Toon posts:

switch inplaats van router

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
vandaag is me sweex router overleden, geeft geen teken van leven meer dus kan k em zo weg gooien, en ik heb momentueel niet echt veel geld voor een nieuwe :'(

mijn vraag nu, kan ik in plaats van een router een switch kopen (omdat die goedkoper zijn).
ik heb 3pc's thuis en het is moeilijk om server te maken want er is altijd wel eentje aan en ik heb geen zin om snachts het geluid van me pc te horen als ik slaap...

het moet er zo ongeveer uit zien (als mogelijk):
Computers<--Switch<--Modem<--ISP

het zag er zo uit:
Computers<--Router<--Modem<--ISP

ik heb gezocht maar vond alleen info over wat een switch is, enz.. dus niet of het mogelijk was.. ;(

bij voorbaat bedankt ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het idee achter een router is dat je inet kunt delen. met enkel eeen switch kan dat niet

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dat ligt eraan of jij meerdere IP's van je ISP krijgt (waarschijnlijk niet).

Als je een normale Nederlandse ISP hebt voor particulieren heb je bijna zeker weten een router nodig..

Wat voor modem heb je? Want soms kunnen modems in een router-mode gezet worden :)

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-05 10:26

Salandur

Software Engineer

Wat je wilt (isp -> modem -> switch -> netwerk) is niet mogelijk, tenzij je meerdere ip-adressen hebt toegewezen gekregen van je isp.

Wat wel kan is isp->modem->server->switch->rest netwerk.
De server moet dan internet verbinding delen aan hebben staan.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
motorolla van wanadoo cable,

weet iemand dan een goede router voor onder de 30 euro, ben echt blut :/

Verwijderd

Ligt er ook aan wat voor modem hij heeft... er zijn een aantal modems die ook als router gebruikt kunnen worden.

Verwijderd

Die sweex dingen kosten €29.95

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-05 10:26

Salandur

Software Engineer

De motorola kan niet als router fungeren. De goedkoopste die ik zo snel heb gezien is eentje van € 39 bij computerland.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

http://www.tweakers.net/p...ction=&Landfilter=Benelux
zijn er nog wel wat te krijgen voor +- 30 euro

Verwijderd

Topicstarter
dan zit er maar 1 ding op, nieuwe router. maar mischien dat ik deze kan maken ofzo, ik weet niet wat probleem is eerlijk gezegt, volgens mij verkeerde adapter aangesloten die iets meer ampere naar binnen stuurde dan de router aankan.. de lampjes van de router geven geen licht.. k neem aan dat hij dood is, r.i.p :'(

edit: ik heb namelijk veel adapthers hier.. van boxen, printer, router etc.. en die van de boxen past precies in die van de router

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 14:42 ]

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 14:37:
Ligt er ook aan wat voor modem hij heeft... er zijn een aantal modems die ook als router gebruikt kunnen worden.
eerst idd ff uitzoeken of die moto dan kan.
anders http://www.marktplaats.nl/ zoek op router
of http://www.hccdagen.nl/ zoek kraampje met routers :-)

Verwijderd

Zie de gegeven replies. Een switch is geen router en dat behoort a) tot basiskennis en is b) ook makkelijk op te zoeken als je het niet (zeker) weet.

Voortaan zelf even wat meer doen voordat je in paniek een nieuw topic start.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.