Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• NWD.neoMagic
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-11-2011
Ik vroeg me af of er een GoT'er is die een PDA heeft met een sdio barcodescanner. Dat is dus een mini-barcodescanner, dat in het SD-slot van een PDA geschoven kan worden (bijvoorbeeld een HP iPAQ).

Zo'n ding ziet er ongeveer zo uit (dit is dan het model van Socket):
Afbeeldingslocatie: http://www.ipaqshop.nl/image.php?id=5113

Het lijkt me een heel nuttig dingetje met veel potentie... iets waar veel bedrijven echt wat aan hebben, in combinatie met de juiste software en positionering.

Daarom dit topic... om ervaringen uit te wisselen en om als kweekvijver te dienen voor ideëen voor toepassingen met zo'n scanner :)

De meest voor de hand liggende toepassing is misschien wel in winkels... scan een product en op de PDA zie je direct de informatie die je nodig hebt: voorraad, verkoop afgelopen dag/week/maand, marge, etc. etc. Met een beetje slim (maar echt niet veel) programmeerwerk is dit appeltje-eitje. 8)

www.networkingday.com

• l31p1
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 08:22

l31p1

I Think i misplaced my sanity

Dit soort scanners icm een pda zijn nogal prijzig, dus zijn ze denk ik alleen handig in grotere winkels of nog beter, magazijnen waar VEEL binnenkomt en ook weer weggaat. als het binnenkomt kun je iets scannen en dan met bijv. wifi doorsturen zodat het gelijk in een database verwerkt word. zelfde geld voor het weghalen van spullen. Het nadeel van dit soort systemen is dat ze (denk ik) niet al te goedkoop zijn.

• De_Klusjesman
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Er bestaan al PDA's met ingebouwde barcode scanner die direct informatie doorsturen via wifi, ik gebruik een dergelijk product al een jaar op mijn werk. Het merk weet ik overigens even niet meer...

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:55

Duinkonijn

Huh?

ej dit is intressant... waar kan je hem krijgen?

http://www.ipaqshop.nl/product/3658 voor 299 euro

[ Voor 38% gewijzigd door Duinkonijn op 09-11-2004 20:01 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• NWD.neoMagic

www.networkingday.com

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:55

Duinkonijn

Huh?

de vraag is alleen of ik het over heb voor op me werk...

zal het wel niet vergoed krijgen

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bij albert Heijn gebruiken we speciale winkel pda's, gewoon windows erop met ingebouwde barcode scanner.
Ook een hele stevige hoes zodat ze kunnen vallen enzo.
Je scant een product, hij vraagt het via wifi in de winkel op, je ziet direct de vooraad, actuele prijs etc etc.
Superhandig.

Verwijderd

Papa Roach schreef op 09 november 2004 @ 20:41:
Bij albert Heijn gebruiken we speciale winkel pda's, gewoon windows erop met ingebouwde barcode scanner.
Ook een hele stevige hoes zodat ze kunnen vallen enzo.
Je scant een product, hij vraagt het via wifi in de winkel op, je ziet direct de vooraad, actuele prijs etc etc.
Superhandig.
Ja wilde net zeggen, ik heb een bijbaantje bij de ah, ik bestel met dat ding, pas voorraden aan, maak er "bonnen"mee aan. Erg handig.

Alleen zo traaaaaaaaaaaag als dikke stront.

Verwijderd

Als een pda en scan in één oplossing zoekt, is misschien de nieuwe mc50 van Symbol wel wat handiger. zie: www.symbol.com

De kwaliteit van losse barcode modules laat vaak de wensen over, vergeleken met "terminals" die een scanner onboard hebben. Al durf ik niks te zeggen over deze specifieke scanner.

• NWD.neoMagic
De kwaliteit van losse barcode modules laat vaak de wensen over
Wat is er dan mis mee? Scannen ze niet goed? Of verkeerd? Ervaringen mee?

www.networkingday.com

Verwijderd

Ik werk bij een auto id distributeur (o.a. Symbol, HHP, Baracoda, Datalogic, etc.)

Nogmaals, ik ken deze specifieke scan module niet.
Het grootste probleem is dat dit soort modules vaak snel kapot gaan. (totaal niet ruggedized) Scannen vaak niet heel matig.

Verwijderd

Met zo een SD uitsteek ding zou ik niet graag dagelijks op mijn werk mee bezig zijn. Want denk niet dat die lang zal leven.

Die professionele met alles ingebouwd zijn toch wat robuuster.
Pagina: 1