Toon posts:

Designen in ?? importeren in Director

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Noob-vraag:

Ik wil graag een simpele game maken in Director MX, maar de ontwerpmogelijkheden binnen director zelf vind ik nogal beperkt. Hiermee bedoel ik de vormen (blokken, elipsen, etc.)

Ik heb geprobeerd gemaakte flash movies te importeren naar director maar dan krijg ik de complete movie in 1 layer..terwijl ik verschillende layers wil met de losse objecten.

Stel nu dat ik een simpel poppetje wil importeren in director. Alle lichaamsdelen wil ik als losse objecten hebben zodat ik later makkelijk kan animeren. Dus losse armen, benen, ogen etc.

Welk programma stellen jullie voor om in te ontwerpen en hoe kan ik het vervolgens makkelijk in Director MX importeren?

Ik wil het graag zo strak mogelijk hebben...dus geen kartelranden. Wat zijn de opties hiervoor?

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:25

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Je kan flash importeren, maar niet in verschillende lagen. Flash is iets heel anders dan director. dus je moet het opnieuw annimeren in director. wat imho bijna het zelfde is als in flash.

(je kan ook geen scripts e.d. toevoegen aan een flash animatie en ook niet in een flash animatie, in het laatste geval kan je niet eens importeren)

Die kartelranden heb je altijd. of je moet het in flash maken. director is namelijk op pixel gebaseerd (dus pixel randjes).
Ik weet niet wat voor 'n game je wil maken maar als het voor het internet is moet je of heel goed kunnen scripten of het in flash maken ivm de file-size.

succes!

[ Voor 60% gewijzigd door LoeiOrdinair op 09-11-2004 14:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm...ok..dit verklaart in ieder geval een hoop :) Bedankt voor je reply. Een van de dingen die ik bijvoorbeeld in Director mis (of over het hoofd zie) is het toevoegen van een rand aan een vorm, maar dan in een andere kleur als de vorm zelf. Ik ga nog wel even kijken of ik het kan vinden..als iemand nog andere suggesties heeft hoor ik het graag. Misschien is het bijvoorbeeld handig of mooier om in Photoshop te designen en de vormen in Director te importeren?

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:25

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Randen rond castmembers is te scripten. zoek op google. of druk in director op de F1 toets. daar vind je eigenlijk alles!

Verwijderd

Topicstarter
cool..heb al heel wat gevonden...thanx again!