Triple Monitor Setup

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021
Hey allemaal

Ben bezig met een triple monitor setup te bouwen, maar loop al tegen een paar problemen aan.
Heb in mijn pc nu een AGP - GeForce 4 TI4200 met DVI en een S3 Trio 64V+ (jaja een oudje) zitten. In windows is het me gelukt hem succesvol in te stellen.
Er komt normaal beeld uit (helaas maar max. 800x600 maar gaat om het idee)

Oftewel:
(nVidia kaart)
--> 19" iiyama Vision Master 452
--> 17" iiyama HM704UTCA

(S3 Trio)
--> 15" Target (oud monitortje :P)

Nou zit ik met het volgende probleem... die S3 Trio werkt dus niet met nVidia software :o

Gebruik momenteel UltraMon die uiteraard netjes alle 3 de monitoren ziet... hij kan ze alleen niet samenvoegen (Horizontaal uitbreiden) :( en nVidia dus alleen de monitoren die op de nVidia kaart zijn aangesloten.
Heb om dit probleem op te lossen wat op internet zitten zoeken en wat zitten googlen, maar kan hier geen oplossing op vinden.

Weet iemand hier een oplossing voor, ik wil dus gewoon horizontale uitbreiding op alle 3 de monitoren.
Of zal ik hievoor echt een nVidia PCI kaart moeten hebben?

[gebruik btw Windows XP]

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 18:55
Ok lees dit topic eens door:

Het dual monitor topic

Volgens mij moet het werken, en wat betreft alleen 800x600 resolutiesv kunnen kiezen zegt mij dat er iets niet helemaal lekker is.....

-

Verwijderd

2Cool2Rule schreef op 09 november 2004 @ 17:48:
Ok lees dit topic eens door:

Het dual monitor topic

Volgens mij moet het werken, en wat betreft alleen 800x600 resolutiesv kunnen kiezen zegt mij dat er iets niet helemaal lekker is.....
(ffies melden dat ik bij The_Savage hoor).

Maar dat is helaas een Dual Monitor topic, er staan inderdaar ook wat reacties in van Triple Monitor setups, maar niks over onze specifieke vraag, of je op een Triple Monitor een Horizontale uitbereiding kunt krijgen (dus 1 lang beeld). En/of bij een evt. aanschaffing van een Nvidia PCI kaart, de hele schniz wordt ondersteund door de Nvidia drivers (waarmee je horizontale uitbereinding kunt doen)..

Hij draait nu nml. nog op een Ti4200 (1xdsub, en 1xdvi donglo), met een S3 Trio, die dus duidelijk aan vervanging toe is :).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat van 800x600 is nogal vanzelfsprekend- als alles op 32b kleur draait dan is dat je max bij 2MB videogeheugen, en ik heb zelden/niet S3 Trio64V+ gezien met meer dan 2MB.

Allicht dat dat ook het probleem is met het horizontaal uitbreiden- dat eist waarschijnlijk identieke settings op de kaarten. Als mijn vermoeden klopt zul je dan ook minimaal een 4MB kaart moeten regelen, danwel reso op alle monitoren op 800x600 zetten.

Oslik blyat! Oslik!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zou gewoon moeten. Heb zelf een leadtek ti4400 icm matrox G200. Werkt perfect met ultramon.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:08

MBV

waarom gebruik je niet de windowsfunctionaliteit? Met de NVidea drivers vorm je je twee schermen om in 1 groot scherm (voor windows) en met windows breid je je monitor weer uit naar de derde. Moet toch werken? Alleen spellen zullen dat niet echt leuk vinden, lijkt me zo...

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Het is een bepaalde instelling die in de nVidia drivers goed moet staan. Hij moet de 2 monitoren als 2 aparte monitoren beschouwen en niet als 1 groot scherm.
Anders werkt het idd niet goed.
En je kan idd ook niks doen met je nVidia software voor je S3 kaart.
Da's logisch. :)

Senile! Senile Oekaki

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

The Dolf schreef op 10 november 2004 @ 00:54:
Zou gewoon moeten. Heb zelf een leadtek ti4400 icm matrox G200. Werkt perfect met ultramon.
G200 != Trio64V

Om te beginnen heeft een G200 8MB RAM, wat genoeg is voor ieder zinnige resolutie :z

Maar idd, laat die nVidia meuk lekker, Windows zelf doet wat je wilt (en ik heb een keer met een Trident 9685 2MB via TVout naast een Matrox G450DH gedraaid- alles zat op 24b kleur, maar verder 800x600 (Trident)@50Hz (TV) vs 1152x964@85MHz vs 1024x768@76Hz (G450), gewoon Windows default spul - en ik had een enkele desktop over drie schermen.

Oslik blyat! Oslik!

• The_Savage
Dus als ik het goed begrijp is horizontale uitbreiding op alle 3 de schermen niet mogenlijk? Met mijn huidige configuratie dan.

Maar wanneer ik er een PCI kaart in zou doen met >= 4MB geheugen zou het wel moeten werken??... Hoeft dus niet perse een nVidia PCI te zijn? Kan iemand mij misschien een bepaalde kaart aanraden, zat zelf al te denken aan een GeForce4 MX440?

Heb ook nog eens flink verder zitten zoeken en met UltraMon is het echt niet mogenlijk, ook is het jammer dat om die 2de videokaart te kunnen gebruiken je hem moet instellen als als primary (in de BIOS). Hierdoor wordt bijv. gamen al weer wat lastiger (aangezien hij in eerste instantie naar m'n PCI videokaartje kijkt.)
Maar dit probleem schijnt met DirectX te maken te hebben.

Verwijderd

Je kan ook nog een optie nemen om een matrox pharillia oid te kopen, die ondersteunt standaard 3 monitoren op 1 kaart.?

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
The_Savage schreef op 10 november 2004 @ 14:51:
Dus als ik het goed begrijp is horizontale uitbreiding op alle 3 de schermen niet mogenlijk?
Volgens mij is het wel mogelijk. Als je geen gebruikt maakt van de nVidia software (heet dat nog nView tegenwoordig?) maar gewoon van de Windows multimonitor support, moet het kunnen. Zet nView eens uit, en kijk dan bij je desktop properties. Als het goed is zie je dan 3 schermen, waarvan 1 de hoofdmonitor is, en bij de andere 2 kun je aanvinken "extend desktop to this monitor" oid. En als het goed is maakt die lage reso van je 3e monitor dan ook niks uit.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 20:20
dat Nvidia = Nview klopt.. onduidelijk progje af en toe,

extended desktop kan, maar dan verlengt hij niet *lees: rekt uit* het beeldscherm.. maar zet er een stukje bij.. ( ff zoeken en je kan het inschakelen...) maar ik deed het met 1 tv en een beeldscherm.. maar ik weet niet of je bij de 2e ook weer "extended" kan doen om de 3e te activeren :s

[ Voor 11% gewijzigd door sjongenelen op 10-11-2004 16:39 ]

you had me at EHLO

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:28
Als je alles zo instelt dat de monitoren gewoon met onafhankelijke reso's draaien kun je prima een desktop over drie schermen hebben :) Dus check even hoe je nu alles ingesteld hebt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• The_Savage
Ok, ik heb nog wat geprobeerd met de instellingen te klooien... maar krijg er geen zinnig beeld uit :(.. zal het dan maar moeten doen met bureaublad uitbreiding.
Ik vrees zelf dat het gewoon licht aan m'n pci videokaartje. nVidia wil er echt niet mee samenwerken en windows kan er ook niet echt mee overweg.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat is er mis met bureaubladuitbreiding :?

Werkt zoals hierboven meermaals aangegeven perfect in zo'n situatie...

En het is niet raar dat een chip dat zowat ouder is dan het bedrijf nVidia (licht overdreven, maar niet veel :z ) niet werkt met uiterst nieuw (<3 jaar oud) nVidia software... ;)

Oslik blyat! Oslik!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
Jij wil niet triple view, maar horizontale uitbreiding.
Dat kan niet...

Dat kan met 1 kaart omdat hij met de twee ramdac's uit hetzelfde videogeheugen leest, dus dan ziet hij het als één monitor.

Wat wel kan is als je dualview instelt op de nvidia kaart (ik vind het altijd gek dat hij dat de drivers dat pas installeerd als je erom vraagt :? ) en dan gewoon die derde monitor in bureaublad eigenschappen instellen... zo heb ik jaren gedraaid met een geforce2 agp, een voodoo3 pci en een S3 kaartje...

edit:
of wil het helemaal niet installeren? probeer eens met alleen de S3 kaart in je compu op te starten. Ook eerst de S3 drivers installeren, dan pas de nvidia...

[ Voor 16% gewijzigd door MeMoRy op 11-11-2004 19:54 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Pagina: 1