Toon posts:

vpn verbinding ipaq - debian server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil met mijn pocket pc (hp ipaq 2210) een vpn connectie opzetten naar mijn Debian Sarge SID GNU/Linux servertje (2.6.8) thuis. Nu is er redelijk wat vpn server software voor debian beschikbaar, echter de één is ongetwijfeld beter compatible met Microsoft PocketPC 2003 dan de andere.

Ik ben al gedoken in de specs van openvpn en freeswan. Echter, ik kan bij geen van beide vinden of ze interoperabel zijn met de vpn client van Microsoft Pocket PC 2003. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Of kan iemand mij anders aanraden welke vpn software ik het beste kan gebruiken?

Reviews hierover heb ik nog niet kunnen vinden, misschien dat iemand mij hier anders aan kan helpen?

Verwijderd

poptop is iig ms compatible.
Features of Poptop include:

* Microsoft compatible authentication and encryption (MSCHAPv2, MPPE 40 - 128 bit RC4 encryption)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 15:57 ]

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 15:53:
Ik ben al gedoken in de specs van openvpn en freeswan. Echter, ik kan bij geen van beide vinden of ze interoperabel zijn met de vpn client van Microsoft Pocket PC 2003. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Of kan iemand mij anders aanraden welke vpn software ik het beste kan gebruiken?
Ik had weinig (geen eigenlijk) problemen met de standaard MS l2tp over IPSEC, en dat werkt in zowat alle Windows versies zonder extra software. De linux kant is al even simpel kwa opzet.

Verwijderd

Topicstarter
thanks gasten, ik zal het ff gaan proberen! :)