Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• -MvZ-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 14:25
Ok, hier de situatie.

Ik heb met de search al veel vergelijkbare topics gevonden, maar toch geen enkele die beschrijft wat er hier aan de hand is.

De situatie:

Ik heb een adsl aansluiting (wanadoo) over mijn analoge kpn telefoonlijn. Dit werkte al maanden prima, maar de situatie is door nog onbekende redenen helaas veranderd (lees: ik heb nergens iets veranderd..).

ADSL werkt nog altijd prima, maar ik heb geen beltoon meer op mijn telefoon.
Die situatie is bij mij gewoonlijk:
'enige wandcontact in huis' -> Splitter -> Modem/Telefoon

Als ik echter de telefoon rechtstreeks aansluit op het wandcontact doos, hoor ik nog steeds geen beltoon (ook geen ruis, helemaal niets).

Met een andere telefoon precies hetzelfde probleem.

Nou is het gekke dat als ik naar mijn vaste nummer bel, ik altijd hoor 'dit nummer is in gesprek', zelfs als ik helemaal niets op het wandcontactdoos (enige in huis) heb aangesloten.

Nogmaals, adsl werkt wel perfect, dus ik snap echt niet waar het probleem vandaan komt.

Ik heb al gebeld met storingsmelding van kpn, maar het 'doormeten' zeggen zij dat het probleem in huis zit (waarschijnlijk krijgen zij ook in beeld dat het nummer 'in gesprek' is), het enige wat ze konden doen was een monteur sturen, maar dat zou dan voor mijn kosten zijn, omdat het probleem hier in huis zou zitten.

Dus heb ik maar gezegd dat ik eerst zelf nog wel alles doorkijk, en ze wel laat weten of ze nog een monteur moeten sturen. Ik ben er ook nog steeds niet van overtuigd dat het probleem hier in huis zou zitten (zelfs met helemaal niks aangesloten nog altijd in gesprek vind ik een beetje verdacht), dus vandaar dat ik ook denk dat die monteur hier weinig te zoeken heeft... als het nou gratis was ....

Maar goed,
Heeft iemand nog ideeen?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-11 10:22

samo

yo/wassup

gebruik eens je kabeltje splitter-modem tussen je wandcontactdoos en je telefoon. Misschien ligt het aan de kabel? Bel anders nog eens naar KPN, en vraag nogmaals of ze je lijn willen doormeten, misschien keek de vorige ergens over heen... Tenslotte kan je je wandcontactdoos eens openmaken en kijken of de kabels er nog goed in zitten... Maar als dat niet was zou adsl ook niet moeten werken...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Mocht je telefoon het nog steeds niet doen zonder spliter (dus rechtstreeks) Gewoon de monteur laten langs komen. Mocht hij constateren dat er inderdaad een probleem is kan de mooi ff langs de wijk centrale om het probleem te verhelpen.

Grutte Pier fansels

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Als je telefoon een paar minuten van de haak ligt krijg je ook dit effect, dus ik denk eigenlijk dat er ergens een telefoon van de haak ligt ofzo (of iets aangesloten is dat daarvoor zorgt)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Wat je waarschijnlijk al geprobeerd zult hebben is de telefoon(spraak) lijn na de splitter loskoppelen en er alleen een telefoon aanhangen. Die zou het moeten doen, anders zit het probleem in ofwel de lijn ofwel de splitter, logischerwijs. Ook het testen van een telefoon op de lijn zonder splitter, zoals terecht opgemerkt door hessel kan je dichter bij de oplossing brengen.

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
-MvZ- schreef op 09 november 2004 @ 17:41:
Dus heb ik maar gezegd dat ik eerst zelf nog wel alles doorkijk, en ze wel laat weten of ze nog een monteur moeten sturen. Ik ben er ook nog steeds niet van overtuigd dat het probleem hier in huis zou zitten (zelfs met helemaal niks aangesloten nog altijd in gesprek vind ik een beetje verdacht), dus vandaar dat ik ook denk dat die monteur hier weinig te zoeken heeft... als het nou gratis was ....
Als de monteur komt en hij ontdekt dat de storing inderdaad binnen je huis wordt veroorzaakt, dus toch door je telefoon of bekabeling etc, dan zijn de kosten van de monteur voor jouw rekening.

Constateert de monteur echter dat de storing wordt veroorzaakt buiten je huis, dan zijn er geen kosten aan verbonden, ook al komt hij bij je thuis. Een afspraak is makkelijk te maken maar ook erg makkelijk weer af te zeggen.

Dus als je er zeker van bent dat er bij jou niets fout zit, dan kun je gerust een afspraak voor een monteur maken.

Verwijderd

Haal alles los van je eerste wcd en test het dan nog eens, ff met GSM je nummer bellen. Met een meting kunnen ze de fout en waar die zich bevind lokaliseren, dit klopt 'meestal' wel.

• -MvZ-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 14:25
Telefoon los van de splitter had ik al geprobeerd., maar nog steeds niks..

Zonet heb ik niet echt lang op internet gezeten, maar ik merk nu dat hij mij ongeveer om de 10 minuten (soms na 2 min, soms na 18 min...) eraf gooit. Dus adsl is ook niet helemaal zuiver; line-status wordt dan gewoon down, en hij gaat meteen weer proberen te connecten, wat dan ook wel lukt.

Dus er moet iets mis zijn met de lijn die het huis binnenkomt denk ik zo... Vervelend dat de bekabeling zo'n rotzooi is in dit huis. Telefoon snoer komt bij mij binnen vanuit de meter kast, vanuit een pvc buisje, en dat snoer bestaat uit een blauwe, rode, en nog 3 of 4 andere draden (waar zijn die anderen voor???)

Zojuist weer netjes de snoertjes aan elkaar gezet (stukjes gestript, en blauw op blauw en rood op rood aangesloten op het draad wat naar het hoofdtelefooncontact). Maar nog altijd geen beltoon, en probleem met adsl is er ook nog altijd...

Zal idd toch maar monteur laten langskomen, ik weet het zelf ook niet meer...

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

De rode en blauwe draad zijn van de telefoon, de rest is ongebruikt.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Pagina: 1