voltage verhogen niet link?

Pagina: 1
Acties:

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Ik zit nu met P3 700 op 933 (asus cuv4x). 940 lukte ook nog wel, wel instabieler. Nu wil ik toch die magische gigahz grens bereiken. Oplossing is voltage verhogen, maar ik hoorde een verhaal dat iemand dat deed, waarna zijn mobo meteen naar de knoppen was.

Vraag1 kan dat zomaar?
Vraag2 heb je wat tips (tot hoe ver kun je gaan etc.)?

(ja, ik heb eerst netjes gezocht, maar kwam er toch niet helemaal uit!)

Thx in Adv.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:28
je hebt eerder je CPU dan je mobo naar de klote, ik weet niet precies hoever je mag gaan met Intel CPU's (zie laatste tijd alleen maar athlons meer) maar 1,8V was denkik toch wel het max voltage met goede luchtkoeling. met waterkoeling kun je nog hoger gaan eventueel

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

zo lang je maar goede koeling hebt. Ik heb nu 2 weken mijn duron800 op 2,10V draaien...even lekker inbranden ;)
Ik heb hem ook op 2,35 gehad om te kijken of ik de 1100Mhz haalde maar dat wou hij niet.
Dus 2,35 kan hij ook aan mits je natuurlijk goede koeling hebt.
:)

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Jah en we toch bezig zijn... waarom inbranden? Zodat ie op lager voltage beter presteert?

Verwijderd

Op dinsdag 02 januari 2001 03:17 schreef CRiViT het volgende:
zo lang je maar goede koeling hebt. Ik heb nu 2 weken mijn duron800 op 2,10V draaien...even lekker inbranden ;)
Ik heb hem ook op 2,35 gehad om te kijken of ik de 1100Mhz haalde maar dat wou hij niet.
huh? ik heb ook een duron 800 en haal met 1.85 volt al bijna de 1100mhz dus met 2.35 volt moet je dat zeker halen man!! (al is dit dus niet goed voor de Duron) je hebt dus een hele slechte kwaliteit duron :r

trouwens die 2.35 volt is helemaal niet goed voor je cpu alleen als je extreme cooling hebt. hier lees je dat je beter niet boven de 2.10 volt moet gaan

Verwijderd

Ik weet wel wat mijn duron kan hebben. Ik heb hem wel de nodige opdonders gegeven. en het 'beter' dat je hem niet hoger dan 2,10V zet maar 'beter' betekent niet dat het niet kan.
En zoals je zegt je hebt goede koeling nodig en laat ik dat nou hebben. Zolang je koeling goed is dan maakt die 2,35V (naja een beetje) ook niet uit. Het inbranden heeftvoor 1050Mhz nu zo'n 6 graden gescheelt. Eerst was hij 55'C stressed en nu 49'C stressed (met koe). Het heeft zeker geholpen.
En ja Durons/TB's verschillen nu eenmaal is al gebleken uit verschillende forums. Mijn duron800 boot wel op 1100Mhz en ook inwindows alleen wil hij niet stabiel blijven dat is het probleem, zelfs niet op 2,35V. En wat heet een 'slechte duron' als hij 2,35VCore dagen lang aankan vidn ik dat niet echt slecht. AMD kicks butt! >:)

Verwijderd

Op dinsdag 02 januari 2001 03:17 schreef CRiViT het volgende:
wat voor koeling heb je :?

(ik heb een therminalthake orb of zo iets, is da goe :? (50 X 50 X 25 mm, 5500 rpm, max air flow: 15.45 cfm, bearing type: ball bearing))

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Koeling... Zie icon wellicht?

Heb een superorb draaien (of is het gieren...)

Verwijderd

Op dinsdag 02 januari 2001 12:10 schreef MisterDon het volgende:
Koeling... Zie icon wellicht?

Heb een superorb draaien (of is het gieren...)
ik bedoelde CRiViTF! :?:(|:(

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Op dinsdag 02 januari 2001 12:20 schreef debiel-in-inrichting het volgende:

[..]
ik bedoelde CRiViTF! :?:(|:(
Heyj, beetje rustig he, ik had dat ff niet gezien... SurreY! :)

Verwijderd

ik heb een Globalwin FOP38 in een Aopen HQ08 kast met wat fans draaiende. Koel genoeg voor deze acties ;)
Pagina: 1