Toon posts:

IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL bij opstarten XP-SP2 PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd (waarschijnlijk na installatie van SP2) heb ik om de paar dagen de volgende fout bij het opstarten:

IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL
....
....
***STOP: 0x0000000A (0x182D32DC, 0x00000002, 0x00000000, 0x804E01D7)

Nadat ik de PC opnieuw heb opgestart en via de herstel-optie in het opstart-menu met Systeemherstel alles naar het vorige herstelpunt heb teruggedraaid, werkt alles weer. Enkele dagen later komt echter hetzelfde probleem weer voor, en moet ik weer alles terugdraaien.

Het lukt me niet om uit te vinden waarom dit probleem zich voordoet. Ook kan ik als alles weer goed draait, een nieuw herstelpunt aanmaken en daarna terug draaien zonder problemen.

De afgelopen tijd heb ik geen nieuwe hardware aangesloten behalve een nieuwe LCD monitor van ACER (AL1714). Het lijkt mij echter onwaarschijnlijk dat dit de oorzaak is.

PS:
Ik weet dat er al een aantal topics op tweakers staan over de fout IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL. Echter, deze gaan allemaal over een andere situatie, en de geboden oplossingen zijn niet van toepassing in mijn geval. Ook aan de informatie in de "Windows XP en 2000 BSOD guide" heb ik weinig gehad: mijn fout wordt niet door backup software, noch door Rcmdsvc.exe / Rcmd.exe veroorzaakt.

Hopelijk weet iemand de oplossing.

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 15:22
Wat heb je allemaal al aan oplossingen geprobeerd?

Voltages gechecked van voeding?
Memtest gedraaid?
scandisk?
Andere video kaart drivers?

Misschien dat de SP2 andere drivers voor iets heeft geinstalleerd.
(video kaart bv. wat deze BSOD zou kunnen veroorzaken.)

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Recentelijk drivers geinstalleerd? wellicht helpt het even opnieuw installeren van je drivers (zal waarschijnlijk een melding over logo-testing verschijnen, klik dan even op "continue". Best kans dat SP2 een builtin driver heeft welke minder compatible is met jouw hardware dan de fabrieksdrivers :)

offtopic:
ik ben traag aan het worden :Z

[ Voor 9% gewijzigd door sanfranjake op 09-11-2004 14:36 . Reden: traaaaaaggggg ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Don van Boven
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Misschien heb je hier wat aan :) . Want de combinatie SP2 en Centrino processor geeft problemen!!

[ Voor 7% gewijzigd door Don van Boven op 09-11-2004 16:04 ]

I'll make you an offer you can't refuse!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Don van Boven schreef op 09 november 2004 @ 16:04:
Misschien heb je hierwat aan. Want de combinatie SP2 en Centrino processor geeft problemen!!
Dat is dan alleen bij dat type Toshiba Tecra want ik heb er nog nooit van gehoord ben het nooit tegen gekomen bij HP.

[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 09-11-2004 16:13 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Don van Boven
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Volgens mij komt het ook bij Dell voor, maar bij HP *geen id*.

Hier lees ik het volgende:

"After I spent some time googling on the net for info it seems that some Centrino-notebook users, not only Toshiba, have had the same experience after SP2 updates"

[ Voor 59% gewijzigd door Don van Boven op 09-11-2004 16:09 ]

I'll make you an offer you can't refuse!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:30

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Misschien is dit wat???

MORE INFORMATION
Stop error 0x0000000A (Stop 0x0A) indicates that there was an attempt in kernel mode to touch pageable memory at too high a process internal request level (IRQL). Typically, this error occurs when a driver uses an incorrect memory address. Other possible causes of this error are an incompatible device driver, a general hardware problem, and incompatible software.

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;314063

Keep it calm...en lek mig de zuk

Pagina: 1