Plastic eerst Primen? (hoe?! :)

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
Ik heb nog wat plastic van mijn case om te spuiten, nu lees ik op de spuitbus dat ik plastic ondergronden eerst moet 'bewerken' met een primer. Wat is een primer en hoe gaat dat in zijn werk?:)

BVD

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

een primer is een eerste laag op iets leggen. dus je hebt grond verf nodig zodat de volgende laag die erop komt goed hegt.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Aphax
w8 ff:

primer = grondverf of snap ik het niet?

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

jep primer is dus de grondverf.

maareh je hoeft niet perse te primen.

zo had ik eerst meteen gespoten op het oppervlak, ok het hechte niet supergoed, maar toen ik het later met een andere kleur erover heen wou doen hoefde ik geen primer te gebruiken omdat ik al een laag verf/spuitbus erop lag.

maar in jou geval moet er eerst primer op zodat de verf beter hecht op de kast. ga anders morgen nog naar een goede verf winkel neem een stukkie van je kast mee en vraag het daar nog es heb ik ook gedaan en zij weten waarover ze het hebben en wat jij nodig hebt.

• Aphax
Ok bedankt voor de hulp :)

(om 4 uur snachts nog wel :z )

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

ach zo zie je nog dat je om 4 uur s'nacht al kan beginnen aan je kast te bespuiten ennuh nog een
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/hccnet2000/webcam/2001.jpg

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Ik heb geen ervaring met het spuiten van Kasten. Maar ik heb wel heel wat scooters gespoten in mijn leven. En daarbij scheelt het toch wel HEEL veel als je primer gebruikt. Ik zou het dus wel doen. Kun je zo bij iedere autoaccesoires-zaak kopen. FF erop spuiten, even wachten en dan verf erop.
Ik wil niet zeggen dat het persee moet. Maar de kans dat het uiteindelijke resultaat een beetje bevredigend is word een stuk groter door het gebruik ervan. Met name de kans op z.g. druipers word wat minder.

Geen inspiratie

Verwijderd

as je het niet doet, loop je een groot risico dat je lak er af gaat bladderen (na een tijdje). Zeker als je er nog een laklaag overheen doet, word te lak te zwaar voor de hechtkracht, en stort het hele gevaarte (lees: de laklagen) er weer af.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-08 15:15

botoo

💀 too old to die young

Primer is beslist aan te bevelen. Niet alleen zorgt het voor een betere hechting van de verf (hechtprimer!), het voorkomt ook in veel gevallen blazen en bladders als bepaalde verfsoorten elkaar niet willen verdragen (laag over laag dus).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1