server achter 2 routers

Pagina: 1
Acties:

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-05 20:10
Hoi,

het zit hier thuis zo in elkaar.

kabelmodem (ADSL modem/router)
|
|
|
Wireless Router
|
|
|
Switch
|
|
De server + mijn eige pc

mijn server werkt perfect, alleen kan ik niet op mijn eigen computer (die dus in het zelfde netwerk zit) verbinding krijgen met de server, niet via de ftp en ook niet via http://mijn.adres.nl.

weet iemand hoe ik dat kan oplossen, want als ik nu bv wil kijken of ik het php script goed heb geinstalleerd om een forum te draaien, kan ik dat dus niet checken op http://mijn.forum.nl. is best vervelend om elke keer weer andere mensen te vragen, met name om 2 uur 's nachts..:P

thanx

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dan staat "nat loopback" niet aan. 't Is maar de vraag of je router(s) dat aankunnen..

Waarom heb je trouwens 2 routers? Da's namelijk altijd vragen om problemen..

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

probeer eens via de proxy van je ISP

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

kan je het niet beter zo aansluiten:

kabelmodem (router
| |
| wireless router
switch
|
|
server

Verwijderd

Het kan prima en ook nog eens zonder problemen, je moet die wireless route als DMZ opgeven van je adsl/router... zo vervalt eigenlijk de route functie van het adsl modem en werken alle settings in je wireless router net alsof hij direct aan het internet hangt.

suc6

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 17:35:
Het kan prima en ook nog eens zonder problemen, je moet die wireless route als DMZ opgeven van je adsl/router... zo vervalt eigenlijk de route functie van het adsl modem en werken alle settings in je wireless router net alsof hij direct aan het internet hangt.

suc6
Zonder nat loopback kom je alsnog niet ver hoor :z :)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:24
of je hostfile aanpassen als nat-loopback niet ondersteund word :)

Verwijderd

Osiris schreef op 09 november 2004 @ 17:36:
[...]

Zonder nat loopback kom je alsnog niet ver hoor :z :)
Nee maar nu heeft hij meer kans dat het werkt, de kans dat 2 routers nat loopback ondersteunen is kleiner dan het gebruik van 1 router toch?

• BN

BN

Gewoon de proxy server van je ISP gebruiken zeg ik toch....

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 17:39:
[...]

Nee maar nu heeft hij meer kans dat het werkt, de kans dat 2 routers nat loopback ondersteunen is kleiner dan het gebruik van 1 router toch?
Het gaat om de router die als WAN-interface het IP heeft die hij probeert te benaderen (zijn externe internet-IP). Of de WLAN-router dan in een DMZ staat of 2x een portmap maakt weinig verschil :)

Verwijderd

waarom niet gelijk 1 router eruit en alleen die wireless erop

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-05 20:10
Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 19:58:
waarom niet gelijk 1 router eruit en alleen die wireless erop
omdat de adsl modem tegelijk ook een router is, en m'n pa's labtop wireless internet heeft, dus die wireless kan d'r ook niet uit..

is nu als volgt:

kabelmodem (ADSL modem/router)
|
|
|
Swith ----- wireless router --- labtop pa
|
|
De server + overige pc's (5 stukes)

Alleen nu werkt het nog steeds niet..:( en ik kan niet van af mijn pc op me pa's labtop komen..:S

nat loopback?? DMZ?? die begrippen ken ik niet?

[ Voor 12% gewijzigd door ProudElm op 09-11-2004 20:13 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

je moet ff de dhcp van je wifi router uitzetten en dan die met de LAN poort op de switch hangen....

dan heb je nog maar 1 router en is je wireless router gewoon een accessoint...

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• BN

BN

Omdat mijn.adres.nl is gekoppeld aan je externe ip (die je van je isp krijgt) kun je die dus niet op je LAN vinden. DNS zal immers zoeken naar dit internet IP -adres en je eigen netwerk zit op een private range. Dit kun je ofwel ondervangen door lokaal in je hosts file mijn.adres.nl te koppelen aan het interne IP nummer van je server, maar dit moet je op elk station doen. Andere truuk is om een "vriend van buiten" te vragen je server te testen en dat is de proxy server van je ISP. Gewoon bij explorer proxy gegevens invullen en even aan zetten als je je server wilt testen. Dit doe ik zelf ook zo en lijkt mij de oplossing voor het probleem, maar de discussie lijkt een beetje weg te lopen van de eigenlijke vraag van de OP......

Pagina: 1