Software om via laptoptoetsenbord andere PC te besturen? *

Pagina: 1
Acties:

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben op zoek naar software waarmee ik via het toetsenbord van mijn laptop mijn desktop pc kan besturen. En dat moet dat dus via een netwerkje kunnen.
Ik ben niet (!) opzoek naar software als pcAnywhere. Het gaat echt alleen om de toetsen.
Het achterliggende effect is dat mijn laptop naast het werken erop ook een afstandsbediening wordt voor mijn desktop.
Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb gemaakt. Iemand die een tip heeft voor dergelijke software?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Telnet?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• iAR
  • Niet online
Het is meer de bedoeling dat ik een home theatre programma kan besturen. Dat is toch niet mogelijk met telnet??

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 17:14
Nee, dan werkt telnet niet. Dat gaat direct naar een enkel command-line programma.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• iAR
  • Niet online
Nog een klein schopje! :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan om die wat specifieker te maken voor jou probleem :)

[AB Laptop/PC] Via netwerk key-aanslagen doorsturen > Software om via laptoptoetsenbord andere PC te besturen? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 10:18
Ik ben zo'n variant nog niet tegengekomen, ik ben alleen telnet-achtige of pc-anywhere-achtige programmas tegengekomen, het is natuurlijk niet zo'n gangbaar stukje software.

Maar even een compleet andere suggestie, is niet makkelijker om een infrarood ontvanger aan de seriele poort van je pc te hangen en d.m.v. van de afstandsbediening de besturing te doen? Een oud collega van mij, die heeft eens zelf zo'n ontvanger in elkaar gezet en met een van inet geplukte programma kon hij commando's programmeren. Hij had bijvoorbeeld aan de forward-toets van zijn afstandbediening de B gekoppelt en daarmee kon hij vooruit zappen in Winamp.

Er bestaan plug-n-play infrarood-ontvangers (pricewatch) of als je handig bent kan er zelf een fabriceren, er zijn genoeg voorbeelden, tekeningen, etc te vinden op internet. Zolang je niet op afstand wilt msnen ben je met zo'n oplossing sneller klaar, want nogmaals ik denk niet dat er software op de markt is die aan jouw eisen voldoet.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• Selfdefence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2022

• iAR
  • Niet online
Hmm, iemand ook download linkje... kan nergens het programma vinden :(
Of een hele lijst met ????? en dooie links

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 08:11

r0b

oZner schreef op donderdag 25 november 2004 @ 15:10:
Hmm, iemand ook download linkje... kan nergens het programma vinden :(
Of een hele lijst met ????? en dooie links
Na een kleine speurtocht op Google heb ik een download linkje gevonden, en het bestand even voor je ge-upload naar m'n eigen webspace.

Downoad NinjaSwitcher 2.5.3

Astu. :)

• Selfdefence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2022
Oeps, mijn fout: Versie 2.53 was de laatste die Ninjaswitcher heette.
Het programma is nu nog alleen in het japans en heet nu Dokodoor .

* Selfdefence gebruikt nogsteeds Ninjaswitcher.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

uuuh ben ik heel simpel als ik zeg extern buroblad gebruiken ??? ik doe het omgekeerde hier namelijk, gebruik mijn desktop om mijn laptop te bedienen en dat werkt prima met extern buroblad. zit standaard in xp en super makkelijk te configureren

• iAR
  • Niet online
r0b schreef op donderdag 25 november 2004 @ 19:49:
Na een kleine speurtocht op Google heb ik een download linkje gevonden, en het bestand even voor je ge-upload naar m'n eigen webspace.

Downoad NinjaSwitcher 2.5.3

Astu. :)
Super! Dank je wel. Mega handig programmatje! :D
Pagina: 1