Verbindingen van programma's beperken

Pagina: 1
Acties:

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-04 16:06
Ik heb sinds een paar dagen mijn chello entry abbonement weer terug gezet op chello classic. Daarbij heb ik gelijk de snelheidsverhoging gehad. Zit nu dus met chello classic op 4Mbit down en 1Mbit up.
Ik ben vervolgens redelijk aan het downloaden geslagen en heb in de afgelopen 3,5 dagen tegen de 20 gig aan datverkeer gehad. Als ik over de 40 gig heen ga wordt ik afgeknepen door chello tot een telefoonlijn snelheid ofzo. Dat gaat dus nooit werken als ik op de 9e al op de 25 gig zit.
Nu is het zo dat een groot gedeelte van het dataverkeer komt van het uploaden. Ik stel mijn constante 128kbp volledig ter beschikking aan DC++ en ftp. Daar wordt dan ook gretig gebruik van gemaakt. Ik zit daar per dag op 3,5 gig up aan.
Ik heb dus geen keuze en moet mijn upload limiet gewoon beperken.
Ik heb op google en got gezocht naar cappers maar ik kon niet echt iets vinden wat zo specifiek iets kon beperken.
Wel iets gevonden over xcat maar die beperkt de ftp snelheid niet en kan geen DC++ beperken omdat er een SOCKS4 server ondersteunt moet worden en bij DC++ zie ik alleen SOCKS5 staan.

Iemand die een ander programma weet misschien?

offtopic:
Vind het trouwens wel redelijk belachelijk dat er overal geaverteerd wordt met geen datalimiet maar dat er wel overal fair-use-policies zijn. Ik vindt het ronduit valse reclame. Ik weet dat 20 gig in 3 dagen wel erg veel is maar 40 gig per maand is bij een 4/1 verbinding wel een beetje matig.

[ Voor 7% gewijzigd door Johny58 op 09-11-2004 18:13 ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Waarom voldoen programma's zoals netlimiter niet? Of DC/FTP clients met ingebouwde snelheids berperkers?

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Ik gebruik zelf netlimiter, werkt perfect om in de gaten te houden hoeveel GB je verstookt (ook per programma) en per programma is ook mooi een maximale upload snelheid in te stellen. :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-04 16:06
Weten jullie toevallig ook nog of er via DC++ nog op gecontroleerd wordt of je zo een progamma gebruikt? Zodat ik ineens van allemaal hubs wordt gegooid?

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.