Toon posts:

problemen na installeren nieuwe hd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of de topic hier thuis hoort, maar leek me de beste.

Misschien dat iemand me zou kunnen helpen met het volgende:

Ik heb op een systeem een hd aangesloten, geformat. WinXP geinstalleerd en vervolgens de configuratie doorlopen. Er waren geen problemen.

Nu ik deze zelfde hd in een andere pc druk met goede instellingen (dus master etc.) krijg ik eerst na het starten van de bios een zwart scherm en vervolgens een foutmelding bij het starten(dat windows voor de veiligheid niet start). over dat ik scandsik uit moet voeren en dat de hd mogelijk geinfecteerd is met virussen.
eventueel kan dit probleem zich ook voordoen door de installatie van nieuwe hardware stond erbij.

help needed!! Wat doe ik fout?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik het goed begrijp heb je dus je windows geinstalleerd op 1 systeem en vervolgens die hdd in een andere bak gehangen zonder windows te herinstalleren?
Dat gaat natuurlijk niet lukken. Installeer windows gewoon eens opnieuw, dan werkt het vast wel.

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt, maar dat moet toch gewon mogelijk zijn?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 14:46:
Dat klopt, maar dat moet toch gewon mogelijk zijn?
Tenzij je 2 identieke systemen hebt kan het, zijn het verschillende systemen heb je zeer grote kans dat de HAL op zijn bek gaat.

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik ben er al mee bezig, laat het over 39 min weten :)

Verwijderd

Topicstarter
ok, dat werkt dus niet.
Ik draai de xp setup en bij het laden van de bestanden knalt ie eruit en komt er links boven in scherm een "_" te knipperen!
Suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
ter info: bij het laden van "NTFS bestandssysteem" kanlt ie eruit.

- bij het laden van het format menu knalt ie er dus al uit, dus ik KAN deze niet eens formateren

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 15:01 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Formatteer die hdd eerst eens en begin dan de setup opnieuw.
mocht je dan nog tegen fouten aanlopen post dan hier de volledige specs en wat je tot nu toe al geprobeerd hebt.

en Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif kun je gebruiken om je post te editten zodat je niet iedere 3 minuten je topic hoeft te kicken.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gebruik ajb de edit-knop ipv 3 posts achter elkaar te plaatsen :)

Heb je de HD in het nieuwe systeem wel weer op-nieuw geformatteerd?

Verwijderd

Topicstarter
specs:

Heb dus een hd van de ene naar andere pc gemoved. op aanraden van jullie PROBEER ik deze te formateren.
Het probleem is nu dat de SETUP voor o.a. het formateren van de HD vastloopt en eindigt in een scherm met alleen een "_" knipperend links bovenin beeld.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 15:05:
specs:

Heb dus een hd van de ene naar andere pc gemoved. op aanraden van jullie PROBEER ik deze te formateren.
Het probleem is nu dat de SETUP voor o.a. het formateren van de HD vastloopt en eindigt in een scherm met alleen een "_" knipperend links bovenin beeld.
Pak eens een bootfloppy ofzo en formatteer die hdd alvorens je de winsetup start, ik vermoed dat hij daarmee op zijn bek gaat. Probeer anders FDISK om gewoon een hele nieuwe partitie aan te maken.

enne, ik mis de specs nog steeds, dat kan handig zijn als we je proberen te helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
fdisk heeft er ook geen zin in :(
Na fdisk nieuwe partitie gemaakt etc.
Hetzelfde verhaal ...

hmmz, ik wacht nog steeds, bij de andere pc waar ik het dus installeerde was het in 1 flits weg en ging die over naar het menu..
Bij deze staat ie er al zo'n 10 min. op..

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 15:33 ]

Pagina: 1