Toon posts:

[XP] GPO werkt goed, logonscript niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op school hebben we een Windows 2003 server en de meeste pc klassen hebben XP machines. Als de leerlingen inloggen dan wordt er een vbs script uitgevoerd dmv een groepsgeleid gekoppeld aan de leerlingen OU. In sommige klassen wordt dit script echter de helt van de tijd niet uitgevoerd. Als je in de registry gaat kijken daarentegen dan is het groepsbeleid wel degelijk uitgevoerd en zie je het pad van het uit te voeren script staan. Het groepsbeleid wordt dus wel degelijk goed uitgevoerd.

Als je het pad zelf in geeft in bv. Start -> Run dan wordt het script goed uitgevoerd en verschijnt de klasmap.

In een andere klas ook met XP (en zelfde service packs) werkt het dan weer wel in 95% van de gevallen.

Hoe kan ik nog verder testen om de fout op te sporen? Ik heb al heel wat gezocht en gegoogled maar helaas zonder resultaat.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit zodat het OS in je topic titel staat - probeer daar ook zelf op te letten :)
Het GPO kan eventueel ook later applied worden dus dat is niet een hele goede meetlat - heb je op die specifieke lokatie misschien switches staan waarvan het STP protocol te lang duurt om te initialiseren? :)

Verwijderd

Wat vaak helpt is de Fast Logon uitzetten, een uitleg hierover vindt je in hetvolgende knowledgebase artikel van Microsoft: 305293

Let ook op de settings mbt uitvoeren van je logon script:

(Computer Configuration)
+--- Administrative Templates \ System \ Logon
+--- Run Logon Scripts: Synchronously

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 15:02 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke errors krijg je op de domaincontroller en op de clients? Staat de DNS-server goed ingesteld?

[ Voor 59% gewijzigd door sanfranjake op 09-11-2004 15:06 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Elevator:
Ik ga vandaag de switches eens omwisselen om te zien of dat helpt. De GPO komt misschien later door maar dan zou ik toch, eventueel later, de netwerkdrives moeten zien staan. Als het GPO doorkomt wordt het aanmeldingsscript normaal ook dan uitgevoerd. Klopt men redenering?

TheJerk:
Ik heb het nu zo aangepast om het resultaat te zien. Ik had de indruk tijdens het googelen dat synchroon uitvoeren enkel gevaar oplevert dat het toestel lang kan wachten op een script dat faalt en dat het systeem dus erg kan vertragen. Ik laat je weten wat het resultaat is.

sanfranjake:
Op de server wordt er geen melding gemaakt van een error of waarschuwing dat een GPO niet kon doorgevoerd worden. Op de client vind ik geen info terug over doorgevoerd gpo's. Ik heb wel met gpresult gewerkt en dat zag er goed uit + het scriptpad staat in de registry.
De DNS lijkt mij in orde. De clients krijgen 10.0.1.1 (adres van de server) en de 2 DNS'en van Telenet toe voor adressen van het internet te resolven. Het ipadres van server staat erbij om paden zoals \\servernaam.domein.be te kunnen oplossen. Als ik dit weglaat werken de scripts nooit :) Zou dit een probleem kunnen vormen?

Alvast heel hard bedankt voor jullie tips en hulp!!!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

Sloop allereerst de 2 ip addresses van de Internet Service Provider er maar eens uit en stel je Windows 2003 DNS zo in dat hij Forward Lookup doet. Probleem is bij niet tijdig kunnen benaderen van jou DNS server dat ze gelijk het internet opduiken namelijk om de naam te resolven.

Verder zou je inderdaad meer troubleshooting kunnen toepassen door dat zelfde login script in een TestOU te hangen met een test user en dan in de probleem lokalen in gaan loggen om te kijken wat er nou gebeurd.

Verwijderd

Topicstarter
Mutsje

Ik heb dit remote aangepast zoals je zei. Maandag kan ik het testen op school in de lastige XP-klas. Ik laat je de resultaten weten...

Bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Mutsje

Ik heb gisteren getest maar het loginscript wordt dan ook niet goed uitgevoerd (i.e. er verschijnen geen netwerkdrives). Verder konden we ook niet meer op het internet dus blijkbaar werkte de forward lookup niet goed. Voor deze op te zetten moet je toch bij DNS -> eigenschappen van het domein -> Doorstuurservers bij DNS domein "Alle andere DNS domeinen" laten staan en onderaan bij Lijst van de ipadressen van de doorstuurserver de DNS'en van de ISP invullen right? Of is er nog iets dat ik vergeten ben op te zetten om te forwarden? (pingen naar de DNS servers lukt altijd maar het forwarden werkt enkel niet)

Alvast bedankt!
Pagina: 1