Toon posts:

[PHP] Geef weer hoeveel rijen er in een mysql zitten

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een script waarmee ik kan laten zien op de site hoeveel entries er in de mysql database zitten.. ik had iets gevonden alleen dat werkt niet:

http://www.totallyphp.co...._mysql_database_table.htm

Ik hoop dat iemand me kan helpen hiermee..

Verwijderd

query > SELECT COUNT(*) FROM table

Verwijderd

Je kan counten bv ;)

edit: spuit 11 as allways ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 13:00 ]

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Zoals hierboven is opgemerkt is COUNT hiervoor uitgevonden. Alleen om COUNT(*) te doen is een beetje overbodig en het kost meer tijd/data om te doen. Je kunt beter COUNT(id) doen. Als id tenminste je PRIMARY_KEY is.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Of, wanneer je ook nog iets met de data wil gaan doen:

PHP:
1
2
3
$qry = "select `velden` from `tabel`";
$rs = mysql_query($qry);
$rows = mysql_num_rows($rs); // $rows = totaal aantal rijen

[ Voor 6% gewijzigd door OkkE op 09-11-2004 13:07 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

MTWZZ schreef op 09 november 2004 @ 13:06:
Zoals hierboven is opgemerkt is COUNT hiervoor uitgevonden. Alleen om COUNT(*) te doen is een beetje overbodig en het kost meer tijd/data om te doen. Je kunt beter COUNT(id) doen. Als id tenminste je PRIMARY_KEY is.
Dat was meer om hem de goede richting in te schoppen ;)
OkkE schreef op 09 november 2004 @ 13:06:
Of, wanneer je ook nog iets met de data wil gaan doen:

PHP:
1
2
3
$qry = "select `velden` from `tabel`";
$rs = mysql_query($qry);
$rows = mysql_num_rows($rs); // $rows = totaal aantal rijen
Hmmja, maar als je dbase een beetje groot is, krijg je ook een hele flinke resultset terug, moet weer in php worden verwerkt enz enz. Ik denk dat een database dat lekker zelf laten doen een stukje sneller is :)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 13:07 ]

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 13:06:
Hmmja, maar als je dbase een beetje groot is, krijg je ook een hele flinke resultset terug, moet weer in php worden verwerkt enz enz. Ik denk dat een database dat lekker zelf laten doen een stukje sneller is :)
Klopt. Daarom staat er ook "wanneer je iets met de data wil gaan doen". :) Als je inderdaad een database van bijv. 10'000'000 records hebt, dan wil je het niet op mijn manier doen.

Maar, wanneer je niet alleen het aantal wil hebben, maar ook de lijst wilt printen, dan is mijn optie soms wel handiger. Je kunt ook 2 query's doen, vaak handig omdat je dan ook LIMIT kunt gebruiken voor de lijst en een losse COUNT hebt. Maar bij kleine lijsten kan het makkelijk in 1 query. :)

[ Voor 3% gewijzigd door OkkE op 09-11-2004 13:13 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Ok dan nog sneller. :+

SELECT COUNT(1) FROM table

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:45

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Zie inderdaad de handleiding van MySQL of het SQL gedeelte van www.w3schools.com :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.