Toon posts:

Computer wil niet booten.

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Begin er zo langzamerhand een beetje gek van te worden. Zodra ik de powerknop indruk zie ik dat de fan van m'n videokaart heel kort even gaat draaien (minder dan een seconde) en daarna gebeurt er helemaal niks meer... Fan van de processor blijft gewoon stil. Hele computer doet verder niks.

Ik heb alles losgekoppeld en 't ledje op de mobo brandt gewoon mooi groen, maar hij doet helemaal 3x niks. Iemand enig idee wat ik verder nog zou kunnen proberen?

Mobo: Asus p5gd1
2x 256 DDR Kingston

Voor de rest zit er niks in. Verder gloednieuwe apparatuur allemaal :(

Verwijderd

Lees deze eens door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Staat heel veel informatie in die je mischien verder kan helpen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
paar mogelijkheden:
- moederbord maakt kortsluiting met de kast
- interne kabeltjes niet goed aangesloten (HD, powerknop, front usb, ledjes etc.)
- kapotte voeding
- processorfan kapot (beveiliging: pc gaat niet aan)
- kaart niet goed in het slot
- 12V plug voor cpu niet aangesloten

etc....

[ Voor 13% gewijzigd door Palomar op 09-11-2004 18:00 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 17:54:

Mobo: Asus p5gd1
2x 256 DDR Kingston

Voor de rest zit er niks in. Verder gloednieuwe apparatuur allemaal :(
[flauw]
Vind je het gek 8)7 zonder proccesor/vidkaart/hd
[/flauw]
Dus wat zijn de rest van de specs?

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 09-11-2004 18:00 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Palomar
  • Niet online
fsfikke schreef op 09 november 2004 @ 18:00:
[...]

Vind je het gek 8)7 zonder proccesor/vidkaart/hd

Dus wat zijn de rest van de specs?
omg dat zou toch niet echt zo zijn... ik ging er vanuit dat die basic dingen er wel in zouden zitten :X
[edit] ah nee cpu zal er wel in zitten, anders had ie ook geen cpu fan.

[ Voor 11% gewijzigd door Palomar op 09-11-2004 18:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, zit natuurlijk wel n CPU in :)

p4 2.8 Ghz
Vidcard: Asus ax300se
Standaard 350 Watt voeding

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

En de 12v stekker zit er in (die vierkante met 2x geel en 2x zwart)? En hoe zit het met die 24-pin atx stekker? CPU-koeler zit er goed op? (te heet -> uit)

[ Voor 17% gewijzigd door fsfikke op 09-11-2004 18:13 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die is gewoon aangesloten. Dus zoals het er nu uitziet is als volgt:

Mobo + videokaart + 1 reepje geheugen (256 DDR) + CPU (p4 2.8 incl fan) + voeding 350W + HD 40 gig

De voeding is aangesloten op het mobo (de 24 pins en die kleine van 4 (12v)), HD aangesloten op mobo, CPU dr'in en FAN er bovenop + aangesloten aan mobo.

Voor de rest zitten de 'standaard' kabeltjes vast voor de ledjes, powerknop en resetknop. Daar zal het volgens mij ook niet aan liggen, aangezien hij wel héél evenjes stroom krijgt (voedingsfan begint te draaien alsmede die van de videokaart. CPU fan doet nog niks.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Palomar schreef op 09 november 2004 @ 18:00:
[...]

omg dat zou toch niet echt zo zijn... ik ging er vanuit dat die basic dingen er wel in zouden zitten :X
[edit] ah nee cpu zal er wel in zitten, anders had ie ook geen cpu fan.
hoe kan de fan van de videokaart draaien zonder videokaart? FF topic lezen dus ;)

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:26
PMG Beleid

Loop deze eerst maar weer door, dan kunnen wij je beter verder helpen :)

• Palomar
  • Niet online
HunterPro schreef op 09 november 2004 @ 18:31:
[...]

hoe kan de fan van de videokaart draaien zonder videokaart? FF topic lezen dus ;)
ik had wel gelezen joh wijsneus :P Was alleen ff aan het twijfelen gebracht door die kerel boven me (je hoort mij trouwens ook niet zeggen dat ie geen videokaart erin had zitten).

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval doet 'ie nog steeds niks. Is er ook een manier om er achter te komen of 'ie kortsluiting maakt met de kast zonder hem eruit te halen? 't Mobo heb ik 't dan over.

• Palomar
  • Niet online
Ja, goed kijken of het mobo aan de achterkant geen contact maakt met de plaat van je kast (behalve bij de schroeven dan). Check ook of er misschien per ongeluk een schroefje oid tussen is gevallen. Maar vaak kun je dit niet goed zien en kun je het mobo beter helemaal eruit halen en testen zonder kast (alleen voeding erop, cpu + koeler, mem en grafische kaart. Opstarten door met een schroevendraaier de aan/uit pinnetjes even te kortsluiten).

En je hebt toch wel afstandshoudertjes gebruikt bij het monteren van het moederbord? Zijn van die metalen dingetjes die je in die backplate in je kast draait en waar het mobo dan weer aan vast geschroeft wordt. Op sommige kasten zitten al standaard van die ophogingen waar de schroeven van het mobo in kunnen. Dan ben je dus geen afstandshoudertjes nodig. Let ook op of er niet teveel van die afstandshoudertjes in zitten, want die kunnen ook weer kortsluiting veroorzaken als ze niet op de goede plaats zitten. Alleen afst.h. op de plaats waar het mobo gaten heeft voor schroeven dus.

• tweakraiser
  • Laatst online: 09-08 12:19

tweakraiser

I have such sites to show you

zonder afstandhoudertjes zou het wel heel snel afgelopen zijn denk ik...
Nog niet eens een groen moederbord lampje zou dan branden.
Hoor je piepjes als je je pc aanzet?
Zo nee heb je het pcspeaker stekkertje wel aangesloten?

Strava | Webdesign

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die afstandhouderstjes niet gebruikt nee... Ik hoop dat het daar aan ligt, zal er morgen eens mee aan de slag. Kan dus zijn dat 'ie tegen de kast aanzit. Is ook wel enigzins onnozel dat ik die krengen niet gebruikt heb, maargoed.

Ik hoor verder geen biepjes en dergelijke, de speaker is wel aangesloten. Wat betreft het branden van dat lampje, dat doet 'ie volgens mij altijd om aan te geven dat je geen componenten erin of eruit mag halen aangezien hij 'onder stroom' staat.

• tweakraiser
  • Laatst online: 09-08 12:19

tweakraiser

I have such sites to show you

Dan zou ik als ik jou was, maar eens heel snel wel afstand houdertjes gaan gebruiken... Hopelijk is er geen kortsluiting ontstaan op je moederbord.
Wel vreemd dat er geen "biepjes" uit je pc-speaker komen :?
Met een beetje geluk werkt alles nog 8)

Strava | Webdesign

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ik denk dat er niks kapot is gegaan. Anders had hij wel een signaal gegeven. Als je WEL de houdertjes gebruikt zal alles weer naar behoren werken, denk ik. Veel succes iig

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Heb je alle kaarten ook echt in de sloten gedaan? (niet los laten hangen in je kast ofzo?)

*Haal eens alles eruit, en probeer één voor één de veroorzaker te vinden. *Misschien is je voeding niet voldoende toereikend (welk merk kast?)?
*Is je stopcontact geaard? Kan ook wel eens een probleem zijn..

Naja.. succes in ieder geval!

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

Verwijderd

Topicstarter
Hah, hij doet het! Waren dus inderdaad die afstandshoudertjes.

Ook wel erg onnozel dat ik die 'vergeten' ben zegmaar :P

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Erg onnozel ja.

Of je voortaan éérst de FAQ en het Beleid van het probleem-gerelateerde subforum wil doornemen eer je een topic opent? En het doornemen van alle handleidingen, dus ook die van de kast, zou zeer wijselijk zijn geweest. Je moet echt niet denken dat je alles beter weet ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.