For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Dat je met target="_new" niet zoveel kunt stylen is me bewust; daarom zou ik eigenlijk liever window.open() gebruiken. Maar ja, als dat niet altijd werkt, dan maar liever dmv target (ook al zit IIRC dat niet meer in de definitie van html 4.0 strict).BtM909 schreef op 09 november 2004 @ 13:44:
Daarnaast kan je niet zoveel stylen als je wilt met de tweede methode. Waarom maak je niet gebruik van een div-je die je showt als men op een thumbnail klikt?
Met een div-je? Hoe gaat dat?
edit:
Even wat met google rondgezocht. Op het eerste gezicht is dat niet zo straightforward met <div>...
[ Voor 17% gewijzigd door EXX op 09-11-2004 14:04 ]
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Target zit wel in HTML, volgens mij zelfs in elke versieEXX schreef op 09 november 2004 @ 13:49:
[...]
Dat je met target="_new" niet zoveel kunt stylen is me bewust; daarom zou ik eigenlijk liever window.open() gebruiken. Maar ja, als dat niet altijd werkt, dan maar liever dmv target (ook al zit IIRC dat niet meer in de definitie van html 4.0 strict).
Dat maakt niet uit; natuurlijk is het voor 56K modem gebruikers wel interessanter als ze het plaatje zien laden. Dan hebben ze tenminste het idee dat er iets gebeurt.BtM909 schreef op 09 november 2004 @ 14:09:
Wil je je plaatjes eerst preloaden of wil je het 'laadproces' (de opbouw van de pic) laten zien aan je bezoekers?
Ah, ok. Maar bij de Frame target names ontbreekt "_new" en wordt in plaats daarvan "_blank" gebruikt. Is "_new" niet meer ondersteunt?André schreef op 09 november 2004 @ 14:18:
[...]
Target zit wel in HTML, volgens mij zelfs in elke versie
[ Voor 74% gewijzigd door EXX op 09-11-2004 14:22 ]
Verwijderd
1
2
3
4
| <div id="bloot"> [img]""> [/img]close</a> </div> |
Met CSS:
1
2
3
| #bloot {
visibility: hidden;
} |
En JS:
1
2
3
4
5
6
7
8
| function showPic (url) {
document.getElementById('blaat').src = url;
document.getElementById('bloot').visibility = visible;
}
function closePic () {
document.getElementById('bloot').visibility = hidden;
document.getElementById('blaat').src = "";
} |
Dan kun je als volgt je linkjes maken:
1
| <a href="javascript:showPic ('http://www.frikadel.nl/welkomfrik.gif')">Blaat</a> |
Combineer het met overflow:expand zodat je divje automatisch ter grootte van de pic wordt en met positioning ergens in het midden et voila
onder voorbehoud natuurlijk
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 19:25 ]
Parse error: syntax error, unexpected GOT_USER in https://gathering.tweakers.net on line 1337