Welke printer aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:23
Helaas wil de huidige printer niet echt meer (HP Deskjet 815C). Hij slikt papiertjes niet meer goed en als die veel moet printen, heeft ie er gewoon helemaal geen zin in.

Dus vervangen... maar het is er ook niet echt veel makkelijker op geworden. Ik heb uitgebreid gezocht op het forum. Photoprinters (of printers met foto kwaliteit) zijn erg populair. Topics over gewone inktjetprinters zijn echter alle alweer enkele jaren oud. En ik heb gewoon hulp nodig, ik zie door de bomen het bos niet meer.

Laat ik beginnen met mijn eisen:
- liefst liggende papierinvoer (dit i.v.m. kastje waar die in moet staan)
- redelijk goedkoop (ook qua afdrukken)
- (redelijk) snel zwart wit afdrukken
- geen foto's afdrukken ofzo, wel zo heel soms kleur (maar dat hoeft dus geen supergoede kwaliteit te zijn)

Ik geloof dat ik dan alleen kan kijken naar HP printers omdat die liggende papierinvoer hebben. Maar zou iemand kunnen zeggen hoe hoog een canon of lexmark printer is met papier erin? Dan kan ik even gaan meten.

Ik weet dat het een wat magere startpost is. Maar er zijn zoveel printers en de verschillen zijn mij niet echt duidelijk.

En natuurlijk alvast bedankt _/-\o_

Edit: het moet een kleurenprinter worden... en ik print ongeveer 200-500 velletjes in de maand.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 09-11-2004 17:46 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

Waarom koop je niet een goedkope zwart-wit laserprinter zoals de brother HL-1430. Dan hou je de deskjet voor de kleurenprints.

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je kunt ook naar de nieuwe canon printers kijken, de Pixma iP2000, iP3000 en iP4000 hebben allemaal twee bakken voor papierinfo. Eentje bovenop en ook eentje om het papier liggend in te voeren.

Mocht je toch gaan voor een laserprinter dan kan ik je de brother HL-1430 zeker aanraden, ik heb hem ondertussen al weer een jaar en hij werkt perfect.

• Hoedje
Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 17:37:
Waarom koop je niet een goedkope zwart-wit laserprinter zoals de brother HL-1430. Dan hou je de deskjet voor de kleurenprints.
&
The_Talker schreef op 09 november 2004 @ 17:43:
Mocht je toch gaan voor een laserprinter dan kan ik je de brother HL-1430 zeker aanraden, ik heb hem ondertussen al weer een jaar en hij werkt perfect.
Mijn fout, ik had er even bij moeten vermelden dat ik op zoek ben naar een printer die echt ook kleur moet kunnen printen. Die 815C doet het echt niet goed meer en om die er nu bij te houden voor kleur lijkt me niet echt een goede oplossing.
The_Talker schreef op 09 november 2004 @ 17:43:
Je kunt ook naar de nieuwe canon printers kijken, de Pixma iP2000, iP3000 en iP4000 hebben allemaal twee bakken voor papierinfo. Eentje bovenop en ook eentje om het papier liggend in te voeren.
Kijk dat is nog is handige info. Ik wist niet dat er ook een bak was om het papier liggend in te voeren. Het valt verder op dat deze printers populair zijn in de pricewatch, is daar nog een andere reden voor? Printen ze mooier/sneller of is de inkt bijv. veel goedkoper dan bij HP & Lexmark?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09-2025

elinsen

Fear me......

Ik heb zelf onlangs de Canon Pixma IP4000 gekocht voor €135,-. Dit in combinatie met cartridges van Digital Revolution maakt het een zeer goedkope printer in verbruik. Bovendien zijn de afdrukken van zeer hoge resolutie en kan hij printen tot aan de rand van het papier.

Ik heb afgelopen week een foto geprint op fotopapier en op die manier geen mm papier verloren laten gaan. De kwaliteit was echt perfect. Deze printer is zeker een aanrader.

Ik heb de Canon Pixma IP4000 verkozen boven de IP3000 omdat hij twee zwarte cartridges heeft en wat sneller print. Het prijsverschil was op het moment van aanschaf ook maar €15,-.

E.P.M. Linsen

• Hoedje
Ik heb inmiddels alweer een stukje verder gelezen. Door het zoeken op de Canon's kon ik veel meer vinden. Deze printers zijn erg populair onder de tweakers.

Het grote printer topic: Het Grote Printer Topic - Deel 1
&
Deze nieuwspost: nieuws: Acht printers van de nieuwe generatie vergeleken

Maar toch heb ik nog probleem. De pixma serie van Canon is erg interessant. Het zijn mooie printers, zeker met dat liggende papiervak is het ideaal. Goedkope inkt! Dat gaat denk ik dus wel lukken. Ik twijfel alleen nog tussen de IP2000, 3000 en 4000. Het is nogal een verschil in aanschafprijs. Je moet wel heel veel afdrukken om dat er uit te halen. Voordeel van de 3000 en 4000 is dat die duplex af kunnen drukken. Dat is me ook wel heel wat waard. Maar kan de 3000 dat al, of alleen de 4000. Daar heb ik tegenstrijdige dingen over gelezen.

Edit: in een flashdemo op de Canon site staat dat de 3000 ook duplex printen ondersteund.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 09-11-2004 18:42 ]

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
de iP2000 werkt nog met twee inkttanks, als je dus vaakt afdrukt is dit niet heel voordelig. De originele canon inkt in de tankjes voor de iP2000 is per milliliter ook twee keer zo duur als de inkt in de tankjes voor de iP3000 en iP4000. de iP3000 en de iP4000 kunnen allebei duplex afdrukken, ook hebben ze beide de mogelijkheid om cd's/dvd's te bedrukken.

Als ik zo lees waar jij de printer voor gaat gebruiken zou ik voor de iP3000 gaan, gescheiden inkttankjes en daardoor goedkopere inkt, dus goedkoper printen. Het enige voordeel dat de iP4000 heeft is dat deze een extra zwart inkttankje heeft om foto's beter af te kunnen drukken, het verschil zie je echter alleen als je twee identieke foto's die afgedrukt zijn om beide printers naast elkaar legt. Anders valt het echt niet op en maken ze allebei hele goede afdrukken. De iP2000 zou ik links laten liggen omdat deze kwa inkt nogal duur is, de kleurenafdrukken hiervan zijn naar mijn mening ook heel goed, alleen net weer iets minder als van de iP3000/4000.

Ik hoop dat je hiermee je keuze makkelijker kunt maken, nog een ander ding, mocht je nog een parallele aansluiting willen hebben op de printer dan zul je voor de iP4000 moeten gaan, op de iP3000 zit alleen nog maar een USB aansluiting.

• Hoedje
The_Talker schreef op 09 november 2004 @ 18:43:

Ik hoop dat je hiermee je keuze makkelijker kunt maken, nog een ander ding, mocht je nog een parallele aansluiting willen hebben op de printer dan zul je voor de iP4000 moeten gaan, op de iP3000 zit alleen nog maar een USB aansluiting.
Bedankt voor je reactie (en anderen hierboven natuurlijk ook). De punten die je aandraagt zijn erg belangrijk. Die extra inkttankjes zullen voor mij waarschijnlijk overbodig zijn. En i.v.m. de kosten van de inkt en voornamelijk het duplex kunnen printen ga ik dus voor de iP3000. Huidige printer is ook al via USB aangesloten, dus dat zal geen probleem geven.

• Hoedje
Ik heb de Canon Pixma iP3000 inmiddels gekocht. Het is een ideale printer. Hij print mooi & scherp af. Het dubbelzijdig afdrukken kan automatisch en handmatig (iets sneller). Het printen gaat verschrikkelijk snel, op standaart print de canon sneller dan de HP 815C op econofast mode (slechte kwaliteit). Hij maakt wel aardig wat herrie. Verder zijn de twee invoervakken voor papier ideaal. Onder in de printer zit een cassette waar je papier in kan doen. Bovenin leg je het er als het ware op (zoals bij oudere Canon's). Voordeel hiervan is dat je de onderste casetten kan gebruiken voor normaal papier. En als je een envelop, etiket of speciaal papier wilt bedrukken dat aan de bovenkant erin kan doen. Of als je daarvoor geen ruimte hebt, kun je ervoor kiezen de bovenkant helemaal niet te gebruiken.

Toch heb ik nog een vraagje voor bezitters van een iP3000 :P :

Het papier komt aan de voorkant eruit, dit is een klepje wat je naar beneden moet klappen. Daarachter zit echter nog een klepje, wat je ook naar beneden kan klappen. Dan krijg je een soort gleufje waar je bijv. enveloppen in zou kunnen doen. Maar waarvoor dient dit gleufje en hoe werkt het? Het staat verder niet beschreven in de handleidingen (papier en digitaal).

• Hoedje
En een subtiel kickje voor bovenstaande vraag!

Ik wil het topic niet nog meer kicken. Daarom even zo. Bedankt voor onderstaande antwoord!

[ Voor 51% gewijzigd door Hoedje op 14-11-2004 11:48 ]

Verwijderd

Dat dient voor de invoer van de cd/dvd adapter. Hier kun je een disc inleggen die geschikt is om een label op te printen.
Pagina: 1