Athlon Classic vs. Thunderbird Slot A

Pagina: 1
Acties:

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 13:00
Hmmm, ik zit met een (waarschijnlijk) dwaas vraagje.

Ikzelf heb een Athlon Classic 500@695(107*6.5) en m'n broertje heeft een Athlon slot A 800.

Nu heeft mijn proc een zwarte coldplate en die van m'n broertje een blank metalen coldplate. Is m'n broertje nu een gelukzak en heeft hij een T-bird Slot A? of is dit louter toeval?

Enne, is een Tbird Slot A met dezelfde GFD's te tweaken? of is dat ook anders geworden?

En welke resultaten mag ikverwachten met een

A. Classic 800
B. T-bird slot A 800

(dus naargelang welke versie hij heeft)

Ahja, voor alle duidelijkheid, die 800 wordt binnenkort de mijne.

THX

Verwijderd

Thunderbird slot A bestaat gewoon niet volgen mij. De classic is overgegaan in de Thunderbird en ook gelijk slotA in socketA, dus bij je broertje is het gewoon toeval; de athlon 500 was natuurlijk ook de eerste en wat nieuw is wordt vaak snel verbeterd.

Het is in ieder geval geen thunderbird!

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

nou,

je broer heeft dus wel een T-bird slot-A en die hebben inderdaad meestal een lichte koelplaat.

Tevens heeft hij geluk dat zijn mobo hem accepteert want op sommige borjes draait hij niet.

En ja, je kunt hem met een gfd overklokken zoals een classic Athlon.

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

Verwijderd

De kleur koelplaat zegt niets over de cpu. De wat nieuwere classics hebben een blanke koelplaat. Ik heb een paar weken geleden een athlon 550 gekocht omdat mijn 650 dood was. Mijn 650 had een zwarte en mijn nieuwere 550 heeft een blanke heatplate.

Er zijn wel degelijk slot-a thunderbirds gemaakt, alleen in de smaak 700 mhz.

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
er zijn wel degelijk thunderbirds gemaakt in slot a tot 1000 mhz wel moet je er een speciaal board voor hebben zoals een asus k7vt een kennis van mij hat er 1 gekocht samen met een k7m wat dus voor geen meter werkt.je kan het zien of het een tb is want dan ontbreken de chache chips die normaal naast de processor zaten.en de kleur verandering is van de latere athlon modellen.

• Orbit
Bedankt allemaal, maar idd, zoals reeds opgemerkt heeft een T-bird geen cachechips meer, stom van mij.

En de 800 van m'n broertje dus wel. Dus is het een Classic, nu ja, bestaat er een kans dat ik die op 1Ghz krijg?

Abit ka7-100
Alpha P7125
artic silver
kast die 21°C wordt met een Athlon 500@700 en de cpu in die toestand 42°C (full load)

Edit: % != °C

Verwijderd

Op dinsdag 02 januari 2001 10:37 schreef monterey het volgende:
er zijn wel degelijk thunderbirds gemaakt in slot a tot 1000 mhz wel moet je er een speciaal board voor hebben zoals een asus k7vt een kennis van mij hat er 1 gekocht samen met een k7m wat dus voor geen meter werkt.je kan het zien of het een tb is want dan ontbreken de chache chips die normaal naast de processor zaten.en de kleur verandering is van de latere athlon modellen.
Ik heb alleen maar 700 mhz te koop zien staan, misschien dat het in het buitenland anders is.

Verwijderd

Heb een athlon 800 Slot A Thunderbird op een MsiK7Pro

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 23:09
Er zijn dus in het begin nog een paar SLot A Thunderbirds gemaakt, dus die dingen bestaan dus wel..

| I've got permission to color outside the lines |

• dajuan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-08 10:35
ik heb de amd thunderbird 1 gHz op de asus a7v

Verwijderd

Tbird slot A draait hier prima op mijn K7M, en (met de v1.6 bios update) ook op de MSI6167. Ook op de Gigabyte 7IXE deed ie het volgens mij.
Op m'n Epox 7KXA gaf ie kuren boven de 750MHz, en is de TBird trouwens officieel ook niet gesupport (vanwege VIA chipset; op de AMD 750 bordjes moet de TBird in principe kunnen draaien en ligt het alleen aan de bios).

In het algemeen is een Classic beter te overclocken dan een TBird, vanwege de externe cache en de mogelijkheid de cache-divider aan te passen!
Je hoeft een processor-module trouwens niet open te slopen hoor als je wilt weten of je een TBird of Classic hebt, je kunt bv met tooltjes als WCPUID van H.Oda gewoon opvragen (CPU-ID en cache-grootte en divider verschillen namelijk).

• IceStorm
  • Laatst online: 30-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op dinsdag 02 januari 2001 12:13 schreef Juan het volgende:
ik heb de amd thunderbird 1 gHz op de asus a7v
Uhm ja fijn? Das dus een socket A ;)

Ik weet eigenlijk net als Sinterklaas vrij zeker dat er alleen maar slot a t-birds in het smaakje 700 waren...
Kijken of we wat kunnen vindne ;)

Verwijderd

H'm idd ik heb ze nooit hoger dan 700 gezien nu je het zegt. Ik heb er nooit op gelet, want toen ik zocht naar een AMD K7 proc waren er alleen maar socket a tb's en slot a classics.

• Mastermind
  • Laatst online: 02-08 20:09
Neuh hoor er is zelfs een 850MHz slot A Tbird wordt momenteel gewoon verkocht enzo...
http://www.snogard.de/cgi-bin/SNOGARD.storefront/1463614905/Catalog/1336

de normale url is natuurlijk http://www.snogard.de
is nog lekker goedkoop ook, jammer dat ze geen 1GHz TBird Slot-A hebben maar die krijgen ze binnenkort waarschijnlijk.
Effe m'n 800classic op m'n K7VT-tje upgraden naar T-Bird 1GHz :9

• Orbit
Hmmm,

iig die 800 (die sinds vanmorgen van mij is) draait vrolijk op 950(100*9.5 @ 1.80v) met onder full load 41°C.

Dus de 1 Gig moet lukken.

• Orbit
ohja, ff een opmerking, die 800 was VEEL moeilijker open te wrikken dan de 500.

De 800 lijkt wel een zachtere coldplate te hebben, alsook een zachtere plastic cover. Dat maakte het echt wel héél wat lastiger.

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 11:42
mwoah openbreken ging netzo makkelijk bij 500 als bij 700 (tbird) :)

Hier: msi 6167 + tbird Slot A 700@900

De Slot A tbird zouden eigenlijk alleen voor de grote OEM's gemaakt worden, maar zijn toch ook in sommige winkels beland....

* actieman kent in nederland eigenlijk ook alleen de 700 versie...
snogard.de klinkt al behoorlijk Duits :+

Het hangt meestal van je bios versie af tot welke snelheid je kan gaan.
De msi 6167 kan bijv. tot 1ghz classic en 900mhz tbird aan.

I’m not like the OTTERS

Pagina: 1