Hoe vind ik het IP van ee wireless accesspoint?

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33
Ik heb hier op me werk 2 wireless interbuilding accesspoints die we willen uitproberen.
Het ene AP werkt gewoon en ik kon hem mooi configureren via het standaard IP ervan.
Het tweede AP werkt ook als AP maar ik kan hem niet configureren op het standaard IP. Mijn vraag is dus nu, hoe kan ik et IP achterhalen hiervan?
Om te resetten heb je het IP nodig dus dat gaat niet :/
Ik heb wat standaard ranges afgescanned zonder resultaat :/
Ik heb een packet sniffer geprobeerd maar blijkbaar spugen die dingen geen packets uit want ik kan van beide niks vinden.

Kan iemand me met dit problem helpen?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Zit ie wel verbonden met het UTP netwerk dan? Dan moet hij nl gewoon bij de DHCP server van dat netwerk bekend zijn.
Wireless verbinden lijkt in jouw geval niet te lukken omdat ie vast iets te beveiligt staat ingesteld ;) Je kunt het trouwens wel nog proberen te sniffen met etherreal, als je dat tenminste nog niet geprobeerd had.

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 11:26
je kunt zo'n netwerk scan progje downloaden en die zoekt dan de hele IP range af. Vergelijk de IP adressen met het MAC adres en je ehbt 100% nauwkeurig de match. Moet je AP wel op een router ofzoiets aangesloten zijn zodat hij een DHCP lease krijgt...

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

-krekel- schreef op 09 november 2004 @ 12:54:
je kunt zo'n netwerk scan progje downloaden en die zoekt dan de hele IP range af. Vergelijk de IP adressen met het MAC adres en je ehbt 100% nauwkeurig de match. Moet je AP wel op een router ofzoiets aangesloten zijn zodat hij een DHCP lease krijgt...
Heeft ie toch al gedaan?

• -krekel-
dan krijgt het AP geen IP?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:02

samo

yo/wassup

staat ssid er van aan? Kan je er mee verbinding krijgen? Dan werkt ip-config ook.... (default gateway). Of denk ik nu te simpel?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• stinger
Ik kan toch niet de hele range afgaan scannen als ik in een ander subnet zit :?
Ik heb al met ethereal gescanned maar heeft nix opgeleverd.

De AP heeft standaard geen beveiliging dus als AP werkt die ook gewoon maar ik kan niks instellen omdat ik geen IP weet.

En wat heb ik eraan om het op een DHCP server aan te sluiten als de AP een vast ip heeft?

• -krekel-
als een AP op een DHCP zit dan krijgt hij een IP in de range van het DHCP, dus dat zou ik ook uitproberen. Ik maak niet helemaal op uit je verhaal hoe de boel precies geschakeld is.... misschien iets meer info graag. Waar zijn de AP's op aangesloten? Of zijn ze gewoon los?

• stinger
samo-arne schreef op 09 november 2004 @ 12:58:
staat ssid er van aan? Kan je er mee verbinding krijgen? Dan werkt ip-config ook.... (default gateway). Of denk ik nu te simpel?
Nee want DHCP is disabled in dat ding dus is ook de gateway niet ingevuld

Verwijderd

Probeer eens Network Stumbler: http://netstumbler.com/

Die geeft meestal wel een IP adres in de vorm van een network range/subnet mask.

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

-krekel- schreef op 09 november 2004 @ 13:00:
als een AP op een DHCP zit dan krijgt hij een IP in de range van het DHCP, dus dat zou ik ook uitproberen. Ik maak niet helemaal op uit je verhaal hoe de boel precies geschakeld is.... misschien iets meer info graag. Waar zijn de AP's op aangesloten? Of zijn ze gewoon los?
Precies, eerst wired aansluiten, configgen en dan pas wireless gaan. Maar als het goed is staat dit toch ook meestal zo aangegeven in de manual, inc het IP dat ie standaard heeft?

• stinger
-krekel- schreef op 09 november 2004 @ 13:00:
Ze zijn los.
Ik moet ze eerst nog testen en instellen, maar zonder ip gaatdat instellen niet echt.

• stinger
SSH schreef op 09 november 2004 @ 13:03:
[...]

Precies, eerst wired aansluiten, configgen en dan pas wireless gaan. Maar als het goed is staat dit toch ook meestal zo aangegeven in de manual, inc het IP dat ie standaard heeft?
Zoals ik al zei staat dat ding niet standaard.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 23:14

--MeAngry--

aka Qonstrukt

stinger schreef op 09 november 2004 @ 13:03:
[...]

Ze zijn los.
Ik moet ze eerst nog testen en instellen, maar zonder ip gaatdat instellen niet echt.
Maar je hebt toch wel die ene AP die je nog wilt instellen aan je computer hangen neem ik aan? :P (Heel domme vraag, magoed, na wat ik vandaag allemaal al gezien heb... :X )

Tesla Model Y RWD (2024)

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

stinger schreef op 09 november 2004 @ 13:04:
[...]

Zoals ik al zei staat dat ding niet standaard.
Dan moet je hem resetten toch?

• stinger
ja ik moet hem resetten
en dan gaat alleen als je ip weet volgens de handleiding

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

stinger schreef op 09 november 2004 @ 13:14:
ja ik moet hem resetten
en dan gaat alleen als je ip weet volgens de handleiding
lol serieus? geen knopje erop??

dan zou ik hem toch nog wired aansluiten om te sniffen met etherreal etc
(of had je dat onderhand ook al geprobeerd?)

• lier
  • Laatst online: 18:15

lier

MikroTik nerd

Zit er geen installatie software bij, waarmee hij (op basis van een MAC adres ?) te benaderen is ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• stinger
SSH schreef op 09 november 2004 @ 13:19:
[...]

lol serieus? geen knopje erop??

dan zou ik hem toch nog wired aansluiten om te sniffen met etherreal etc
(of had je dat onderhand ook al geprobeerd?)
Had ik al geprobeerd maar ik vind geen packets afkomstig van dat ding (van beide niet)

En er zit AP scan bij waarmee je hem via mac adress kunt benaderen maar dan moet je of het ip weten of in hetzelfde subnet zitten (dat heb ik met de andere ap uitgetest).
Maw dat tooltje is totaal nutteloos want dan kan ik net zogoed een portscanner gebruiken

• stinger
Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 13:02:
Probeer eens Network Stumbler: http://netstumbler.com/

Die geeft meestal wel een IP adres in de vorm van een network range/subnet mask.
Ik heb het tooltje eens getest.
Hij vind het AP heel netjes en geeft info weer maar bij IP address/subnet mask is het blanco.
Dat doet hij bij beide Ap's

Verwijderd

Wat nou als je een batch bestand schrijft die wat broadcasts (netsend par example) stuurt naar de standaard ip ranges van de AP's? Daarna een arp-as en naar een textfile schrijven.

• stinger
Ja maar dan zit ik weer met ander subnet enzo

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Heb je het MAC-adress van de AP?
FF scannen met "CC Get MAC Adress" dan ;)

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Verwijderd

Kun je achterhalen door met Look@Lan je wired netwerk af te speuren naar de aangekoppelde accesspoints. Zo heb ik dat gedaan bij ons!

Veel succes

• stinger
Ik zal het morgen eens proberen.

iig geval bedankt voor de reacties.
Pagina: 1