[LG L1715S + Linux] Beeld groter dan scherm

Pagina: 1
Acties:

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik heb 2 LG 1715S monitoren, die doen het in windows prima, maar in linux is het beeld wat groter dan het scherm, waardoor aan de onderkant de startbalk als het ware buiten beeld valt.

In windows gebeurt dit niet en draaien beide schermen prima, maar als ik in linux met xvidtune het scherm kleiner probeer te maken (wat op een CRT altijd prima werkte) dan past de monitor zich aan, rekt de zooi uit en het ligt weer buiten beeld.

Mijn videokaarten zijn een TNT2 (pci) en een quadro 2 mrx.

Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen? Spelen met maximum refreshrate heeft geen effect.

ieeeepppppp :P

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Sorry, maar heeft echt niemand een idee?

Verwijderd

Heeft het geen effect als je de refreshrate aanpast?
Meestal als je ipv 85Hz 'm op iets lagers zet verandert het beeld in grootte/breedte (lange uitleg over Khz enzo elders op het net beschikbaar ;) )

edit: Misschien kun je het beeld 'goed zetten' en dat als preset opslaan in het scherm?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 16:30 ]

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Kan deze niet beter naar NOS?

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Misschien is een move naar NOS idd beter.
Als ik de refreshrate aanpas in linux gaat hij niet hoger dan 60Hz op 1280x1024, terwijl ik in windows keurig 75Hz in kan stellen. Als ik in linux 75Hz probeer te halen geeft hij aan dat het signal out of range is. Ook al voer ik de HSync rustig in stappen 1 KHz op.
Met die presets zal ik binnenkort eens experimenteren (zit nu 200 km van mijn schermpjes af ;( )