RAID0 en RAID1 tegelijk op 2 schijven mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Even een klein vraagje: is het ook mogelijk om als je 2x 80gig sata-schijven hebt bijvoorbeeld 40gig van beide schijven in raid0 (samen dus 80) en de resterende 40gig van beide schijven in raid1 (samen dus 40) waardoor totaal 80+40=120gig? Dus is het mogelijk om twee verschillende raid-arrays te maken op dezelfde harde schijven :?

(Dan kun je én gebruik maken van de snelheid van raid0 van je OS bijv. en raid1 voor documenten enz.)

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
^^^ bovenstaand is afgesplitst van het [rml][ Benchmarks] Post hier je RAID0 scores![/rml], aangezien het om een op zichzelf staand vraag gaat en to-taal niks met RAID benchmarks te maken heeft.

Hetgeen je noemt is alleen mogelijk met Win2K/XP based SoftwareRAID of via MultiRAID van de ICH6 southbridge. Zie voor meer info de RAID FAQ :)

[ Voor 23% gewijzigd door BalusC op 09-11-2004 17:14 ]

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
In de faq zag ik in de eerste instantie niets over een "firmwarematige" oplossing. Wel die XP manier. Nu gaat het in mijn geval om een Promise 20378 RAID controller & VIA VT8237 southbridge, dus firmwarematig zal wel niet gaan lukken.

:X
offtopic:
ik zag meer van dit soort posts in dat topic dus plaatste het er daarom bij

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet