Toon posts:

FSB omhoog en pc sluit niet meer af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede Tweakers

Voor ik me hele Systeem uit elkaar ga halen maar effe vragen wat jullie hier van denken

Ik heb een Waterkoeling in me pctje zitten. En dus een beetje Overclocken die handel
Maarop het moment dat ik me FSB omhoog zet sluit het systeem niet meer af. De pc draait er prima mee.
Maar als ik ga afsluiten lijk alles goed te gaan, windows sluit zelf me scherm gaat uit.
Alleen de voeging blijft werken en dus ook alle ventrilatoren water pompen en zo.
op het moment dat me FSB weer naar normale waarde gaat is het weer over. en sluit hij weer goed af.
Nou lijkt me dat het of de voeding of het moederboort is. Nu kan ik wel eerst andere voeding gaan testen
maar die heb ik niet en 1 kopen als stel me moeder boort is, is erg zonde.
Wat denken jullie dat het is??? mobo? voeding ?

Spec's
Amd xp 3200+
asus av7880 mobo
2x kingston 512
2x maxtor 160 GB sata
chieftec 360W voeding
Nvidia 6800 GT

PS. de pc is geaard

ik wacht in spaning op jullie reactie

• Cryolite
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:24
Het lijkt mij een mobo-probleem, aangezien je fsb verhogen niets te maken heeft met je voeding.
Voeding moet toch van je mobo een signaal krijgen dat ie aan of uit moet.
Persoonlijk denk ik dus dat het je mobo is, maar ook ik wacht even de reacties van anderen af. Twee weten immers nog altijd meer dan een.

Overigens, hoe lang heb je gewacht tot fans, waterkoeling e.d. uit gaan? Mijn pomp blijft soms (doordat bekrachtigd relais niet uitspringt) soms wel een halve minuut doorgaan nadat m'n voeding gestopt is.

Maar we wachten nog wat andere reacties af.

P.S. Wat is de reactie van je voeding als je op de powerknop drukt? Gaat dan je compu weer aan (bios opstarten etc.) of gaat ie dan gewoon uit?

[ Voor 13% gewijzigd door Cryolite op 09-11-2004 14:03 . Reden: PSje erbij geplakt. ]

Verwijderd

Wat is de FSB als je het probleem hebt? Waarschijnlijk komt het door een te hoge PCI-speed. Ik weet niet of je bord een AGP/PCI-lock heeft. Je zou anders eens kunnen proberen om je MP te verlagen en de FSB op 166 of 200 te zetten.

Verwijderd

Heb je ook ene waterblok op je chipset zitten? Zo neit, probeer dan eens je chipset te koelen met een fan of open kast, of beiden. Mijn KT7A deed ook moeilijk met rebooten op hogere FSB's toen ik waterkoeling kreeg. Een betere koeler op de chipset gezet en het probleem was verholpen. Toen was rebooten op een hogere FSB zelfs geen probleem meer.

Verwijderd

Topicstarter
ten eerst dank voor reply's
Mijn fps gaat van 200 naar 215 (meer kan niet want dan stopt de satacontoller er mee)
Hij is watergekoeld dus dat zit wel goed.
alles draai echt goed verder.

Wacht weer in spanning af

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 18:48 . Reden: typo ]

Verwijderd

offtopic:
Typ eens normaal nederlands, ik kan het gewoon niet lezen!!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 19:06:
offtopic:
Typ eens normaal nederlands, ik kan het gewoon niet lezen!!
JA JA ik weet het ik ben geen spelling wonder..
maar ben heel dislecties en daar kan ik weinig aan doen, en geloof me ik heb het geprobeert. PLease pak mensen niet op hun zwakheid

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 18:50
Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 19:09:
[...]

JA JA ik weet het ik ben geen spelling wonder..
maar ben heel dislecties en daar kan ik weinig aan doen, en geloof me ik heb het geprobeert. PLease pak mensen niet op hun zwakheid
Afgezien van de vele topics (en discussies) die hierover al lopen kan je natuurlijk ook je berichtjes 'vooruit typen' in een tekstverwerker met spellingscontrole. Dan zal je fouten als 'geprobeert' ook niet meer tegenkomen. Daarmee doe je anderen misschien een plezier.

Homo sapiens non urinat in ventum

Verwijderd

Dat gemiep over die spelfouten..nerds.. :(

Een foutje hier en daar is heus niet erg alleen soms is er geen touw aan vast te knopen. Ik kan het allemaal prima lezen hier dus dan kan de rest dat ook. Ff in Word je bericht typen zoals hierboven gezegt is idd een goede oplossing als je dyslectisch bent.

Wat het aflsuiten betreft, daar kun je niet heel veel aan doen. Waarschijnlijk functioneert de chip die dat regelt niet meer goed bij de verhoogde FSB.

Je moederbord ken ik verder niet..het type althans. Als er PCI locking op zit dan zou je dat aan moeten zetten en dan moet het over zijn.

Verwijderd

De naam van het moederbord is een typefout denk ik....google vind nauwelijks moederborden op "asus av7880"

Het is: "A7V880" denk ik.

Google levert op:
"This is for Cadaveca, In the bios under "Jumperfree configuration".
Did you set "Asynchronous Frequency" to enable? If not, please do so.
This is the AGP/PCI lock."

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 20:15 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:15

sapphire

Die-hard pruts0r

hey niks tegen nerd he !!
btw het gaat om dit bord: Asus A7v880

en het heeft een pci/agp lock
Stukje van Xbit (http://www.xbitlabs.com/articles/ch.../via-kt880.html)
" In conclusion I would like to point out one more thing, which will be of interest to overclockers in the first place. Speaking about VIA KT880 as of VIA KT600 + dual-channel memory controller I left out one very important fact. Namely, I have to stress that VIA KT880 has finally acquired the so long-awaited option to clock the AGP/PCI buses asynchronously, which is also known as AGP lock. In other words, now when you want to increase the FSB frequency beyond the nominal values, such as 100/133/166/200MHz, you will also be able to avoid synchronous growth of the AGP and PCI frequencies together with the FSB one, so that they exceeded the nominal 33/66MHz. This way, now it will be much easier to overclock the processors on VIA KT880 based mainboards, because you will not need to keep an eye on the proper functioning of the AGP and PCI devices during overclocking. As a result, VIA KT880 will be at least no worse than NVIDIA nForce2 from the overclocking point of view, because the latter has had the option of asynchronous FSB and AGP/PCI buses clocking from the very beginning."

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
dankje newture.. eidenlijk mensen die snappen waar het hier om gaat en dat is niet spelling. zal wel volgende keer spelings controle gebreuken.
En ja mobo was verkeerom getypt. Ik zal me bios weer door pluisen en dank voor alle snelle reacties. Zal effe posten als het gelukt is.

Dank aan al.

Greats fly
Pagina: 1