Van een vriend van mij heb ik een Kobishi switch gekregen. De reden is dat hij vervangen was door de mensen die bij hem het netwerk onderhouden. Ik blij want ik heb een 10 Mbps hub en deze is 100Mbps en nog een Switch ook. Nu heb ik denk ik ontdekt waarom deze is vervangen. Ik heb tussen de 25 en 75 procent packet loss als ik de router er achter ping. Ik heb het meerdere poorten geprobeerd (hij heeft er acht). Bij allen hetzelfde probleem.
Het lijkt me geen probleem van collissions want hier heeft de hub geen problemen mee en ik heb er maar twee aansluitingen op zitten, eentje naar de router en eentje naar m'n eigen pc.
Met de hub krijg ik geen packetloss. Weet iemand een manier om bijvoorbeeld de software op dit ding te resetten of iets dergelijks wat het kan verhelpen?
Het lijkt me geen probleem van collissions want hier heeft de hub geen problemen mee en ik heb er maar twee aansluitingen op zitten, eentje naar de router en eentje naar m'n eigen pc.
Met de hub krijg ik geen packetloss. Weet iemand een manier om bijvoorbeeld de software op dit ding te resetten of iets dergelijks wat het kan verhelpen?