Toon posts:

USB probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 USB poorten op mijn computer (2 achter en 1 voor). Ik draai win xp prof. incl. service pack 2.

Als ik iets plug aan de voorkant wordt er niks herkent en als ik iets plug aan de achterkant loopt mijn hele computer in 1x vast.

Is dit een kwestie van drivers zoeken?
Zo ja, hoe kom ik er achter welke?

Ik heb de volgende info met everest uitgelezen:

CPU Type Intel Pentium IIIE, 800 MHz (6 x 133)
Moederbordnaam MSI MS-6309 (1 ISA, 5 PCI, 1 AGP, 1 AMR, 3 DIMM)
Moederbord Chipset VIA VT82C694X Apollo Pro133A

USB1 apparaat VIA VT83C572 PCI-USB Controller

Kan iemand mij op weg helpen?

Verwijderd

Wat is het iets dat je er in plugt dan ?

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 00:20
Tsja, als ie aan de voorkant niks herkent.

Misschien zit de usb aan de voorkant wel niet aangesloten. Wordt alles in apparaatbeheer wel goed herkent?

_@/'

Verwijderd

Topicstarter
De voorkant zit aangesloten op het moederbord met een kabel. De 2 aan de achterkant sitten vast aan het moederbord. Ik heb een webcam (Philips ToUcam II) en een printer (Lexmark x73) als ik 1 van deze achter inplug loopt de boel vast. Aan de voorkant wordt niks herkent van deze 2...

Verwijderd

Topicstarter
In apparaatbeheer staat:

USB Controllers:
- USB Root Hub
- VIA Rev 5 or later USB Universal Host Controller

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 12:30:
De voorkant zit aangesloten op het moederbord met een kabel. De 2 aan de achterkant sitten vast aan het moederbord. Ik heb een webcam (Philips ToUcam II) en een printer (Lexmark x73) als ik 1 van deze achter inplug loopt de boel vast. Aan de voorkant wordt niks herkent van deze 2...
Dat ze aangesloten zijn wil niet gelijk zeggen dat ze ook GOED aangesloten zijn. Loop de pinout eens na. Als je namelijk een MSI bordje hebt met een USB connector die aan de algemene standaard voldoet zoals die tegenwoordig gebruikt wordt gaat het niet werken, want daarin week MSI af (weet niet of ze dat nu nog doen overigens).

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb hier ook een computer staan met dezelfde chipset en moet zeggen dat USB nog nooit lekker gewerkt heeft. Alleen een USB muis herkent ie goed, met een printer en webcam heeft ie het nog nooit goed gedaan, veel dingen geprobeerd, maar helaas nooit een oplossing voor gevonden. Blijkt wel vaker een probleem te zijn bij deze chipset. Helaas.....

Verwijderd

Topicstarter
Dus het is niet een kwestie van drivers instaleren? :(

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Nou, ik heb het al een tijdje opgegeven om het aan de praat te krijgen en de computer gebruik ik inmiddels zelf niet meer, misschien dan de nieuwe VIA drivers het eindelijk oplossen, maar dat zul je moeten proberen! Je zou even van www.via.com.tw de nieuwe hyperion driver kunnen downloaden, misschien helpt het!

Verwijderd

Topicstarter
mmm... ik weet niet of het toeval is, maar ik heb mn webcam op het moment aan de praat!

Heb hyperion driver gedownload. daarna install en reboot.
Eerst liep computer weer vast nadat ik de achterste usb gebruikte.
Na reboot (met kabel er nog in) ging het opeens wel goed!

Ik ga ff door testen.
Bedankt!
Pagina: 1