Toon posts:

[samba] netsend berichtje versturen tijdens printen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het opzetten van een printerserver, maar nou wil ik ook dat hij een netsend berichtje verzend tijden het printen.

Ik heb het volgende gedaan:

>smb.conf aangepast:
print command = /usr/bin/lpr %s

>lpr:

#!/bin/sh
echo "test" |/usr/bin/smbclient -M comp1
/usr/bin/lpr.real -b -h -r -P hpprinter $@

"lpr.real" is eigenlijk de orginele lpr.

Hij print wel gewoon, maar hij wil maar geen berichtje verzenden. Ik weet niet meer wat ik verder nog kan uitproberen dus ik hoor graag als jullie nog iets weten. Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 13:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oja en ....
(smb.conf)
print command = /usr/bin/lpr.real %s && echo "test2" |smbclient -M comp1
.... werkt ook niet.

Maar als ik
echo "test" |/usr/bin/smbclient -M comp1
zelf uitvoer dan krijg ik wel netjes een berichtje binnen

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 09:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ? :)

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben bezig met het opzetten van een printerserver, maar nou wil ik ook dat hij een netsend berichtje verzend tijden het printen.
Zelf vind ik zulk soort onzin bijzonder irritant, maar je moet het zelf weten ;)
Hij print wel gewoon, maar hij wil maar geen berichtje verzenden. Ik weet niet meer wat ik verder nog kan uitproberen dus ik hoor graag als jullie nog iets weten. Alvast bedankt!
Gebruik je ook echt lpr en niet stiekum CUPS?

Wat je kan doen is je scriptje aanpassen zodat er (bijvoorbeeld in /tmp) bestanden worden aangemaakt. Daar kan je dan de parameters in laten zetten ofzo, of een tekst met "begin script", "smbclient", "lpr", "einde" etc. Dan kan je in ieder geval zien wat er gebeurt. Handig als je ook eventuele uitvoer naar die bestanden zet.