Toon posts:

Kleuren van Video-out zijn door elkaar gehusseld..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus v6800dlx met originele software geinstalled. M`n video-out (composiet) heb ik verbonden met een TV in de huiskamer. Als ik de uitgang TV inschakel, dan heb ik zwart beeld op mn monitor. Dit is opgelost met het progje Tvcc2000, waar je de monitor EN video-out tegelijk kan aansturen. Maar nu is het beeld op mijn monitor gewoon goed, maar op mn TV wordt blauw--> rood, geel-->groen, enz...
De eerste x was dit niet het geval en de tweede weer wel, de derde x weer niet en nu is dat dus permanent :'(

Ik heb al gekeken naar:

-Scart en cinch stekkers, bij die scart stekker zat 1 pinnetje tegen een ander aangeleund, cinch was goed
-Andere dvd-software gebruikt
-TV ingangen gecheked, alles ok
-Alle op de achtergrond draaiende progs uitgezet.
-Pioneer 105s 1640 is al regiovrij :)
-Instellingen veranderd wat betreft kleuren en kleurprofielen.

Wie kan mij helpen???

Thanks!!!

Verwijderd

Topicstarter
Is er echt niemand hier die me kan helpen??? :?

Verwijderd

Topicstarter
Jantje Ongeduld........

Verwijderd

Zijn de kleuren wel goed als je dat programma niet gebruikt?

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 19:15
http://come.to/tvout

Verder heb ik echt geen idee wat dat met die kleuren zou kunnen zijn. Zat nog ff te denken aan refreshrate en resolutie; ga er echter van uit dat je alle mogelijkheden al geprobeerd hebt?

Verwijderd

Topicstarter
TVCC2000 in het Engels op:

http://www.tvtool.de/index_e.htm

Het maakt nie uit of ik dat proggie gebruik, het beeld op mn monitor is uitstekend, maar op mn TV (dus met of zonder tvcc) worden de kleuren met elkaar verwisseld.

Ennuh... wat heeft resolutie en refreshrate hiermee te maken Garp? Zodra ik schakel naar TV, dan wordt automatisch(bij PAL) 800*600 bij 50Hz ingeschakeld.

Thanx voor het reageren in ieder geval. Ik ben al bezig een S-VHS kabel te solderen, de uitslag horen jullie nog wel.....

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet `t! :)
Met composiet en S-VHS. Het zijn volgens mij wat driver- of conflictprobs. Het weirde hier aan is dat als ik de functie van het Asus control panel --> TV gebruik, hij `t niet doet. Dan krijg ik Z/W beeld. Op de volgende manier doet-ie `t wel:
-Tvcc2k starten
-Alles instellen
-DVD-player starten
-Vanaf dan met je klauwuh van Tvcc2k afblijven.

Wie weet het precieze probleem?
Ik moet heel nodig een schone install doen (alles), maar heb daar nie zo`n zin in (vanwege grote probs met geforcedriver-via KX133 die ik eerder heb gehad).

Thanx

Verwijderd

Topicstarter
Go%&*@#@ver!!!

Heb ik mn S-VHS kabel verlengd, doet-ie `t gloeiendegvr weer niet meer!!! :(
Heb ik weer m`n rode desktop in een blauwe uitvoering op TV. :? Electronicaboer gebeld, die had er nog nooit van gehoord.

JONGENS HELP NOU FF!!!

Zoveel expertise hier op Tweakers, is er dan niemand die hier van heeft gehoord? Is er niemand die me kan helpen?
Kan het zijn dat m`n kabel te lang is?

Ennuh... Demolition, heb je de boel al geinstalled? Hoor ik daar nog wat over?

Tnx

Verwijderd

Ja, ik heb het geinstalleerd. Proggie werkt wel goed. Eerst kreeg ik zwart wit beeld op tv, maar door het knopje rgb-scart (ofzoiets) in te drukken was de kleur er wel.

Video kabels kun je niet al te lang maken, want dan krijgt die teveel weerstand (logisch, als je een beetje natuurkunde kent)
Mijn kabel met tulp stekkers is 10 M lang. Het is wel een extra dikke kabel om de weerstand zo laag mogelijk te houden.

Hoe het komt dat je zo'n fucked up kleurenzooi hebt weet ik niet, want bij mij zijn de kleuren gewoon goed.

Greetz,

Demolition
Pagina: 1