Backspace uitschakelen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 744 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 16:58
Mijn vraag is simpel :)

Is het (tijdelijk) uitschakelen van de backspace toets onder windows mogelijk?

Het mag ook door middel van een tooltje o.i.d, maar aangezien ik alleen resultaten kan vinden waarbij het gaat over de "Back" functie bij IE, wordt ik er niet veel wijzer van. Overigens is het ook goed als de backspace bijvoorbeeld een spatie geeft of iets dergelijks, zolang er maar niet 'gegumt' kan worden :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Backspace wordt ook gebruikt om naar de vorige pagina te gaan, niet alleen maar om een stukje tekst in de adresbalk weg te gummen. Welke van deze twee mogelijkheden wil je uitschakelen?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125494

Bedenk dat je ook pijltje-naar-links en delete kunt gebruiken. Of Knippen, dan is tekst ook weg.

Er zijn wel programma's waarmee je de Windows-toets uit kunt schakelen, misschien kun je daar wat instellingen aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:44

PromWarMachine

Forsaken Archer

Als het alleen voor je eigen PC is --> Google er eens op los :z
Als jij de backspace middels een webapplicatie bij anderen wilt blokkeren --> Veel succes, maar dat gaat je echt niet lukken. :P

Ik weet niet in hoeverre je javascript acties kunt hangen aan toetscombinaties. Als dat mogelijk is, kun je natuurlijk aan een bepaalde key zelf een actie hangen, maar om nou te zeggen dat dit netjes programmeren is...

[ Voor 38% gewijzigd door PromWarMachine op 09-11-2004 13:20 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
Nou, wat precies de bedoeling is is mij zelf niet eens helemaal duidelijk, ik zoek dit uit voor iemand anders. De bedoeling is gewoon dat de backspace helemaal niet gebruikt kan worden, en het punt wat u53r opmerkte, van pijltjes + delete moet in princiepe ook ge-blokkeerd worden.

Het mooiste zou zijn om dus de delete en de backspace toets te vervangen door een spatie o.i.d... en dan zou eigenlijk het selecteren + spatie ook uitgeschakeld moeten worden o.i.d. Het gaat er puur om dat de tekst alleen write only is om het zo maar te zeggen.

Iemand enig idee hoe dicht ik in de buurt kan komen? En ja, ik weet dat er speciale programma's voor zijn om in te leren typen enzo, maar dat zoek ik niet ;)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:13

Valkyre

Kitesurf FTW!

kan je niet beter hete hele document write only maken?
er zijn zoveel verschillende mogelijk heden om tekst weg te halen.

als je de tekst selecteer en dan bestand verwijderen, of bewerken en knippen.
en noem maar op

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:43

ThunderNet

Flits!

Dan moet je rechter muis knop ook blokkeren, althans het menu er van
Selecteer maar eens stukje tekst -> rechter muisklik -> Cut
Is het ook weg.

Edit:
Moet toch echt meer koffie hebben, lees ik zo over t 2e stuk van die post boven me heen :9

[ Voor 29% gewijzigd door ThunderNet op 10-11-2004 11:54 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zou die "iemand" eerst eens even om opheldering vragen voordat je je rot gaat zoeken. Het is een stuk makkelijker als je weet waar het voor is. En het lijkt me stug dat je dit écht wil...

Manieren die ik kan verzinnen op text te vernachelen:
• Delete
• Backspace
• Ctrl-X
• Stuk selecteren -> Letter/spatie/whatever meppen
• Menu->Knippen
• Stuk selecteren -> Slepen
• Wat denk je van UNDO als ik getyped heb?
• ...vast nog veel meer

Oh, en tot slot: Als je dit in een browser gaat proberen klaar te spelen buiten de browser om (dus site openen en del/backspace blokkeren in word/whatever) dan ga dat maar eens lekker vergeten, want dat kan, per definitie, niet.

[ Voor 67% gewijzigd door RobIII op 10-11-2004 11:58 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122815

afain, dit gaat dus niet lukken

je moet een andere oplossing zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15132

RobIII schreef op 10 november 2004 @ 11:54:
Ik zou die "iemand" eerst eens even om opheldering vragen voordat je je rot gaat zoeken. Het is een stuk makkelijker als je weet waar het voor is. En het lijkt me stug dat je dit écht wil...
Inderdaad... Vertel eerst maar eens wat precies de bedoeling is...
Als het gaat om documenten zoals Word en Excel, dan is wellicht een pdf maken al voldoende.
Gaat het om webpagina's dan moet je al naar andere oplossingen zoeken.
Hier kunnen we niet zoveel mee nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-06 14:16
Wat voor een applicatie is dit voor bedoelt? Als je een klein tekstveld in een C++/Delphi/VB applicatie wil 'beveiligen' zou je kunnen overwegen om zelf een nieuw object te maken dat gewoon geen mogelijkheden heeft om tekst te verwijderen. Wel lastig als je een tikfout maakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15132

Niet dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J27
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:53

J27

Het enige dat mogelijk is, en misschien bedoel je dat ook, is de user input in een formulier op jouw pagina filteren.

kijk hiervoor naar onkeydown of onchange event in javascript.
een voorbeeldje om je op weg te helpen: http://www.devguru.com/Te...kref/evhan_onkeydown.html

zo kun je keycodes afvangen en beslissen of de key 'legaal is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
Mijn vraag wel, maar het antwoord niet ;)

Verder, ik ga even contact opnemen met deze persoon om te kijken of ik het wat duidelijker kan krijgen, maar ik zie al wel waar dit eindigd denk ik :)

Alvast bedankt allemaal, jullie horen nog van me heel binnenkort in dit topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Als je nu even navraagt, welke functionaliteit die persoon niet meer wil hebben in plaats van welk resultaat die persoon niet meer wil hebben, is het al een stuk beter te begrijpen.
Resultaat: Letter weg
Letter weghalen (methode: met backspace)
Letter weghalen (methode: pijltje links + delete)
Letter weghalen (methode: shift + pijltje links en vervolgens nieuwe gewenste letter typen)
Zoals je ziet is er voor een simpele opdracht als letter weg zo uit het hoofd even snel al drie methoden te verzinnen. Het kan best zijn dat 1 van de methoden nog steeds wel wenselijk is. Wat moet je nu?

Dus duidelijkheid in de opdracht is belangrijk. Onduidelijke opdrachten zijn open voor eigen invulling en verschillende inzichten. Bij drie personen zal een onduidelijke opdracht voor minimaal 2 verschillende oplossingen zorgen...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
c70070540 schreef op 10 november 2004 @ 17:03:
Bij drie personen zal een onduidelijke opdracht voor minimaal 2 verschillende oplossingen zorgen...
Afbeeldingslocatie: http://www.shartwell.freeserve.co.uk/humor-site/projecttree1.png Afbeeldingslocatie: http://www.shartwell.freeserve.co.uk/humor-site/projecttree2.png

Laat dat een duidelijke conclusie les zijn :Y)

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 10-11-2004 18:07 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
@ RobIII, deze posters hangen ook bij ons werk, waar ik dit voor aan het uitzoeken ben ;) Moet je voorstellen... :P
Pagina: 1