[Speakerstands] Kent iemand deze? Kan 'r NIKS over vinden!

Pagina: 1
Acties:

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:26
Afbeeldingslocatie: http://www.pick2pay.nl/images/Bild_2/3121_DE_100.jpg

Dit model wordt "Casa" genoemd. Ik heb ze gevonden bij www.pick2pay.nl.

Deze omschrijving staat erbij:
Speaker-Stands "Casa"
Product Nr. 3121

with elegant glass-aluminium design Aluminium pillars with discreet profile Glass shelves made of ESG-reinforced safety glass polished with facets Product dimensions: - H. 50 x B. 30 x T. 35 cm - Glass surface: B. 30 x T. 35cm Delivery always in pairs Disassembled in carton incl. assembly instructions
En deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.exop.de/out/oxbaseshop/html/0/dyn_images/2/92516075.jpg

Deze heten Cinex-Mini en zijn 72cm hoog (of Cinex-Maxi, dan zijn ze ongeveer 1,07 meter hoog).

Deze omschrijving staat erbij:
Surroundstands "Cinex-Mini"
Product Nr. 3124

High-quality speaker-stand for the first-class digital sound experience! Aluminium pillars with discreet profile Easy assembly through fastening tapes Base plate made of ESG-reinforced safety glass Product dimensions; "Cinex Mini": - Ø 27 x H. 72cm Delivery always in pairs Disassembled in carton incl. assembly instructions
en voor de Maxi:
Surroundstands "Cinex-Maxi"
Product Nr. 3125

High-quality speaker-stand for the first-class digital sound experience! Aluminium pillars with discreet profile Easy assembly through fastening tapes Base plate made of ESG-reinforced safety glass Product dimensions; "Cinex Maxi": - Ø 27 x H. 107cm Delivery always in pairs Disassembled in carton incl. assembly instructions

Afbeeldingslocatie: http://www.vcell-wohnaccessoires-shop.de/images/partner/150/product/560101487af59b50c3ca78b88ae0571f_150.png
Ik heb alleen enkele Duitse shops gevonden die ze verkopen, maar verder weinig gegevens. Qua kleur, en met dat glas passen ze perfect in ons interieur dus ik ben zeer geïnteresseerd.

Waar het me dus vooral om gaat is het draagvermogen van deze standaards. Ik heb namelijk niet van die kleine satelliet-speakertjes als rear-speakers (voor de Cinex-standaards) maar een boekenplank-model (geen extreem groot boekenplank-model overigens). Ook de front-speakers zijn wel wat groter dan die op de foto van het Casa-model.

edit: Iets beter plaatje gevonden

edit2: Plaatje gevonden met speakers die iets meer in de buurt komen van de speakers die ik heb:

Afbeeldingslocatie: http://www.exop.de/out/oxbaseshop/html/0/dyn_images/2/92516075_p2.jpg

edit3: Inmiddels heb ik wat meer gevonden. www.vcm-live.de ... en dat moet je dan vinden via de 10e Duitse shop waar toevallig een fabrikantennaam bij in het plaatje staat |:( ... en als je dan via Google zoekt op "VCM live" kom je nog bij allerlei shops. Uiteindelijk kwam ik via een Russische site ergens "VCM Morgenthaler Gmbh" tegen ... dat in Google geflikkerd, en toen kwam ik bij de juiste site.

[ Voor 43% gewijzigd door Wouter! op 09-11-2004 17:45 ]

• Wouter!
Ik kom er nu achter dat het 'n beetje een goedkope variant is op de schittererende standaards van Spectral. Ik kan van Spectral alleen niet echt een prijslijst o.i.d. vinden. Iemand ervaring met Spectral en/of prijzen? Ik denk dat Spectral toch wel buiten mijn budget valt ... maar je weet maar nooit :)

Ik heb inmiddels al wel "iets" meer over die standaards van VCM-live gevonden, maar nog steeds geen maximaal draagvermogen of zoiets. Ik kan een beetje moeilijk inschatten hoe degelijk die dingen zijn omdat ik tot op heden nog geen andere winkel dan Pick2Pay heb kunnen vinden die deze modellen verkoopt.

[ Voor 35% gewijzigd door Wouter! op 10-11-2004 12:05 ]

Verwijderd

Effekes gemaild met VCM:
Guten Tag Herr Fluitketel,

Der Lautsprecherstand Casa kann mit 10 kg und der Surroundstand Cairo
kann mit 5 kg belastet werden.

Weitere Einzelheiten können Sie der Detailzeichnung entnehmen (siehe Anlage).

Mit freundlichen Grüssen
Markus Bär

VCM Morgenthaler GmbH
Elzmatten 4
D - 79365 Rheinhausen
Tel. ++49 (0) 7643 / 9162 - 190
Fax. ++49 (0) 7643 / 9162 - 290
E-Mail: markus.baer@vcm-live.de
Internet: www.vcm-live.de

• Wouter!
Ik had ook al wel gemaild ... maar nog geen antwoord ontvangen :/

Verwijderd

Whaha.. koop een stuk glas, een mooie alu buis en maak er zelf 1tje voor minder dan 10 euri :P

Ik heb trouwens nog nooit gehoord van een merk "Spectral"?? :?

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 22:23:
Whaha.. koop een stuk glas, een mooie alu buis en maak er zelf 1tje voor minder dan 10 euri :P

Nou, Spectral is toch anders wel één van de topmerken op het gebied van audiomeubels en speakerstands. Maken geweldig mooie dingen, helaas ook voor een geweldige prijs. :(

Kijk maar eens op www.real-spectral.nl
of op
http://www.hifi.nl/recensies.php?id=1868

• Wouter!
Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 22:23:

Sja ... ik ben best handig, maar ik weet wel zeker dat ik dat niet zo strak voor mekaar krijg als kant en klare stands. Bovendien is de maat van deze stands vrijwel perfect voor mij (interieur en boxen) en is het veiligheidsglas. En de prijs valt op zich best mee als ik ook naar andere stands kijk.

Ik heb ze inmiddels ook besteld ... als alles is opgesteld zal ik in het "Post hier je foto's ..."-topic wel effe wat neerzetten. Ik hoop alleen dat er ook nog 'n beetje budget overblijft voor een breedbeeld TV. Loewe Aventos ofzo :P.
Trasos schreef op 11 november 2004 @ 00:55:
[...]

Nou, Spectral is toch anders wel één van de topmerken op het gebied van audiomeubels en speakerstands. Maken geweldig mooie dingen, helaas ook voor een geweldige prijs. :(

Kijk maar eens op www.real-spectral.nl
of op
http://www.hifi.nl/recensies.php?id=1868
Schitterende stands maar enorm duur ... dat gaat me op dit moment een beetje te ver. Als ik later groot ben misschien :*).

[ Voor 26% gewijzigd door Wouter! op 11-11-2004 10:15 ]

Pagina: 1