Misschien niet zuiver PNS, maar onder andere kopjes past hij ook niet echt.
De situatie:
Hier draait momenteel een website met SSL op een Cobalt systeem.
Het certificaat is geldig en alles werkt naar behoren.
Nu word deze machine vervangen door een RedHat AS systeem.
Deze draait nu in testopstelling en zal niet te overhaast in gebruik worden genomen.
Uiteraard dient SSL hier ook op geactiveerd te worden.
Nou is mijn vraag:
Per FQDN heb je 1 Secure server ID nodig, zo is de situatie nu ook.
Het certificaat kan vervangen worden (certificaat request aanmaken op nieuwe machine) maar dan vervalt gelijk het oude certificaat.
Is er geen optie om de 2 servers (met verschillende configuratie maar identieke FQDN) allebei een geldig certificaat te laten gebruiken?
In server farms zal dit toch ook gangbaar zijn, alhoewel ik met identieke servers het certificaat ook meerdere malen zou kunnen gebruiken.
In de aanvraagprocedures vind ik alleen opnieuw aanvragen (gaat neem ik aan niet aangezien certificaat reeds bestaat voor die FQDN) op vervangen (ook geen optie dus)
De situatie:
Hier draait momenteel een website met SSL op een Cobalt systeem.
Het certificaat is geldig en alles werkt naar behoren.
Nu word deze machine vervangen door een RedHat AS systeem.
Deze draait nu in testopstelling en zal niet te overhaast in gebruik worden genomen.
Uiteraard dient SSL hier ook op geactiveerd te worden.
Nou is mijn vraag:
Per FQDN heb je 1 Secure server ID nodig, zo is de situatie nu ook.
Het certificaat kan vervangen worden (certificaat request aanmaken op nieuwe machine) maar dan vervalt gelijk het oude certificaat.
Is er geen optie om de 2 servers (met verschillende configuratie maar identieke FQDN) allebei een geldig certificaat te laten gebruiken?
In server farms zal dit toch ook gangbaar zijn, alhoewel ik met identieke servers het certificaat ook meerdere malen zou kunnen gebruiken.
In de aanvraagprocedures vind ik alleen opnieuw aanvragen (gaat neem ik aan niet aangezien certificaat reeds bestaat voor die FQDN) op vervangen (ook geen optie dus)
- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -