Mijn 40 Gb harddisk begon vol te lopen.
Gisteren 160 Gb harddisk erbij gekocht. Beiden zijn van Maxtor afkomstig.
Nieuwe HD geinstalleerd, en na een bios update deed deze schijf het.
Ik heb van deze schijf (Win XP gaat er niet op draaien, dient dus alleen als data-opslag) één "uitgebreide partitie" gemaakt. Vervolgens heb ik deze onderverdeeld in 5 logische stations.
Na van de 40 Gb schijf alle belangrijke data over te hebben gezet, ben ik overgegaan tot het reinstallen van Win XP.
Dit ging allemaal vlekkeloos.
Van de oude 40 gb schijf twee schijven ven 20 gb gemaakt.
Maar nu het probleem:
Sindsdien ben ik mijn nieuwe harddisk kwijt. Computerbeheer geeft een volledig "groene" schijf aan. Dit betekend dat de volledige schijf dus als uitgebreide partitie is aangegeven, maar er zijn geen logische stations op aangebracht.
Nu is het mijn bedoeling dat al mijn data bespaard blijft. Daarom heb ik dit topic geopend.
Mijn pogingen tot nu toe:
-SP1 geinstalleerd
-Maxtor Big Drive Enabler uitgevoerd
-Partition Magic 8.0 herkent geen logische stations op de disk
-GetDataBack for NTFS (Schijf heeft een NTFS bestandssysteem) ziet de schijf wel goed maar ziet de bestanden niet goed, kan niks recoveren, en het is niet omdat ie niet geregistreerd is, maar omdat ie onder andere geen goede filenamen aangeeft
-Virtuallab recovery werkt wel goed, ziet alle bestanden en mappen, maar kan maar 500 kb recoveren (trial versie...)
Wat kan een andere (gratis) oplossing zijn?
En hoe is dit probleem ontstaan?
Gisteren 160 Gb harddisk erbij gekocht. Beiden zijn van Maxtor afkomstig.
Nieuwe HD geinstalleerd, en na een bios update deed deze schijf het.
Ik heb van deze schijf (Win XP gaat er niet op draaien, dient dus alleen als data-opslag) één "uitgebreide partitie" gemaakt. Vervolgens heb ik deze onderverdeeld in 5 logische stations.
Na van de 40 Gb schijf alle belangrijke data over te hebben gezet, ben ik overgegaan tot het reinstallen van Win XP.
Dit ging allemaal vlekkeloos.
Van de oude 40 gb schijf twee schijven ven 20 gb gemaakt.
Maar nu het probleem:
Sindsdien ben ik mijn nieuwe harddisk kwijt. Computerbeheer geeft een volledig "groene" schijf aan. Dit betekend dat de volledige schijf dus als uitgebreide partitie is aangegeven, maar er zijn geen logische stations op aangebracht.
Nu is het mijn bedoeling dat al mijn data bespaard blijft. Daarom heb ik dit topic geopend.
Mijn pogingen tot nu toe:
-SP1 geinstalleerd
-Maxtor Big Drive Enabler uitgevoerd
-Partition Magic 8.0 herkent geen logische stations op de disk
-GetDataBack for NTFS (Schijf heeft een NTFS bestandssysteem) ziet de schijf wel goed maar ziet de bestanden niet goed, kan niks recoveren, en het is niet omdat ie niet geregistreerd is, maar omdat ie onder andere geen goede filenamen aangeeft
-Virtuallab recovery werkt wel goed, ziet alle bestanden en mappen, maar kan maar 500 kb recoveren (trial versie...)
Wat kan een andere (gratis) oplossing zijn?
En hoe is dit probleem ontstaan?
Life is not about specs, it is about joy!