Is het ook mogelijk om remote installation service van Windows 2000 server te gebruiken om windows xp clients te installeren? Of kan dit alleen met windows 2000? Alvast Bedankt
Verwijderd
Dacht het wel althans als hij een PDC in een domein is wel kan je toch gewoon via mmc .msi pakketten deployen.
Verwijderd
Jazeker, lees:
How to Deploy Windows XP Images from Windows 2000 RIS Servers
Unable to Create Windows 2000 Server Image on RIS Server
Maarreh, even zoeken had je ook hier gebracht. Bij mijn huidige klant al een aantal W2K RIS servers draaien om XP clients mee te distribueren. Lees ook het topic Unattended XP CD op tweakers. Dit kun je ook mooi met RIS gebruiken, ik heb hier een hoop nuttige info uit gehaald (bijv. de Default User aanpassen via CMDLINES.TXT).
Enne, wel SP4 installeren op je W2K server, anders krijg je blue-screens!
How to Deploy Windows XP Images from Windows 2000 RIS Servers
Unable to Create Windows 2000 Server Image on RIS Server
Maarreh, even zoeken had je ook hier gebracht. Bij mijn huidige klant al een aantal W2K RIS servers draaien om XP clients mee te distribueren. Lees ook het topic Unattended XP CD op tweakers. Dit kun je ook mooi met RIS gebruiken, ik heb hier een hoop nuttige info uit gehaald (bijv. de Default User aanpassen via CMDLINES.TXT).
Enne, wel SP4 installeren op je W2K server, anders krijg je blue-screens!
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 14:29 ]
Met een Windows 2000 RIS server is het gewoon mogelijk om XP installaties uit te voeren. Let wel dat je SP4 op je server moet installeren, en af en toe ook nog een update voor de ntldr nodig hebt die je alleen direct van microsoft kan krijgen door een ticket in te schieten bij hun (heb 'm zelf niet nodig gehad trouwens).
Veder heeft een 2000 netwerk geen PDC/BDC structuur meer; zijn gewoon DC's. MSI pakketten distribueren heeft weinig te maken met een RIS installatie.
Veder heeft een 2000 netwerk geen PDC/BDC structuur meer; zijn gewoon DC's. MSI pakketten distribueren heeft weinig te maken met een RIS installatie.
Verwijderd
HeuhVerwijderd schreef op 09 november 2004 @ 14:18:
Dacht het wel althans als hij een PDC in een domein is wel kan je toch gewoon via mmc .msi pakketten deployen.
Verwijderd
Oh sorry,
Ik las remote installation en dacht dat hij dat bedoelde vanaf de server software op een client installeren.
Nisk gezegt dan!
Ik las remote installation en dacht dat hij dat bedoelde vanaf de server software op een client installeren.
Nisk gezegt dan!
Pagina: 1