Ik heb het probleem dat Windows erg langzaam afsluit, duurt in totaal wel 5 minuten. Ik heb hier ook al gezocht, maar ik kon niks vinden wat mij hielp. Mn pc sluit wel goed af als ik hem net heb opgestart, maar als ie een tijdje aan staat, dan duurt het tijden voordat het schermpje met aflsuiten, opnieuw opstarten ed komt. Dan duurt het nog een hele tijd voordat hij echt afsluit, net of wacht hij ergens op, maar ik kan niet vinden waarop.
Is er veel harde schijf activiteit tijdens dat 'wachten'?
In Tweak-XP heb ik ooit een optie gezien, waarbij je in kan stellen dat Windows bij het afsluiten de cache / pagefile MOET leegmaken, het zou kunnen dat dat aanstaat om de een of andere reden. Ik neem tenminste aan dat het om Windows XP gaat...
Wat je ook natuurlijk kan doen, is even op spyware en virussen enzo scannen, dat wil ook nog wel eens helpen
In Tweak-XP heb ik ooit een optie gezien, waarbij je in kan stellen dat Windows bij het afsluiten de cache / pagefile MOET leegmaken, het zou kunnen dat dat aanstaat om de een of andere reden. Ik neem tenminste aan dat het om Windows XP gaat...
Wat je ook natuurlijk kan doen, is even op spyware en virussen enzo scannen, dat wil ook nog wel eens helpen
I just can't believe all the things people say.
Why must I deal with this shit, every fuckin' day?
Nee, tijdens het afsluiten is er juist weinig of geen harde schijf activiteit. Spyware heb ik ook al op gescand en alles weg gehaald, maar helpt niet. Ik zal nog eens kijken met TweakXP.
/edit: Dat van de pagefile staat uit en ik heb ook geen virussen.
/edit: Dat van de pagefile staat uit en ik heb ook geen virussen.
[ Voor 16% gewijzigd door cryonic90 op 09-11-2004 20:20 ]
Heb je al eens geprobeerd ofdat het scheelt als je eerst handmatig alle programma's / processen afsluit en daarna pas shutdowned? Misschien dat er een process is wat in de weg zit en op deze manier zou je er achter kunnen komen
Verwijderd
Zoals je aangeeft heb je wat spyware enzo verwijdert...
Het kan komen door drivers die niet goed werken,
Programma's met processen die niet goed functioneren...
Wat altijd helpt.....
Schone installatie en dan alleen installeren wat nodig is en alle zooi die overbodig is niet installeren....
Gegarandeerd... de snelste methode...
Het kan komen door drivers die niet goed werken,
Programma's met processen die niet goed functioneren...
Wat altijd helpt.....
Schone installatie en dan alleen installeren wat nodig is en alle zooi die overbodig is niet installeren....
Gegarandeerd... de snelste methode...
Ik heb al geprobeerd om alle overbodige processen af te sluiten, mn draadloze internet verbinding uitschakelen. Maar het helpt allemaal niks. En het is juist gekomen nadat ik een schone installatie had gedaan.
Probeer dit programma maar eens , voor info zie de readme.
http://download.microsoft...e075ac/UPHClean-Setup.msi
http://download.microsoft...e075ac/UPHClean-Setup.msi
::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race
op welk beeld duurt het wachten zo lang (de desktop of windows is bezig met afsluiten of?
Ik zal dat programma even proberen, en het beeld blijft eerst hangen voordat het schermpje komt met de 3 knoppen en dan nog een keer bij "windows is bezig met afsluiten"
Kijk eens m.b.v. de taskmanager of tijdens het afsluiten of bepaalde processen een hoge cpu load geven
I used to be schizophrenic, but we are okay now.
Zou dit weer de NVIDIA driver helper service zijn die loopt te *****???
Heeft TS een Nvidia videokaart?
99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.
Verwijderd
Ik heb verder geen directe oplossing voor je probleem maar door xp antispy te gebruiken en de optie "enable fast shutdown" onder miscellanous sluitte mijn pc veel sneller af.............
http://xp-antispy.org/ind...nload&itemid=3&mirrorid=6
http://xp-antispy.org/ind...nload&itemid=3&mirrorid=6
Verwijderd
ik heb dat ook onlangs gehad,het kwam van een prog. dat toprebates heet,dat had zichzelf geinstalleerd,je moet even kijken via verkennen in deze comp. en dan in temp map
Nee, ik heb geen nvidia, ik heb een radeon, dus daar zal het niet van komen. Ik zal ook XP antispy even proberen.Hans.Solo schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 13:31:
Zou dit weer de NVIDIA driver helper service zijn die loopt te *****???
Het zou misschien ook een virus kunnen zijn. Had een paar dagen geleden ook m'n pc helemaal opnieuw geinstalleerd. Maar d'r stonden dus nog geinfecteerde files op m'n andere HD.. toen was ik al meteen de lul... hij school wel goed af hoor. Maar als example.
Als je voor het afsluiten nou eens op ctrl+alt+del drukt en dan bij het tabblad Processen kijkt onder CPU of er nog een programma flink CPU opvraagt... ik heb ook gehad dan m'n CPU werd gebruikt voor niets... dan wordt den pc erg traag
Als je voor het afsluiten nou eens op ctrl+alt+del drukt en dan bij het tabblad Processen kijkt onder CPU of er nog een programma flink CPU opvraagt... ik heb ook gehad dan m'n CPU werd gebruikt voor niets... dan wordt den pc erg traag
Ik heb ook last van een supertrage shutdown. Dat is opgedoken nadat ik McAfee antivirus (de versie die door XS4ALL wordt geleverd) had geinstalleerd. Het verwijderen van McAfee gaf geen verbetering.
Nu heb ik in de registry volgende waardes aangepast:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\WaitToKillServiceTimeout
Die heb ik omlaag gezet van 20000 naat 10000
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop
Daar heb ik AutoEndTasks op 1 gezet.
Nu gaat de shutdown idd al een stuk sneller. Maar wat ik nu dus gedaan heb is gewoon de timeout gehalveerd en daarmee ook de shutdown tijd. Dat is eigenlijk symptoom bestijding. Er is dus blijkbaar een task actief die niet goed afsluit. Hoe kom ik erachter welke task; in het shutdown window is er toch geen task manager meer beschikbaar?
edit:
O ja, ik heb er wel een Nvidia kaart inzitten (een GF4 Ti4200).
Nu heb ik in de registry volgende waardes aangepast:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\WaitToKillServiceTimeout
Die heb ik omlaag gezet van 20000 naat 10000
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop
Daar heb ik AutoEndTasks op 1 gezet.
Nu gaat de shutdown idd al een stuk sneller. Maar wat ik nu dus gedaan heb is gewoon de timeout gehalveerd en daarmee ook de shutdown tijd. Dat is eigenlijk symptoom bestijding. Er is dus blijkbaar een task actief die niet goed afsluit. Hoe kom ik erachter welke task; in het shutdown window is er toch geen task manager meer beschikbaar?
edit:
O ja, ik heb er wel een Nvidia kaart inzitten (een GF4 Ti4200).
[ Voor 6% gewijzigd door EXX op 15-11-2004 11:09 ]
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Een manier om hier achter te komen is in je process list uit te zoeken welke applicaties niet standaard Windows zijn, en deze vervolgens manueel te sluiten stuk voor stuk.
Als je PC dan wel opeens goed afsluit heb je het goede Window te pakken
Als je PC dan wel opeens goed afsluit heb je het goede Window te pakken
Pagina: 1