KT7 verneukt, wat nu ?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:27
Hallo

Ik heb mijn KT7 verneukt, bad CRC check bij een BIOS flash over 't hoofd gezien en nu is ie dood. Ik kan hem niet lang missen, dus zal een nieuw MoBo gaan kopen. Ik heb het eigenlijk best wel gehad met ABIT, ik twijfel tussen de A7V en de MSI K7T pro2a.
Het is afwegen tussen goede naam en goedkoop. Hebben jullie zinnige suggesties ?
Ik heb hier(Leiden) helaas niemand in de buurt die een BIOS chip switch aan durft om de schade te herstellen, maar gelukkig wel graficall met goedkope hardware ;)

Verwijderd

Mobo terugdoen met het verhaal : ineens deed ie zo raar .....

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:58
oopz >:) volgende keer toch ff opletten als je gaat flashen..

ik heb al een paar ASUS A7V bordjes in me vingers gehad. en daar ben ik erg tevreden mee.. maar het scheelt niet zoveel tussen de KT7 en de A7V hoor. wat die MSI doet weet ik niet :)

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

Ga voor de MSI. Probleemloos en update ZELF zijn BIOS via internet ;) Ook leuk is de AOpen AK73 (verkrijgbaar bij Informatique).

Overigens: MSI heeft een variant uitgebracht met RAID: de K7T Turbo geloof ik. Is wel interessant als je wil RAIDen.

Verwijderd

Op dinsdag 02 januari 2001 02:26 schreef real_raichu70 het volgende:
Mobo terugdoen met het verhaal : ineens deed ie zo raar .....
Ja, ook een ideetje. Nieuwe halen, daarna oude in de doos gooien en teruggaan: doet niets, mot ik niet...... give me back my money! Heel erg >:)

• zeef
Ach, ik mag ze wel bij Graficall, dus die stiekeme switch toestanden, daar heb ik geen zin in. RAID gebruik ik niet dus dat valt ook af. Ik neig naar de MSI, alhoewel ik de A7V ookal eens heb ingebouwd en het een ontzettend stoer mobo vind, mooier dan mijn KT7, maar da's verder niet zo belangrijk. Wat wel belangrijk is dattie mijn 2* 128 mb 133mhz geheugen pakt, mijn G400MAX, SBlive 5.1 en 3Com 3C905C-TX. Lekker win2k draaien is ook erg belangrijk. Alvast dank voor al Uw wijze woorden en suggesties *D

Verwijderd

Kijk eens ff naar de postings over Asus mainboards en je wilt er echt geen meer......... ECH NIE!
|:(

MSI is berestabiel maar qua snelheid haalt-ie het niet bij de KT7, die AOpen AK73 (kijk eens in test http://www.tomshardware.com/mainboard/00q4/001220/index.html voor dit en MSI mainboard) is echt kicken! En nog snel ook.

• zeef
Okay, die AK73 ziet er goed uit, maar om eerlijk te zijn gaat het me ook vooral om een bordje dat ik vandaag of morgen kan inbouwen, want de zaak moet weer zsm aan de praat. Stabiliteit is het keywoord, tweaken is *voor dit systeem* niet belangrijk.

• DOCACE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11-2025

DOCACE

Whut's up

Hoezo nieuw mobo !!!
Gewoon Bios eruithalen en ergens anders flashen.
vb:
1 op een ander KT7 moederbord, ff opstarten, goeie bios eruit, gare erin en flashen.
2 Gebruik een eeprom programmer (alleen niet iedereen heeft die).
3 Stap naar je pc boer en vraag of ze het daar kunnen flashen.

DOC.

DOC.

Verwijderd

Op dinsdag 02 januari 2001 02:51 schreef zeef het volgende:
Okay, die AK73 ziet er goed uit, maar om eerlijk te zijn gaat het me ook vooral om een bordje dat ik vandaag of morgen kan inbouwen, want de zaak moet weer zsm aan de praat. Stabiliteit is het keywoord, tweaken is *voor dit systeem* niet belangrijk.
Dan is het niet moeilijk: haal die MSI bij Graficall. :P
En heb je gelijk UltraATA/100 ondersteuning.....

Succes ermee!

• zeef
Op dinsdag 02 januari 2001 02:52 schreef DOCACE het volgende:
Hoezo nieuw mobo !!!
Gewoon Bios eruithalen en ergens anders flashen.
vb:
1 op een ander KT7 moederbord, ff opstarten, goeie bios eruit, gare erin en flashen.
2 Gebruik een eeprom programmer (alleen niet iedereen heeft die).
3 Stap naar je pc boer en vraag of ze het daar kunnen flashen.

DOC.
1. ok, bij wie en waar ??
2. hebbik niet
3. ik denk niet dat ik ze bij graficall zo gek krijg, dir RMA-en de zooi terug naar ABIT en daar heb ik weer geen geduld voor. Ik bedoel, dat terugsturen, dat ga ik ook wel doen, maar de zooi moet ondertussen wel draaien. Die KT7 raak ik wel weer kwijt als ie terug komt.-

• DOCACE
  • Laatst online: 22-11-2025

DOCACE

Whut's up

Je kunt je bios met moederbord gegevens ook naar het dichtsbijzijnde abit support center sturen en vragen of ze daar de bios willen flashen (k'weet zo niet waar, maar dan moet je ff zoeken).

Vraag anders ff de zaak waar je het mobo gehaald hebt, die leveren immers de garantie en service. Als ze dit niet doen dan moet ik toch zeggen dat ze waardeloos bezig zijn.

DOC.

DOC.

Verwijderd

Is er geen tooltje te vinden dat je die Bios met een commandline optie kan clearen?
Uniflash of dacht zelfs dat de laatste versie van awdflash zoiets had?

Correct me if I'm wrong

• zeef
unflash ofzo werkt denk ik niet want hij doet helemaal nada niente niks meer. Ik heb al eerder wat ellende gehad met dit bord, dus ben zeer gemotiveerd om eens wat anders te proberen, vandaar.

Verwijderd

Je kunt twee dingen doen: hotflashen of een nieuw mobo kopen... ASUS rulllzzz :)

• zeef
Jah da's mij ook wel duidelijk. Ik denk dat ik voor de MSI ga, want dat scheelt best wel wat. Heeft iemand trouwens een idee waar ik in Den Haag die AK73 pro kan kopen ??

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:33
zeg zeef,

stuur jij mij dan jouw 'kapotte' kt7 voo een paar tientjes op dan ?

PVoutput

• zeef
Op dinsdag 02 januari 2001 07:11 schreef knights16 het volgende:
zeg zeef,

stuur jij mij dan jouw 'kapotte' kt7 voo een paar tientjes op dan ?
*D afhankelijk van de hoeveelheid tientjes *D

Nee ff serieus, natuurlijk laat ik hem maken en ga ik hem met bon en al braaf bij Graficall brengen, maar ik denk niet dat ze hem voor mij gaan fixen, maar dat ze hem volgens de garantie bepalingen gaan opsturen. Da's opzich prima, maar ik moet dat systeem morgen weer draaiend hebben, snappie.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:33
haha nee is goed,

maar ga eens naar: http://go.to/kt7faq
en dan kun je naar een forum
er zijn zelffs mensen die zeggen dat je geen kt7 bios nodig hebt dat een sommige andere biosjes ook werken

PVoutput

• zeef
Is er iemand in Leiden die de BIOS switch aandurft ??

Verwijderd

Maak je geen zorgen ik heb nog ergens een mailtje van ABIT nederland waarin ze beloven dat een badflash chip kostenloos vervangen kan worden.

ff zoeken hoor.

Wanneer een bios-flash fout gaat kunt u bij ons gratis en voor niets een niewe bios-chip krijgen.

please reply with all former messages included

Met vriendelijke groet
Mit freundlichen Grüßen
Greetings

Joost Bazelmans
Abit FAE europe
www.abit.nl

Gewoon ff kontakten zou ik zeggen

• zeef
he, da's relaxt, ik heb gelijk een email gestuurd, eens kijken wat het oplevert !
Bedankt voor de tip :) :)

Verwijderd

Hmm welke MOBO type ik hier nooit hoor is EPOX.
het schijnt dat zij ook een socket A mobo hebben misschien moet je naar die even kijken.

• zeef
Er zijn ook Mobo's met 2 BIOS chippen erop, voor als het fout gaat. Best wel slim idee.

Ik moet eerlijk zeggen dat als de prijs goed isen hij is op voorraad dat ik vanochtend een AK73 ga halen of een A7V, want ik heb die bak echt heel hard nodig.

Verwijderd

Er is hier meestal ook iemand aanwezig die
wel kan flashen tot aan 2Mbit: Phaedrus
(correct the name if i am wrong)

Verwijderd

Op dinsdag 02 januari 2001 02:24 schreef zeef het volgende:
Ik heb het eigenlijk best wel gehad met ABIT, ik twijfel tussen de A7V en de MSI K7T pro2a.
Waarom heb je het gehad met Abit dan?
Omdat je je bios verkeerd geflashed hebt ? :)

• Treb
  • Niet online
Kijk even op www.flashbios.org
Ik had vorig jaar mijn A7V bios om zeep gehopen. Ook naar hem opgestuurd en kwam weer werkend terug. Als je em vandaag opstuurd dan heb je em wellicht don/vrij weer terug.

Effe wat anders, hoe zit dat met die CRC check tijdens het flashen ?
Als hij aangeeft na flashen dat je CRC niet klopt, wat moet je dan doen ?
1 - Zelfde versie blijven flashen totdat tie em pakt
2 - Andere BIOS versie flashen
3 - Dan is tie zowiezo omzeep
4 - Andere optie ??

Verwijderd

Ga voor de Soltek SL 75KV2-X, die zegt het wel als er wat fout gaat....:)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Wat is er eigenlijk mis met ABit? Ik heb zelf een KT7 (geen RAID) en echt geen problemen mee. Harstikke stabiel en snel, ik gebruik al jaren Abit mobo's, op mijn BH6 waar nu een P3/500 op zit draaide jaren lang een C300A@450Mhz, no problemo.

Ik snap niet dat mensen meteen gaan roepen dat Abit gaar is en dat Asus of MSI veel beter zou zijn. Ik denk niet dat je minnder/meer gezeik zal hebben met een A7V of een K7T-Pro2A dan met een KT7. Je kan natuurlijk altijd een 'maandag-ochtend' model hebben, das niet afhankelijk van het merk.

Vertel anders es waarom jij van die KT7 afwilt. Misschien kan ik je helpen. Een nieuw mobo is toch ook al gauw bijna 400 piek.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

1 Stop een isa vga kaart in je pc en sluit je monitor er op aan.
2 haal pci/agp kaarten uit de pc
3 boot vanaf een diskette met daarop awdflash en een goede bios file. Probeer na het booten opniew te flashen

Verwijderd

Wat hebben stap 1 en 2 met het flashen van je bios te maken :?

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Schijnt dat ISA videokaarten niet afhankelijk zijn een wel of niet werkende BIOS van je systeem.. lijkt me toch handig dat je ziet wat je doet als je je BIOS overnieuw wilt flashen. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• zeef
Op dinsdag 02 januari 2001 11:21 schreef bastard het volgende:

[..]
Waarom heb je het gehad met Abit dan?
Omdat je je bios verkeerd geflashed hebt ? :)
Tsja da's persoonlijk, mijn BH6 en BP6 heb ik niet veel plezier mee gehad, de BH6 was alleen maar stroinegn e.d., die is toen omgeruild en dat scheelde een hoop. De BP6 was ook onder win 2000 een hoop problemen, tot de later BIOS versies de zaak enigszins stabiel lieten lopen. Heb de BH6 geruild voor een P3B-F en die loopt echt waanzinnig lekker.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:15

Wimo.

Shake and Bake!

Vreemd... nooit geen problemen gehad met abit.. zm6,bp6,bf6 en nu een kt7 .. ben ik nu een tweaker?

• zeef
Nou ben ik er helaas achter dat de problemen niet alleen bij de KT7 liggen. Op de een of andere manier zijn ook allebij mijn HD's gefrituurd, want die doen dus helemaal niks meer. Geen geluidje komt eruit bij het opstarten, ze zijn zo dood als een pier. :'(

• Morgoth
  • Laatst online: 15-08 10:53
ik had m'n abit bf6 bios keertje verneukt. Oplossing was heel simpel.
Ga ff naar www.abit.nl zoek het telefoonnummer van ze op (zit in nederland) bel ze op, vraag of ze je door willen verbinden met de technische dienst en zeg dat je bios dood is... ze vragen om je adres en de volgende dag heb je hem :)

Werkte bij mij prima :)

Abit ruled

• Exterazzo
  • Laatst online: 16:59

Exterazzo

Qeasy

Ik denk A7V lekker stabiel en een goede concurrent voor de KT7!

Audentia

• zeef
ik heb gebeld en krijg een nieuwe BIOS toegestuurd, benieuwd of dat de problemen oplost.

• NuKeFaCe
  • Laatst online: 08-09-2025
Op dinsdag 02 januari 2001 02:24 schreef zeef het volgende:
Hallo

Ik heb mijn KT7 verneukt, bad CRC check bij een BIOS flash over 't hoofd gezien en nu is ie dood. Ik kan hem niet lang missen, dus zal een nieuw MoBo gaan kopen. Ik heb het eigenlijk best wel gehad met ABIT, ik twijfel tussen de A7V en de MSI K7T pro2a.
Het is afwegen tussen goede naam en goedkoop. Hebben jullie zinnige suggesties ?
Ik heb hier(Leiden) helaas niemand in de buurt die een BIOS chip switch aan durft om de schade te herstellen, maar gelukkig wel graficall met goedkope hardware ;)
Dan leen je ff een moederbord van een vriend en dan flash je daar je "verrotte" rommetje ff mee ... dus eerst zijn mobo aan ... dan flash + bin file laden, en als ie dan vraagt WRITE CMOS ?????? dan trek je de BIOS eruit en stop je die van jou erin en dan zeg je op de vraag WRITE CMOS ??? YES >:)
Pagina: 1