Ik kan sinds gisteren niet meer connecten naar m'n chello e-mail. Ik heb net alles even opnieuw ingesteld en werkt nog steeds niet. Zitten ze nu op een ander adres of is de server down? Ik gebruik nog de pop2.arnhem.chello.nl en de smtp2.arnhem.chello.nl. Er is hier voor de rest niets gebeurt waardoor ik niet meer kan ontvangen en versturen. Meer mensen met dit probleem?
Jep, zowel voor POP als SMTP mail.chello.nl gebruiken gaat bij mij goed. En ik zit ook in de regio arnhem.
☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)
misschien een firewall oid die je email programma blokkeerd?
Misschien lukt het wel via de webmail van chello
Misschien lukt het wel via de webmail van chello
De servers maken zoiezo niet uit, pop2.arnhem.chello.nl is hetzelfde als mail.chello.nl
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
mail.chello.nl resolved naar pop2.arnhem.chello.nl of pop2.nogwat.brabant.nl ofzo, iig, afhankelijk van de regio kwam je altijd bij de juiste server uit.
Heb je toevallig Norton Antivirus draaien? Schakel daarvan eens de mailscan uit, die is namelijk zeer regelmatig de veroorzaker van verbindingsproblemen. (in- en uitgaande mail niet scannen).
Heb je toevallig Norton Antivirus draaien? Schakel daarvan eens de mailscan uit, die is namelijk zeer regelmatig de veroorzaker van verbindingsproblemen. (in- en uitgaande mail niet scannen).
Een standaard troubleshoot methode is met telnet te testen of je contact kunt maken met je inkomende mailserver (POP3 = poort 110) en je uitgaande mailserver ( SMTP = poort 25)Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 16:21:
Ik kan sinds gisteren niet meer connecten naar m'n chello e-mail. Ik heb net alles even opnieuw ingesteld en werkt nog steeds niet. Zitten ze nu op een ander adres of is de server down? Ik gebruik nog de pop2.arnhem.chello.nl en de smtp2.arnhem.chello.nl. Er is hier voor de rest niets gebeurt waardoor ik niet meer kan ontvangen en versturen. Meer mensen met dit probleem?
bv: telnet mail.chello.nl 110
en dan enter en kijken of je uberhaupt connectie krijgt
als dat zo is kan je met Quit<enter> eruit.
Ik heb de tip van de anti-virus opgevolgd en dat klopt dus. Het werkt weer. M'n broer had namelijk in het weekend norton 2005 geinstalleerd en nooit bij nagedacht. Bedankt!
Pagina: 1