Is de Squeal of Death al opgelost?

Pagina: 1
Acties:

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 13:39
Weet iemand of er al een oplossing is voor de squeal of death bij een Audigy2? Alle sites die ik bezoek dateren van ron 2002. In de tussentijd zijn er (geloof ik) driver updates geweest, maar ik kan nergens vinden of het probleem al is verholpen

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Ik heb er ooit een nieuw mobo voor gekocht. Heb je nog steeds zo'n oude VIA chipset?

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 13:39
ik heb een MSI K8n Neo Platinum Nforce3 chipset. Ik heb een tijdje geleden mn audigy er maar uitgehaald en de onboard sound aangezet, maar ik wil eigenlijk wel weer mn audigy gebruiken

Verwijderd

Wat is de squeal of Death? :o

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Mad_Cow schreef op 09 november 2004 @ 12:30:
ik heb een MSI K8n Neo Platinum Nforce3 chipset. Ik heb een tijdje geleden mn audigy er maar uitgehaald en de onboard sound aangezet, maar ik wil eigenlijk wel weer mn audigy gebruiken
Ik heb een Asus A7N8X met nforce chipset icm met een Audigy, geen problemen meer. Daarvoor wel met een VIA chipset, weet zo gauw niet welke.

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:40

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Audigy met VIA is wel een probleem?
En welke Audigy orecies, en zijn de nieuwe kaarten van CT nu wel compatible met VIA?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Schop?

Is bijvoorbeeld de Audigy4 wel met VIA compatible?

Verwijderd

Wat mij vooral stoort is dat Creative zich niet wil houden aan de standaarden. Op een of andere vage reden gaat dat dus (vaak) mis met Via chipsets. Begrijp me goed: volgens velen zou mijn A7V mobo ook gaan ruzien met mijn SB Live. Heel lang ging dat goed, tot op een zekere dag ineens geen geluid meer kreeg (zelfs digital troughput werkte niet meer).
Een vriend van me heeft een behoorlijke huishouding gedaan mbt de volgorde van kaarten (NIC, SB, Promise controller en alleen Creative DVD decoder eruit gemikt): problemen opgelost... ik snap het nog steeds niet waarom na die ene nacht ineens dat ding niet meer deed :(
Het lijkt wel of Creative anti-AMD/Via is en pro-iNtel O-)

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 17:50

4POX

Everybody is wired

VIA heeft toegegeven dat in hun oude chipset een bug zit die toch gevolg had dat je PCI bus maar 70 MB/s breed was.

Verder gebruiken creative kaarten een pci commando welke in het verleden enkel door Intel werd gebruikt. En door wie is PCI ontwikkeld.. Juist. Door intel

twee dingen die tot gevolg hebben dat VIA en Creative zoveel problemen hebben.

Nu schijnt het beter te zijn.. Maar ik vind het jammer dat creative nog steeds geen geluidskaart heeft met een digitale optische uitgang erop :(

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

4POX schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 14:49:
VIA heeft toegegeven dat in hun oude chipset een bug zit die toch gevolg had dat je PCI bus maar 70 MB/s breed was.

Verder gebruiken creative kaarten een pci commando welke in het verleden enkel door Intel werd gebruikt. En door wie is PCI ontwikkeld.. Juist. Door intel

twee dingen die tot gevolg hebben dat VIA en Creative zoveel problemen hebben.

Nu schijnt het beter te zijn.. Maar ik vind het jammer dat creative nog steeds geen geluidskaart heeft met een digitale optische uitgang erop :(
Wat gek! Mijn SB Live Platinum (met die bracket) heeft toch echt een digitale optische uitgang!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:26

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mijn audigy platinum ook...

Maar het probleem blijkt dus meer bij VIA te liggen dan bij Creative, begrijp ik?

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 17:50

4POX

Everybody is wired

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 12:02:
[...]

Wat gek! Mijn SB Live Platinum (met die bracket) heeft toch echt een digitale optische uitgang!
Ik bedoel echt op de kaart zelf.. Ik vertik het om de glasvezel aan de de voorkant van de kast in te prikken..

Via hoontech is er wel een methode om achter in je kast een glasvezelkabel te prikken.

Er is zelf een tijd geweest dat de coax uitgang die achter op creative kaarten niet eens voldeed aan de spdiff specificatie (volgens de specificatie is dat ding rond de 2 volt en creative deed 5 volt.) Dat heeft mij de coaxiale ingang van een minidisc speler gekost.

Ik weet niet echt waar het probleem zit van creative en VIA.

Met de pci lagency patch kun je al veel problemen met de oudere VIA chipsets oplossen. Het probleem heeft iets te maken dat Intel enkele jaren geleden enkele pci commandos als uitbreiding op de bestaande pcicommando's hebben geintroduceerd. Nu weet ik niet of intel dat zomaar kan doen.. PCI is een standaard. Maar wel een standaard ontwikkeld door Intel. En creative gebruikt die commando's. Dus wie nu de schuldige is weet ik niet.

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Een vriend van me heeft al bijna 2jaar een Mobo met een VIA chipset en een Audigy2, hij doet nogal wat aan professionele audio dingen, en hij heeft toch nog nooit problemen gehad met zijn audiy2 :?

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Bedankt voor alle input.
Zijn er nog meer ervaringen met Audigy en VIA?

Pagina: 1