www.casarodriguillo.com
Nope, bij een bewegend object komt de beweging dan wat natuurlijker in beeld. Eerst zie je tijdens de sluiteropening het object beperkt verlicht voorbijkomen, waarna dan (voor de foto) op het eind van de beweging de flits komt en het fotomoment afgesloten wordt. Een bewegend object in het donker ziet er dan natuurlijker uit.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
1e gordijn

2e gordijn

Tis maar net welk effect je wilt bereiken.

2e gordijn

Tis maar net welk effect je wilt bereiken.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Dus begrijp ik het goed dat als je een bewegend opject in het donker/weinig licht wilt fotograferen je beter met de instelling 2e gordijn kan schieten?
www.casarodriguillo.com
Het hangt er helemaal van af wat voor object het is, het 'probleem' ontstaat namelijk door bewegende felle lichten icm lange sluitertijden.tomleeuw schreef op 09 november 2004 @ 23:08:
Dus begrijp ik het goed dat als je een bewegend opject in het donker/weinig licht wilt fotograferen je beter met de instelling 2e gordijn kan schieten?
In het voorbeeld van Acid_Burn kan je dit duidelijk zien, maar ook bij foto's van rijdende auto's in het donker bijvoorbeeld.
Bij normale foto's in het donker kan je prima het 1e gordijn gebruiken.
1e gordijn om het moment supreme zo dicht mogelijk na het indrukken van de knop vast te leggen
2e gordijn om alles zo natuurgetrouw mogelijk vast te leggen qua bewegingen. Als je naar bovenstaand voorbeeld kijkt, "klopt" foto 2 gewoon. Foto 1 lijkt het net alsof het kindje achteruit aan het lopen is.
2e gordijn om alles zo natuurgetrouw mogelijk vast te leggen qua bewegingen. Als je naar bovenstaand voorbeeld kijkt, "klopt" foto 2 gewoon. Foto 1 lijkt het net alsof het kindje achteruit aan het lopen is.
Alors.
Pagina: 1