Toon posts:

[js] popup sluiten bij klikken op link (IE en mozilla)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een popupvenster met daarin een linkje. nu wil ik dat het popupvenster sluit wanneer ik de link aanklik. Ik dacht dat te doen met
code:
1
<a href="http://www.zomaarwat.nl/" target="_blank" onClick="window.close();">Klik hier</a>

in IE werkt dat prima, maar in mozilla wordt alleen de popup gesloten.
dus probeer ik wat anders:
code:
1
<body onBlur="window.close();">

Nou werkt het prima in mozilla, maar wordt in IE alleen de popup gesloten.

Wat doe ik verkeerd (en hoe los ik dit op)?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

En met een kleine timeout dan?

code:
1
<a href="http://www.zomaarwat.nl/" target="_blank" onClick="setTimeout('window.close()', 20)">Klik daar</a>

[ Voor 44% gewijzigd door André op 09-11-2004 14:28 . Reden: typootje :X ]

Verwijderd

Topicstarter
als ik setTimoeut wijzig in setTimeout doet-ie het ;). maar waarom werkt het zonder timeout niet? komt dat doordat eerst de window.close wordt afgehandeld en dat dan het document waarin de link staat niet meer beschikbaar is?

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 14:27:
als ik setTimoeut wijzig in setTimeout doet-ie het ;). maar waarom werkt het zonder timeout niet? komt dat doordat eerst de window.close wordt afgehandeld en dat dan het document waarin de link staat niet meer beschikbaar is?
Ja, de JS word waarschijnlijk dus eerder afgehandeld dan de href zeg maar :)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
het venster wordt gesloten voordat het openen van het nieuwe venster verwerkt wordt |:(

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

spone schreef op 09 november 2004 @ 14:29:
het venster wordt gesloten voordat het openen van het nieuwe venster verwerkt wordt |:(
En bedankt voor je fantastische bijdrage in dit topic :/

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
blijft voor mij wel de vraag waarom het in IE met een onBlur-event niet werkt (dan sluit alleen het venster); omdat het het onBlur-event afaik pas getriggered wordt wanneer de focus op een ander venster komt, vraag ik me af waar IE dan denkt dat de focus naar toe verschoven is?

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 16:08:
blijft voor mij wel de vraag waarom het in IE met een onBlur-event niet werkt (dan sluit alleen het venster); omdat het het onBlur-event afaik pas getriggered wordt wanneer de focus op een ander venster komt, vraag ik me af waar IE dan denkt dat de focus naar toe verschoven is?
En toch denk ik dat IE het net andersom doet: er word op een link geklikt dus er moet een nieuw scherm komen en het huidige krijgt een onblur. En die onblur wordt direct uitgevoerd waardoor het scherm sluit en er geen nieuw scherm meer geopend wordt. Het is gewoon een verkeerde volgorde van handelen van de browser.

Mozilla doet het IMO goed, eerst de JS van de link, dan de href, en als allerlaatste pas de onblur aanroepen.

[ Voor 8% gewijzigd door André op 09-11-2004 16:15 ]

Pagina: 1