Toon posts:

Kan niet connecten naar mail server (chello), server down?

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan sinds gisteren niet meer connecten naar m'n chello e-mail. Ik heb net alles even opnieuw ingesteld en werkt nog steeds niet. Zitten ze nu op een ander adres of is de server down? Ik gebruik nog de pop2.arnhem.chello.nl en de smtp2.arnhem.chello.nl. Er is hier voor de rest niets gebeurt waardoor ik niet meer kan ontvangen en versturen. Meer mensen met dit probleem?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is toch gewoon mail.chello.nl?

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-11-2025

LocalJoost

plaatje hieronder

Jep, zowel voor POP als SMTP mail.chello.nl gebruiken gaat bij mij goed. En ik zit ook in de regio arnhem.

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

• 68657469736d69
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
misschien een firewall oid die je email programma blokkeerd?

Misschien lukt het wel via de webmail van chello

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik nu dus ook geprobeerd en werkt ook al niet.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

De servers maken zoiezo niet uit, pop2.arnhem.chello.nl is hetzelfde als mail.chello.nl

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
mail.chello.nl resolved naar pop2.arnhem.chello.nl of pop2.nogwat.brabant.nl ofzo, iig, afhankelijk van de regio kwam je altijd bij de juiste server uit.

Heb je toevallig Norton Antivirus draaien? Schakel daarvan eens de mailscan uit, die is namelijk zeer regelmatig de veroorzaker van verbindingsproblemen. (in- en uitgaande mail niet scannen).

• Eldee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-01 09:38
Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 16:21:
Ik kan sinds gisteren niet meer connecten naar m'n chello e-mail. Ik heb net alles even opnieuw ingesteld en werkt nog steeds niet. Zitten ze nu op een ander adres of is de server down? Ik gebruik nog de pop2.arnhem.chello.nl en de smtp2.arnhem.chello.nl. Er is hier voor de rest niets gebeurt waardoor ik niet meer kan ontvangen en versturen. Meer mensen met dit probleem?
Een standaard troubleshoot methode is met telnet te testen of je contact kunt maken met je inkomende mailserver (POP3 = poort 110) en je uitgaande mailserver ( SMTP = poort 25)
bv: telnet mail.chello.nl 110
en dan enter en kijken of je uberhaupt connectie krijgt
als dat zo is kan je met Quit<enter> eruit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de tip van de anti-virus opgevolgd en dat klopt dus. Het werkt weer. M'n broer had namelijk in het weekend norton 2005 geinstalleerd en nooit bij nagedacht. Bedankt!
Pagina: 1