Toon posts:

Signaalverdeler op een andere plek(casema kabelinternet)

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag. Ik krijg binnenkort Kabelinternet via Casema. Nou heb ik al op de site van casema gekeken, hoe het allemaal aangesloten moet worden. Nu moet er een signaalverdeler worden geinstalleerd op het punt waar de coax kabel binnen komt. Maar dit is een probleem, want het punt waar de coax het huis binnenkomt is in het benedenhuis.. (waar een bedrijfje zit, die maken geen gebruik van deze coax aansluiting) daar gaat de coax kabel direct naar boven het plafon in en komt dan inderdaad bij mij de kamer in.

Is het mogelijk om daar pas de spliter in te bouwen? Volgens de handleiding moet het direct bij het punt waar de coax kabel binnenkomt. Maar dit gaat dus niet...heb casema al wel gebeld... en ze wisten niet echt of het wel zo werken... dus had niet echt veel aan dat antwoord. (ze gaven dan geen ondersteuning) |:(

Heeft iemand dit toevallig al een keer uitgeprobeerd? (dus niet direct de signaalverdeler waar de coax het huis binnenkomt)

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-02 13:52

ThunderNet

Flits!

Bij adsl wil het wel.
Bij ons thuis gaat de aansluiting eerst een verdieping omhoog (kantoortje)
Daar zit de splitter, daarna gaat de gewone telefoon weer naarbeneden (via zelfde kabel, immers telefoon kabel heeft 4 aders, waarvan slechts 2 worden gebruikt)

En zo hebben wij de aansluiting boven (orginele telefoon dus gewoon weer beneden.

Bij coax kan je ook wel de signaalverdeler ergens anders plaatsen, maar dan heb j misschien een signaalversterker nodig (eentje die beide kanten op werkt) en die zijn nogal prijzig dacht ik

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02 17:35
Het beste is inderdaad om het modem op de plek neer te zetten waar de coax binnen komt en dan het modem met een (eventueel vrij lange) utp kabel op de computer aan te sluiten.

Indien dat echt niet mogelijk is zou je zeer goede kwaliteit coax kunnen proberen, met goedkope gamma coax een modem op een flinke afstand aansluiten is niet zo'n goed idee vanwege de signaalkwaliteit.

Welke kabellengte denk je nodig te hebben?

Verwijderd

Topicstarter
De coax kabel die vanaf de hoofdaansluiting naar boven gaat is denk ik +/- 4 meter! Vanaf dat punt kan ik de signaalverdeler aansluiten en het modem.
Zal dit problemen opgeleveren?

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02 17:35
Als je behoorlijk goede kwaliteit coax gebruik denk ik niet dat dat problemen zal geven. De afstand van het aansluitpunt tot de eindversterker in de straat kan ook tientallen meters zijn, daar wordt de signaalsterkte dan wel op aangepast maar dat komt ook niet precies op de meter.

(ik weet alleen niet of dat problemen met casema geeft in het geval van storingen, die eis is er natuurlijk niet voor niets aangezien slechte aansluitingen een negatief effect hebben op de totale capaciteit omdat de kabel gedeeld is).

[ Voor 32% gewijzigd door Pc123 op 09-11-2004 19:21 ]

Verwijderd

Uit ervaring:
Een vriendin van mij heeft de splitter inderdaad pas aangesloten op haar slaapkamer (boven en hoofdaansluiting beneden) en geeft vooralsnog geen problemen.

Deze constructie draait nu een maandje of 2.

Dus ja het kan zeker.

edit : dit was idd via Casema!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 21:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 20:37:
Uit ervaring:
Een vriendin van mij heeft de splitter inderdaad pas aangesloten op haar slaapkamer (boven en hoofdaansluiting beneden) en geeft vooralsnog geen problemen.

Deze constructie draait nu een maandje of 2.

Dus ja het kan zeker.
wat dit toevallig ook via casema???

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Het aansluiten zo dicht mogelijk bij het binnenkomstpunt is niet perse noodzakelijk maar 't voorkomt een hoop problemen voor jezelf.

Zo zijn er een aantal veel gemaakte 'fouten' die dan niet gemaakt kunnen worden zoals:

- tv toestel aftakken voor het filter
- rotte bekabeling
- slechte koppelingen tussen kabelstukken

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
okee.. nou ik ga het gewoon proberen... zo te horen zou het theoretisch moeten kunnen!!! Daar ben ik al blij mee!! :*) :*)

Andere ervaringen zijn natuurlijk altijd welkom!!!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-02 21:36

sphere

Debian abuser

Er zijn ook tv versterkers met een aparte data poort, maar ja, die zou je ook het beste kunnen zetten bij de hoofdaansluiting, dus dat is misschien ook niet werkbaar.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Verwijderd

Ik heb ook Casema kabel *helaas is er in dit durp nog geen andere keuze.. GRR*, maar heb de splitter ook pas op mijn eigen zolderkamer zitten. ongeveer 10 meter (goede kwaliteit) coax ertussen en alles werkt perfect.

Heb het verschil getest door de splitter rechtstreeks bij binnenkomst aan te sluiten. Uitgebreide ping-test-progjes en downloadsnelheid-tests, maar geen enkel (klein) verschil gemerkt. Ik wilde het zeker weten omdat ik nogal eens online game O+ .

Maar het ligt natuurlijk erg aan de signaalsterkte die je binnenkrijgt.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 23:17:
Ik heb ook Casema kabel *helaas is er in dit durp nog geen andere keuze.. GRR*, maar heb de splitter ook pas op mijn eigen zolderkamer zitten. ongeveer 10 meter (goede kwaliteit) coax ertussen en alles werkt perfect.

Heb het verschil getest door de splitter rechtstreeks bij binnenkomst aan te sluiten. Uitgebreide ping-test-progjes en downloadsnelheid-tests, maar geen enkel (klein) verschil gemerkt. Ik wilde het zeker weten omdat ik nogal eens online game O+ .

Maar het ligt natuurlijk erg aan de signaalsterkte die je binnenkrijgt.
Vooral je bekabeling & koppelingen zijn belangrijk qua kwaliteit naast het feit of je al een beetje een 'ruim' signaal binnenkruigt. Elke koppeling / verlenging is verlies.

Ook is het expliciet gedaan het "aan het begin aansluiten" om te voorkomen dan mensen halverwege (dus voor het filter) even een TV aansluiting maken omdat dat "zo gemakkelijk gaat".
sphere2 schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 23:09:
Er zijn ook tv versterkers met een aparte data poort, maar ja, die zou je ook het beste kunnen zetten bij de hoofdaansluiting, dus dat is misschien ook niet werkbaar.
Lijkt me redelijk overbodig een versterker. Lijkt me ook dat die datapoort juist onversterkt is eigenlijk. Dus waarom dan zo moeilijk doen, als je moet versterken voor het TV/Radio signaal doe het dan achter het filter.

[ Voor 22% gewijzigd door bjck op 13-11-2004 00:30 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Als het goed is komt vrijdag mijn Kabelinternet binnen, en ga het gewoon proberen... het eigenlijk wel vertrouwen in dat het gaat lukken... maar het blijft natuurlijk wel casema.... O-) laat nog wel horen of het is gelukt of niet!!! :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou... het casema internet is binnen gekomen. En heb het aangesloten aan het eind van de kabel (+/- 15 meter)..... een wat schept mijn verbazing, internet werkt gewoon... geen probleem!!! :*)

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-02 13:14
Ik heb m'n modem voor de gein is op meerdere plekken aangesloten in het huis.. Boven werkte hij gewoon. zat ong 3m kabel tussen. 10 meter verder deed hij het af en toe wel.. af en toe niet.

Wat eerder al gezegd is, ligt aan de kwaliteit van de kabel. :o
Pagina: 1