Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien hier de nodige kennis aanwezig schijnt te zijn, zal ik (zoals velen met mij) vragen om advies welke MP3-speler te kopen.

Ik ben namelijk op zoek naar een HD-speler tot 300€ (iPod kan nog). Ik vind het nogal een investering, dus graag zou ik wat wijze raad krijgen. Mijn eisen/voorkeuren:

- Liefst met Radio/FM Tuner
- Fatsoenlijke speelduur (minstens een uur of 14)
- Minimaal 5 GB aan geheugen
- Goede geluidskwaliteit (spreekt voor zich)
- Hoe kleiner hoe beter

(Ik was al gekomen tot de Creative Zen Micro 5GB, Archos Gmini XS 200 20GB, Apple iPod 20GB, Rio Carbon 5 GB, Creative Zen Touch 20GB, iAudio M3 20 GB, MPio HD 200 5GB en Creative Zen Xtra 30 GB)

Gaarne uw mening...

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-11 22:39

weebl

YARR!

hoeveel reviews heb je al gelezen?

Verwijderd

Topicstarter
Behoorlijk veel. Er wordt alleen heel erg weinig gemeld over geluidskwaliteit. Bovendien zou ik graag de mening horen van mensen die zelf zo'n HD-speler hebben. Ikzelf heb op dit moment namelijk nog steeds mijn trouwe MobiBlu DAH-1000. Maar die 256 MB's zijn echt niet genoeg.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 13:28:
Aangezien hier de nodige kennis aanwezig schijnt te zijn, zal ik (zoals velen met mij) vragen om advies welke MP3-speler te kopen.

Ik ben namelijk op zoek naar een HD-speler tot 300€ (iPod kan nog). Ik vind het nogal een investering, dus graag zou ik wat wijze raad krijgen. Mijn eisen/voorkeuren:

- Liefst met Radio/FM Tuner
- Fatsoenlijke speelduur (minstens een uur of 14)
- Minimaal 5 GB aan geheugen
- Goede geluidskwaliteit (spreekt voor zich)
- Hoe kleiner hoe beter

(Ik was al gekomen tot de Creative Zen Micro 5GB, Archos Gmini XS 200 20GB, Apple iPod 20GB, Rio Carbon 5 GB, Creative Zen Touch 20GB, iAudio M3 20 GB, MPio HD 200 5GB en Creative Zen Xtra 30 GB)

Gaarne uw mening...
Voor elke speler valt wel wat te zeggen. Laten we stellen dat je bij elke speler voor de perfecte audiokwaliteit gewoon een oortelefoontje erbij moet aanschaffen behalve de met cresyn geleverde Iaudio.

Zen Micro: weet ik nog niet al te veel van, volgens mij is het gewoon een Ipod kloon met radio. prijs zal rond de 240 euro gaan liggen

Gmini XS is een geil apparaatje, 20Gb in een behuizing die kleiner is dan een pakje sigaretten!

Rio Carbon: way overprijsd en een goedkoop uiterlijk (vind ik)

Zen Touch: Ipod lookalike maar dan zonder de gebruiksvriendelijkheid en een minder hoge aaibaarheidsfactor.

MPIO HD200: deze speler heeft alles wat je nodig hebt, maar op de 1 of andere reden is ie niet zo populair. Misschien omdat het "shinyplastic" gehalte wat laag is en de prijs behoorlijk hoog.

Iaudio M3 is gewoon de kwalitatief beste speler, maar hier betaal je wel voor en ben je er ook niet met 300 euro.

Ipod is leuk maar heeft geen docking station, geen fijne accu en geen afstandsbediening en slechtere oordopjes dan de Iaudio terwijl hij bijna hetzelfde kost.

Samenvattend:
Iaudio als je gewoon de beste speler wil hebben van dat rijtje, Archos als je de speler wil met het hoogste gadget-gehalte en de kleinste behuizing, MPIO als je de meest complete speler onder de 280 euro wil hebben.

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 18:14:
[...]

Voor elke speler valt wel wat te zeggen. Laten we stellen dat je bij elke speler voor de perfecte audiokwaliteit gewoon een oortelefoontje erbij moet aanschaffen behalve de met cresyn geleverde Iaudio.

Zen Micro: weet ik nog niet al te veel van, volgens mij is het gewoon een Ipod kloon met radio. prijs zal rond de 240 euro gaan liggen

Gmini XS is een geil apparaatje, 20Gb in een behuizing die kleiner is dan een pakje sigaretten!

Rio Carbon: way overprijsd en een goedkoop uiterlijk (vind ik)

Zen Touch: Ipod lookalike maar dan zonder de gebruiksvriendelijkheid en een minder hoge aaibaarheidsfactor.

MPIO HD200: deze speler heeft alles wat je nodig hebt, maar op de 1 of andere reden is ie niet zo populair. Misschien omdat het "shinyplastic" gehalte wat laag is en de prijs behoorlijk hoog.

Iaudio M3 is gewoon de kwalitatief beste speler, maar hier betaal je wel voor en ben je er ook niet met 300 euro.

Ipod is leuk maar heeft geen docking station, geen fijne accu en geen afstandsbediening en slechtere oordopjes dan de Iaudio terwijl hij bijna hetzelfde kost.

Samenvattend:
Iaudio als je gewoon de beste speler wil hebben van dat rijtje, Archos als je de speler wil met het hoogste gadget-gehalte en de kleinste behuizing, MPIO als je de meest complete speler onder de 280 euro wil hebben.
Eigenlijk helemaal mee eens :D M3 is een erg mooi ding, als je nog 20 euro meer te besteden hebt zou ik voor de M3L gaan met langere batterijduur, dan kan je ongeveer 30 uur van je muziek genieten.
De Archos is een mooi ding, knap dat ze 20 GB in zon behuizing krijgen, hij mist echter wel wat leuke functies, zoals een FM-tuner etc.
De Carbon is in mijn ogen niet overpriced, het is gewoon de beste Mini-HD die er op dit moment is, geluidskwaliteit is verschrikklijk goed, daarnaast heeft hij een super batterij 20 uur, issie voorzien van alle functies en is hij zo verschrikklijk klein. Design is perfect voor in je broekzak!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk daar kan ik wat mee. Bedankt

Verwijderd

Beantwoord deze vragen en je komt al een heel end, er wordt van alles door elkaar gehaald.

Bepaal eerst even of je nu 5gb wilt of 20+gb
Kijk dan hoe belangrijk grootte en gewicht is.
Hoe lang moet een batterij meegaan.

Dan heb je dus nog maar 1 of 2 spelers over om tussen te kiezen.
Helaas bestaat de "perfecte" harddisk speler nog steeds niet.

Oh ja, misschien is het ook handig om te kijken of je gewoon via windows de machine wilt volkwakken of heel onhandig met software :r
Dan heb je helemaal weinig keus.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 19:11 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Over deze dingen valt ook te twisten, ik vind de MPIO helemaal niet de speler die alles heeft.
Ik heb verscheidene reviews gelezen over die HD serie van MPIO, en het waren allemaal brakke dingen.

[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 09-11-2004 19:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 19:05:
Beantwoord deze vragen en je komt al een heel end, er wordt van alles door elkaar gehaald.

Bepaal eerst even of je nu 5gb wilt of 20+gb
Kijk dan hoe belangrijk grootte en gewicht is.
Hoe lang moet een batterij meegaan.

Dan heb je dus nog maar 1 of 2 spelers over om tussen te kiezen.
Helaas bestaat de "perfecte" harddisk speler nog steeds niet.

Oh ja, misschien is het ook handig om te kijken of je gewoon via windows de machine wilt volkwakken of heel onhandig met software :r
Dan heb je helemaal weinig keus.
Het zijn slechts voorkeuren. Ik hoef overigens geen speler met meer dan 20Gig, 30 of 40 is totaal niet nodig. Ik had er alleen één van 30GB bij gezet, omdat die vrij voordelig is. Als ik afmetingen en gewicht moet afwegen tegen de speelduur, vind ik speelduur toch echt veel belangrijker. Het ding zit namelijk de meeste tijd toch in m'n jaszak.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 21:40:
[...]

Het zijn slechts voorkeuren. Ik hoef overigens geen speler met meer dan 20Gig, 30 of 40 is totaal niet nodig. Ik had er alleen één van 30GB bij gezet, omdat die vrij voordelig is. Als ik afmetingen en gewicht moet afwegen tegen de speelduur, vind ik speelduur toch echt veel belangrijker. Het ding zit namelijk de meeste tijd toch in m'n jaszak.
Maar als alles een voorkeur is en niet een must dan kom je er nooit uit :)

Afmeting/gewicht icm speelduur hoeft niet een probleem te zijn.
Dan is de rio carbon een goeie, 90 gr, zo groot als een bankpas, 20 uur spelen maar geen radio en 5gb ( 2e "gsm" in je zak).

Als je 20gb wilt dan zit je bij een iriver of iaudio goed, creative dingen zijn dan wel erg log en zwaar, de ipod batterij en equalizer zijn een afknapper.

De batterij is echt belangrijk, zo'n 10 uur batterij is in de praktijk echt veel te weinig of je moet nooit skippen, dat doe ik dus wel.
Niks zo bout als een lekker muziekje willen opzetten en is dat ding weer leeg.

Het gewicht/formaat hoeft niet zo'n punt te zijn als het in je jas zit maar je moet je er niet in vergissen.
Als het iets lekkerder weer wordt heb je weer geen jas, hoe lichter hoe sneller je het meeneemt en gebruikt.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

De mpio heeft een enorm nadeel, naast de prijs, en dat is dat de koptelefoonstekker aan de zijkant zit. Gevolg is dat als je hem dan in je broekzak hebt zitten, of in je jaszak, er druk op die stekker komt te staan waardoor dat stuk kan gaan. Niet handig. Ik denk dat ie daarom ook niet zo populair is - het is voor mij de hoofdreden om hem niet te kiezen. (naast de prijs ;) (ja ik weet het: het is wel kwaliteit, maar ja, wie verzint die stekker op die manier??))

ping 127.212.23.124

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het niet echt warm of koud krijgen van de plaatsing van een stekkertje. De prijs voor die Rio Carbon is echter inderdaad wat aan de hoge kant. Voor 20 euro minder (!) heb je 20 Gig van de Creative Zen die net als de Rio geen radio heeft (beide ca. 20 uur speeltijd). We hebben een verliezer...

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 23:16:
Ik kan het niet echt warm of koud krijgen van de plaatsing van een stekkertje. De prijs voor die Rio Carbon is echter inderdaad wat aan de hoge kant. Voor 20 euro minder (!) heb je 20 Gig van de Creative Zen die net als de Rio geen radio heeft (beide ca. 20 uur speeltijd). We hebben een verliezer...
Het gaat om de voorkeuren heh, dat ding van creative is ongeveer 5x zo zwaar en zo groot als een baksteen :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 23:16:
Hehe ben je weleens in de winkel geweest en zo'n ding vastgehouden?
Gewoon even naar Dixons gaan en even voelen.

De carbon is niet duur alleen anders opgebouwd.

Of je wilt goedkoop zijn met een hoop gb maar dan is het een baksteen

Of je wilt veel gb en kleiner en lichter maar dan is de prijs hoog

Of een goedkope prijs met minder gb dan de baksteen (5 nog steeds veel) vedergewicht en mini formaat.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 23:46 ]

Verwijderd

ik zou zelf gaan voor een ipod,
hier worden geregeld firmware versies voor uitgebracht,
en bovendien is het een stijvol design,

erg handig clickwheel heb zon ding eens uitgeprobeert, ben zelf van plan er binnekort ook een aan te schaffen..!

afstandbediening is btw los te verkrijgen als zijnde een accesoire

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb misschien wel een interessante aanbieding voor je.

Kun je me ff een mailtje sturen op het adres in m'n profile? (je hebt de jouwe niet ingevuld)

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Erik1 schreef op 09 november 2004 @ 23:46:
Ik heb misschien wel een interessante aanbieding voor je.

Kun je me ff een mailtje sturen op het adres in m'n profile? (je hebt de jouwe niet ingevuld)
Ik ben nu wel benieuwd :P stuur mij ook maar mailtje op:

michielblom{at}hotmail.com

Verwijderd

Valt net onder je 5BG eis, namelijk: 4GB: Creative Muvo2 4GB

Dat ding is ook erg klein, licht, 14 uur op een lading, 98dB S/N ratio..

Plus, ik vind uitgangsvermogen belangrijk (heb een zware sennheiser koptelefoon) en dan is die Muvo2 ook erg aantrekkelijk, met een ameriaaknse firmware worden je oordoppen zo ongeveer luidsprekers heb ik gelezen..

Succes met kiezen, ik zit ook nog te tobben.. eigenlijk wil ik een speler met USB-on-the-go:
Iriver 3x0 serie: erg duur, beetje lomp vind ik
IAudio M5, nog niet uit... zal ook wel ERG duur zijn

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

Sjorske1986, je zal toch echt zelf de keuze moeten maken: audio en video is heel persoonlijk. Kies gewoon een paar die binnen je budget vallen, en pas daar je eisen en wensen op toe. Dan blijft er maar 1 over: die kan je dan nemen. Succes met je keuze.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.