Toon posts:

Muziek via netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef binnenkort een huisfeest en nou willen we in alle kamers dezelfde muziek... Om nou allemaalkables te gaan leggen is ook zo wat dus ik bedacht me dat er misschien wel een progje ofzoiets is wat het mogelijk maakt om muziek (mp3) af te spelen op mijn pc en dat via het netwerk te sturen naar de andere pc's... IK heb shoutcast al draaien maar dat is niet synchroon te krijgen... Mega irritant... NOg andere ideeen???

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Optie 1: De muziek idioot hard zetten, heb je ook in iedere kamer muziek
Optie 2: Spelen met de buffer instellingen van Shoutcast/Windows Media Services. Hoe kleiner je de buffer maakt, des te minder latency heb je.

Verwijderd

Standaard RDP terminals openzetten? Denk niet dat het dan synchroom is maar het valt te proberen :+

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij hou je het probleem toch dat je het nooit helemaal synchroon kan krijgen via een netwerk. Wil je toch via het netwerk, gebruik dan je netwerkkabels als audiokabels :D

Maar even serieus, heb je al gezocht op got:
MP3 over netwerk syngroom laten lopen

Hier spreken ze over wat plugins voor winamp. De links bestaan niet meer, maar ik heb wat voor je gevonden: http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=102263

Straks klinkt het in alle kamers "When the Going gets tough the tough get going" :)

[ Voor 9% gewijzigd door Noork op 09-11-2004 15:52 ]

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 23:39
Niet software-matig: je zou een paar verloopjes kunnen maken van RJ45 naar mini-jack (zoals aan je pc-speakers). Dan kun je via tijdelijk je netwerkkabels voor transport van audio gebruiken. In iedere kamer zet je dan vervolgens de luidsprekers van de pc er aan.

Edit: Noork was me voor...

[ Voor 6% gewijzigd door jurri@n op 09-11-2004 15:51 ]

Verwijderd

Heb je wel in elke kamer een PC staan dan :| De buffer krijg je sowieso helemaal niet weg met shoutcast. Mischien moet je alle bestanden gewoon op alle pc's kopieren en tegelijk afspelen in zelfde playlist? Of je draait gewoon 1 servertje voor je shoutcast en is dat de enige pc waar geen geluid uit komt dan is het ook opgelost.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De Syncfunctie van Winamp doet hier al jaren dienst (naar tevredenheid). De mp3's worden van een share op m'n mediaserver gehaald. Je zal even met een buffer moeten gaan spelen, dit is een beetje afhankelijk van je verkeer op de verbinding.....

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ok... Interessante reply's (thanx) Bestaat dat? een verloop stukje van een netwerkkabel naar een kleine jack??? Nooit geweten... Ik had het geluid op de server al uit gezet ja maar dan nog lopen de "clients" niet gelijk... Die bufferfunctie zal ik maar eens gaan zoeken dan... ;) Als het iet lukt (wat waarschijnlijk het geval is) dan kom ik wel weer aankloppen....

"Get out of my car, get into my dream" :P
Pagina: 1