[Winroute] Counterstrike server achter winroute

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27963

Topicstarter
Ik begin meteen maar met alle specificaties:

Router:
P1-233MMX, 256MB, 2x 3Com 3C905
W2000pro, Winroute 4.2.5

Daarachter:
- ongeveer 10 client PC's voor normaal internet gebruik (surfen, mail, beetje download)
- Een http/ftp/file en Counterstrike-server (P3-800, 512MB, 3Com 3C905)

Alnu:
De counterstrike-server is ingesteld op max 10 mensen. Als deze vol zit heeft de router het nogal druk; winroute heeft dan tussen de 70 en 100% CPU-usage hetgeen dan lag veroorzaakt.

Het leek mij dat de computer snel genoeg moest zijn maar wellicht is de CS-server gewoon te intensief achter deze router.

dus:
Gaat er iets mis met Winroute?
Kan ik hem sneller maken (priority staat al op "hoog")?
Helpt het veel als ik de router op Windows 98SE zou laten draaien (ipv w2000)?
Is deze router gewoon te traag (lijkt me niet)?
Moet ik naar zoiets als Freesco om dit te laten werken?

Ik heb gezocht en vond wel veel over winroute maar niet icm Counterstrike.

*ahum, oops* Deze hoorde niet in het prof-network topic... kan iemand deze verplaatsen naar networking for n00bs ;)

@JSS: idd, thanks

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 27963 op 09-11-2004 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

Wat heeft dit met Professional Networking & Servers te maken :? Naar NT dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm, iemand hier moet toch ervaring hebben met een CS-server achter een router met winroute? Of ben ik nu weer de enige die dit doet 8)7?

Meer in het algemeen dan: vraagt een CS-server veel van de router? Zoveel hoeft dat ding toch niet te doen :? ?

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-06 15:49
Anoniem: 27963 schreef op 10 november 2004 @ 09:56:
Hmm, iemand hier moet toch ervaring hebben met een CS-server achter een router met winroute? Of ben ik nu weer de enige die dit doet 8)7?

Meer in het algemeen dan: vraagt een CS-server veel van de router? Zoveel hoeft dat ding toch niet te doen :? ?
Ik heb ook poos cs servertje gedraaid maar ik vind jou server wel een beetje aan de lichte kant maar voor een 10 slot server moet het gaan, als ik jou was had ik op mijn router Linux gezet, en dan ook gelijk een linux cs server

My favorite programming language is solder.

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Ik host inmiddels al weer een jaartje of 5 games.... (tjseezz... als ik er over na ga denken.... ik weet het niet eens meer) ... een PII 233 zou de eerste versies van counterstrike niet hebben misstaan, maar de huidige Steam versies zijn een stuk heftiger. (Zeker sinds dingen als geluid erbij zijn gekomen.)

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

Topicstarter
hmm, het ligt dus niet aan de server zelf, die P800 trekt die 10 man met 2 vingers in zijn neus (ie, minder dan 20 a 30 % cpu-usage). 16 players (LAN) ging ook prima.
Idd opmerkelijk aangezien valve voor 8 players al een 800mhz machine aanraadt...

Maargoed, de server is het probleem niet.
De software P1-233 router (die in dit geval niets anders doet dan routen) is kennelijk te traag voor het routen van al het counterstrike-verkeer.

Mijn hardware-router (Netgear RP114) maakt regelmatig disconnects als er veel players in de server zitten, waarom weet ik niet...

Nu dan meer in het algemeen:
Wie heeft er een dedicated CS-server draaien achter een router en zo ja welke router is dat dan...?

Ik heb namelijk het idee dat de netgear gewoon gaat stuiteren van zoveel zware connecties (en van de P1-233 weet ik dat zeker), daarom ben ik van plan om gewoon een nieuwe router te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, just to let ya'all know:

Ik heb een andere router gekocht (Linksys WRT54G) en deze heeft het probleem niet. De Netgear kan dus kennelijk niet goed overweg met drukke pptp connecties of de combinatie Netgear/Alcatel was niet lekker oid... Kan ook nog zo zijn dat mijn Netgear gewoon stuk was...

Daarbij: Ik heb 2 mailtjes gestuurd naar Netgear en heb op geen van beiden een antwoord gehad (waren geen zeikmailtjes, gewoon een goed gefundeerde vraag). Dit valt me wel zwaar tegen van Netgear).

Wat mij betreft: case closed (en geen Netgear verder voor Gerwen).
Pagina: 1