt lekkere pics... en trouwens het is de m430i die ik heb.

Verwijderd

ik zou die topic titel maar veranderen...
M900 is het model bedoeld voor de aziatische markt
M430i is het model bedoeld voor de europese markt

De firmware van beide modellen kan niet gewisseld worden onderling aangezien dan de instellingen voor i-mode niet meer gaan werken.

Trouwens... ik vermoed niet dat er nog veel firmware updates gaan komen... Mitsubishi trekt zich terug van de Europese markt en gaat geen nieuwe telefoons meer ontwikkele voor deze doelgroep.

hoe kom ik aan deze info? Ik heb een maandje gewerkt in het call center van Mitsubishi

Verwijderd

Het is hier een oud topic maar toch even proberen:

Stel je gebruikt de I-mode functie niet, of je kan die niet gebruiken, kan je dan soms de firmware verwisselen?
Pagina: 1