Hoe kan ik uit de directory usr/local/psa lezen (en verwijderen) met PHP?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 12:35 ]
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 12:35 ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Verwijderd
Met fopen, fread en fwrite.. Tal van goeie voorbeelden in de php manual. Maar je moet idd wel rechten hebben voor die map.AtleX schreef op 09 november 2004 @ 12:35:
Met de filesystem commando's van PHP, maar dan moet je wel toegang hebben tot die dir
Verwijderd
Oh My Fuckign GodVerwijderd schreef op 09 november 2004 @ 12:42:
Ja uitlezen script is al klaar.
Dan moet ik het PHP script dus als root gaan uitvoeren?
Verwijderd
chown, chgrp, chmod.... Kijk daar eens naar....Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 13:02:
Ja logisch... dat weet ik ook.
Maar hoe dan? User aanmaken die speciale rechten tot de PHP file heeft?
Verwijderd
Dan log je toch in als root en geef je een andere user ook rechten?Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 13:04:
Ja weet ik.
Maar in de PHP-file kun je niet iemand zomaar CHOWN rechten geven, dat kan alleen de root.
Euh, dat lijkt me nou ook niet echt verstandig. Dan krijg je een user met root rechten...Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 13:04:
Dan log je toch in als root en geef je een andere user ook rechten?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 13:10 ]
Verwijderd
geen rootrechten manBanpei schreef op 09 november 2004 @ 13:09:
[...]
Euh, dat lijkt me nou ook niet echt verstandig. Dan krijg je een user met root rechten...
Gewoon die dir chownen op die user/group.
Volgens mij bedoelt ie dat niet. Ik denk dat hij bedoelt dat je, als root zijnde, de rechten van usr/local/psa toegankelijk maakt voor user "apache". Daar hoef je user apache toch niet persé rootrechten voor te geven?Banpei schreef op 09 november 2004 @ 13:09:
[...]
Euh, dat lijkt me nou ook niet echt verstandig. Dan krijg je een user met root rechten...
Gewoon die dir chownen op die user/group.
Verwijderd
Zoals ik al zeiVash schreef op 09 november 2004 @ 13:24:
[...]
Volgens mij bedoelt ie dat niet. Ik denk dat hij bedoelt dat je, als root zijnde, de rechten van usr/local/psa toegankelijk maakt voor user "apache". Daar hoef je user apache toch niet persé rootrechten voor te geven?
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Dit topic is gesloten.
![]()