kobishi switch met packetloss

Pagina: 1
Acties:

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-01 20:03
Van een vriend van mij heb ik een Kobishi switch gekregen. De reden is dat hij vervangen was door de mensen die bij hem het netwerk onderhouden. Ik blij want ik heb een 10 Mbps hub en deze is 100Mbps en nog een Switch ook. Nu heb ik denk ik ontdekt waarom deze is vervangen. Ik heb tussen de 25 en 75 procent packet loss als ik de router er achter ping. Ik heb het meerdere poorten geprobeerd (hij heeft er acht). Bij allen hetzelfde probleem.

Het lijkt me geen probleem van collissions want hier heeft de hub geen problemen mee en ik heb er maar twee aansluitingen op zitten, eentje naar de router en eentje naar m'n eigen pc.

Met de hub krijg ik geen packetloss. Weet iemand een manier om bijvoorbeeld de software op dit ding te resetten of iets dergelijks wat het kan verhelpen?

Verwijderd

Als hij bij dat bedrijf vervangen is zal hij inderdaad wel niet helemaal goed zijn. En mijn gok is dat ze daar ook wel e.e.a. geprobeerd hebben. Vanuit dat oogpunt geef ik je dus weinig kans.

Maargoed een firmware-upgrade kun je proberen.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:22

heuveltje

KoelkastFilosoof

probeer eerst eens alles vast te zetten op 100Mb/s of 10Mb /s
kan zijn dat er daarom iets mis gaat.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-01 20:03
Bedankt voor de reacties tot nu toe, weet niet hoe ik m'n router vast kan zetten op 10/100 Mbps, volgens mij kan het ook niet. Firmware upgrade zou ik willen proberen, ik zie alleen helemaal geen manier om er software op te krijgen. Je kan hem ook niet via een webinterface benaderen ofzo. Heeft iemand suggesties hoe dat te doen of andere oplossingen van mijn probleem.

Verwijderd

Zet je computers eens vast op 10 of 100Mbit.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

firmware upgrade in een switch???

het is volgens mij geen managable switch, dus zit er geen firmware in... (tenmisnte, niet een waar je als user bij kunt)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Pagina: 1