Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Interrupt Afhandelen LTP1 pin 10

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het is mogelijk om met pin 10 van de parallele poort een interrupt te genereren.
(IRQ 7) nu is mijn vraag.. Hoe kan ik deze interrupt afvangen in een zelfgeschreven interrupt service routine.

Hoe de parallele poort uit te lezen is en te schrijven is met verschillende dll's is volledig duidelijk.

Ik wil dit verwezenlijken onder Windows Xp en ben aan het programmeren in VB.NET

Alles al afgezocht en googlen werkt ook niet meer!
Wie kan me helpen?

• Andante
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Het korte antwoord is dat je een windows device driver zal moeten schrijven, omdat je vanuit de windows userspace niet bij de poorten en interrupt tabellen mag. Vanuit kernelspace mag dat wel, echter zul je dan in de gaten moeten houden dat windows waarschijnlijk z'n eigen LPT driver al op de poort heeft zitten, en die zal je of moeten gebruiken, of moeten omzeilen/verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok hoe doe ik dat?

Links of tips zijn welkom!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:43
Je eigen printer-driver schrijven?

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 21:19
neem aan dat dit niet bij casemodden hoort maar bij programeergebeuren ofzo?

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:13
het zal je alleen lukken met asebmly onder windows 98 of lager. zo ver ik weet is je parallele poort in xp zp ver geloked dat je der niet veel mee kan. ook niet met DLportIO 95.

dus ja het even heel goed zoeken. of idd je eigen driver maken.

je zou nog kunnen proberen om da dll's uit te lezen. hier zijn programma's voor. ik heb het zelf een keer gebruik om usb uit te lezen. maar weet niet meer hoe het progje heet.

veel geluk er mee

Verwijderd

Topicstarter
kippy schreef op 09 november 2004 @ 17:34:
dus ja het even heel goed zoeken. of idd je eigen driver maken.
Idd een eigen driver schrijven is denk ik de enige oplossing maar weet iemand hoe ik dit kan doen? Heb al wel rond gekeken bij microsoft en hebt DDK gevonden. Of ik daar iets mee kan weet ik niet?

• caipirinha
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

http://www.direct-io.com/
Zelfs ouwe dos meuk werkt hier prima mee onder xp. Kost wel processorkracht en het is een beetje traag voor sommige toepassingen.

No self-respecting engineer should have to close a game to run a circuit simulation.

Verwijderd

Misschien heb je hier wat aan. http://www.littlesounddj.com/awkiawki/index.cgi/UserPort

lees ff documentatie door. Dit haalt beveiligingen weg en zo kan je zonder gezeur je poorten in je NT-os aansturen.
Pagina: 1