WinXP Pro - Data Error(Cyclic Redundancy Check)

Pagina: 1
Acties:

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09-2025

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Topicstarter
Ik krijg de laatste tijd regelmatig de bovenstaande error, dit gebeurt bij de volgende handelingen :

- ik heb in photoshop een hoesje gemaakt (eerst jpg gedownload, daarna psd van gemaakt) en als ik dan later de jpg file wil weggooien krijg ik de error.

- ik heb iets gedownload ( bijvoorbeeld een proggrammaatje) en heb deze in een willekeurige map gezet, en wil deze na installatie verwijderen, krijg ik de error

- ik wilde net 12gb aan muziek - die ik via netwerk van een andere pc had overgezet naar mijn pc- (omdat ik andere pc opnieuw moest installen) weer terugzetten naar de originele pc, kreeg ik de error.

dit zijn zomaar een paar voorbeelden ...

Wat heb ik geprobeerd:

- de error opgezocht in google, veel matches gevonden, en een programmaatje die dit soort errrors zou opzoeken en reparen gedownd en installed en uitgeprobeerd. Ben de naam even kwijt van het programmaatje. Dit heeft tot nix geholpen.

De error begrijp ik na lezen nog niet helemaal, en wat ik er aan kan doen. Zover ik tot nu toe kan zien, gaat het om bestanden op eendezelfde partitie ( ik heb 2 harde schijven > 1 met 2 partities, waar ook windows op staat, FAT 32, daar heb ik het zover ik weet niet ---- 1 harde schijf met 1 partitie met alleen maar data, NTFS, en daar heb ik het probleem wel.

Wat ik ook probeer >> in safe mode opstarten en dan proberen bestanden te removen werkt ook niet. Geen van de bestanden zijn ook in gebruik, aangezien na een restart hetzelfde gebeurt.

Ik ben echt even de draad kwijt wat dit betreft .. zijn er meer mensen met soortgelijk probleem ?? en hebben jullie een oplossing gevonden ? Mijn laatste poging gaat een nieuwe install worden, maar aangezien dit behoorlijk ingrijpend is, hoop ik eigenlijk op een mogelijke andere oplossing ...

Mijn specs:

Win XP Pro met SP1
AMD 2400 XP
Asus A7N8X Deluxe met rev 2.0
WD 120 GB, 8mb cache (2x)
Twinmos 1024MB PC 3200 ( 2x 512mb Dual Channel staan aan)

Verder heb ik veel proggies draaien tegen spyware en addware zoals oa:

- Addware 1.05, Spysweeper, SpywareBlaster, Norton Systemworks 2005 en messagekiller. Weet niet of het van belang is, maar meld het toch maar even.

Ik kan me ook niet meer exact herrinneren sinds wanneer dit probleem aanwezig is.

Maar ik hoop echt dat er iets op te vinden is !!

plaatje van de error:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/knaft25/Gamez/Beeld/Vreemde_Error.jpg

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:32
grote kans dat je HD of geheugen kapot (aan het gaan) is.
Controleer je HD dat wel te vinden is op de WD website: hier
en controleer je geheugen met memtest

[ Voor 29% gewijzigd door OnTracK op 09-11-2004 18:45 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
De HD waar mun windows opstaat is al wat ouder, maar degene die NTFS is ingesteld en alleen maar data opstaat is pas 2 mnd oud ofzo ...

Mijn geheugen is nu : 1 reep ong. jaar oud andere reep half jaar oud ...

Maar goed ik zal die memtest draaien, maar moet ik dan gewoon met opstart diskette opstarten en die bin.file activeren ofzo ? Anders w8 ik even tot een maat van me deze week langskomt, want ik heb er weinig kaas van gegeten namelijk. Weet veel van pc's, maar dit soort dingen niet echt ...

En wat moet ik precies downloaden voor mun HD ? ik zie " Diagnostic Utilities " staan, moet ik die hebben ?

Thnx voor snelle reply alvast btw !

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:32
Voor je harde schijf moet je dus dit progje hebben: http://support.wdc.com/download/dlg/DlgDiagv504c.exe
Downloaden en uitvoeren, dit zal als het goed is bootable diskettes maken (zorg dat je lege diskettes hebt) die moet je bij het opstarten in de PC hebben zitten waarbij er test uitgevoerd kunnen worden

Voor je geheugen kun je ook een bootable floppy maken met deze download, of als je geen floppy(drive) hebt kun je ook een bootable CD'tje branden met deze download. Gebruik daarvoor Nero Burning ROM oid.

Test eerst je geheugen maar, progje aan laten staan voor ongeveer een uur, als je geen enkele error hebt ligt het daar niet aan, maar zodra je meer dan 5 errors hebt weet je dat het mis is.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
Onwijs bedankt tot dusver ...

ik ga het strakkies allemaal uitproberen ... ik laat het het morgen allemaal weten ok ? Ik maak effe bootable cd enzo .. en dan aanzetten, filmpie kijken en voor de rest hoor je het morgen van me !! Ik ben nu beetje vertiefd (mede door werk, mede door deze probs ... ) Nogmaals bedankt voor je repy, kheb alles gedownload en ga het allemaal uitproberen !

You will here from me !

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
Nou ... komt ie ....

ik heb zojuist Memtest gedraaid en die vond al na 35 minuten 15.000 errors !

Dus mijn geheugen is naar de mallemoertjes ?? Neem aan van wel ... alleen nog checken welke geheugenreep het is ... Echt klote dit ..

Ik zal dit weekend testen welke gehuegenreep het precies is, kon niet zo snel in Memtest zien of je het daar kon achterhalen.

Dat andere proggie voor HD heb ik nog niet kunnen draaien aangezien ik geen flops meer heb hiero. Maar ik weet nu iig dat OF allebei de reepies kapot (aan gaan) zijn OF 1 tje .... ik hoop op het laatste ...

Bedankt in ieder geval heh !
Pagina: 1