Ik moet als schoolopdracht een decision support system maken en ik wil wat advies inwinnen over de te gebruiken techniek. Ze zouden het liefst zien dat ik een stukje Java programmeerde, maar mijn programmeerkennis is aardig weggezakt, dus daar ga ik me niet aan wagen alhoewel een standalone applicatie wel een pre zou zijn. In plaats daarvan wilde ik een webbased applicatie maken met behulp van HTML en Javascript. De applicatie moet het volgende kunnen: de gebruiker wordt een aantal multiple-choice vragen voorgelegd en aan de hand van zijn/haar antwoorden wordt een advies gegeven. Er zijn een aantal adviezen mogelijk, afhankelijk van de gegeven antwoorden is er een categorie die de meeste punten heeft verdiend. Een bepaald antwoord kan een categorie punten opleveren of eventueel voor puntenaftrek zorgen. Een tweede wens is dat vragen afhankelijk zijn van elkaar. Dus wanneer een vraag op een bepaalde manier is beantwoord kan om die reden een andere vraag extra veel gewicht krijgen en dus meer punten opleveren.
Ik heb weinig verstand van scripts e.d., maar is wat ik wil mogelijk en kunnen jullie enkele tips geven over specifieke scripts/technieken die ik moet/kan gebruiken? Bij voorbaat dank.
Ik heb weinig verstand van scripts e.d., maar is wat ik wil mogelijk en kunnen jullie enkele tips geven over specifieke scripts/technieken die ik moet/kan gebruiken? Bij voorbaat dank.