[Access] Stoppen query tijdens rapportontwerpfase

Pagina: 1
Acties:

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Access heeft de lastige eigenschap om een gekoppelde query aan een rapport uit te voeren zodra het rapport in ontwerpmodus wordt geopend.
Voor een kleine query maakt dat niet uit, maar ik heb nogal wat rapporten die zijn gebaseerd op kruistabellen. De gegevens worden uit grote tabellen uit een Oracle database gehaald en dat duurt even (soms > 20sec.).
Zodra ik een rapport open in ontwerpmodus wordt die dus uitgevoerd (om uit te zoeken wat de veldnamen zijn die in het rapport gebruikt kunnen worden), terwijl ik ze niet nodig heb (kolomkoppen zijn vastgestelde teamkodes en die weet ik dus al).
Hoe zet ik het uitvoeren van queries uit tijdens (het openen van een rapport in) de ontwerpfase? Kan dat sowieso wel?

Ik heb geprobeerd om het rapport eerst op te bouwen zonder Recordbron en deze pas op het laatst toe te voegen, maar na het toevoegen wordt toch weer de query uitgevoerd: weer lang wachten...

Via de microsoft nieuwsgroepen krijg ik geen reactie om mijn vraag.

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Verwijderd

Gebruik maken van "late binding". Koppel je velden pas op het moment van uitvoeren. Dit betekent dat je tijdens je design dus niet weet waar wat aan hangt.