Toon posts:

FireFox opbouw probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Middag,

Mozilla's FireFox is vandaag - jullie wel bekend - gelanceerd, tot groot genoegen van mij.

Behalve wanneer ik onze website www.raceplace.nl raadpleeg, aangezien het een probleem lijkt te hebben. Ik heb de hele source een keer of 10 doorgelezen, maar heb de moed nu echt opgegeven.

Ik hoop dat iemand weet wat het probleem is.

PS; Probleem ontstaat ongeveer 2 op de 3 keer, wanneer je hem goed zit ctrl+f5 en je zal wellicht de verkeerde opbouw treffen.

BVD

Grtz,

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

1. groeten onder elke post hoeft niet
2. wellicht even kijken of je opmaak en code wel echt zo goed is ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even die link gecheckt; 269 'fouten'.

Veel 'fouten' zijn niet echt fouten, maar ik moet wel zeggen dat ik dit ontzettend waardevol vind.

Ik zal ze eens een voor een checken.

Bedankt.

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-07 15:18
Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 11:24:
Ik heb even die link gecheckt; 269 'fouten'.

Veel 'fouten' zijn niet echt fouten, maar ik moet wel zeggen dat ik dit ontzettend waardevol vind.

Ik zal ze eens een voor een checken.

Bedankt.
Werk inderdaad eerst even deze fouten weg.

Grote kans dat het dan al opgelost is.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Mocht jij degene zijn die de site maakt: waarom zoveel onnodig gebruik van tabellen... Zoek maar eens op internet en GoT op tableless designs en semantics (tweede heeft niet zoveel met eerste te maken ;)).

Je zal zien dat de source er veel duidelijker en gestructureerder is.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de problemen doorgenomen, maar resulteren allemaal niet in de oplossing van het FireFox probleem.

Anyone else?

Verwijderd

het kan aan mij liggen, maar ik krijg geen verkeerde opbouw te zien volgens mij. Ik heb firefox 1.0 net gedownload en heb al heel wat keren gefreshed :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Hier (nog met de preview van 1.0) ziet je pagina er goed uit? Maar valideren doet het echter nog niet; of heb je op een offline copy getest of het helpt?

Gooi je cache iig. even leeg :P

edit:

En ik ben weer eens spuit11 :+

[ Voor 21% gewijzigd door F_J_K op 09-11-2004 19:39 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 21:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 19:36:
Ik heb de problemen doorgenomen, maar resulteren allemaal niet in de oplossing van het FireFox probleem.

Anyone else?
Veel fouten staan er anders nog steeds, vooral het niet openen van sluiten van tags op de goede plaats kan tot opmaakfouten leiden, dus als je eerst eens zorgt dat je <head> begint en dat die <tr> overal goed staat, dan stel je in PHP in dat hij geen & in je URL's moet zetten en geef j eieder plaatje een alt attribuut, en dan kun je beginnen met de andere dingen op te lossen met een CSS alternatief.

[ Voor 3% gewijzigd door Johnny op 09-11-2004 20:17 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
Ik krijg trouwens koppijn van de kleurstelling text <> achtergrond, de textkleur is voor mij te licht.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Ik heb ditzelfde probleem ook af en toe met tweakers.net. De pagina wordt dan niet helemaal goed opgemaakt, maar na een (aantal) keer refreshen geeft firefox hem wel goed weer. Ik meen al eens eerder een topic te hebben gelezen van iemand met dit "probleem" van tweakers.net i.c.m. firefox.

Die link van w3c geeft bij tweakers.net ook een groot aantal fouten (113).

Ik kan er overigens niet wakker van liggen hoor, maar misschien doen anderen dat wel; vandaar dat ik het even post ;)

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 09 november 2004 @ 19:46:
offtopic:
Ik krijg trouwens koppijn van de kleurstelling text <> achtergrond, de textkleur is voor mij te licht.
Daar heb ik geen last van zelf eerlijk gezegd, ik zal hem op zich wel even een paar tandjes donkerder grijs kunnen geven, dat is geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Herr Muller schreef op 09 november 2004 @ 19:50:
Ik heb ditzelfde probleem ook af en toe met tweakers.net. De pagina wordt dan niet helemaal goed opgemaakt, maar na een (aantal) keer refreshen geeft firefox hem wel goed weer. Ik meen al eens eerder een topic te hebben gelezen van iemand met dit "probleem" van tweakers.net i.c.m. firefox.

Die link van w3c geeft bij tweakers.net ook een groot aantal fouten (113).

Ik kan er overigens niet wakker van liggen hoor, maar misschien doen anderen dat wel; vandaar dat ik het even post ;)
Klopt, er zitten wel fouten tussen, maar deze hebben geen aanleiding tot het FireFox probleem.
Ik zal deze fouten er allemaal een keer uit halen, maar niet alle 200 op 1 dag ;)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 09 november 2004 @ 19:38:
Hier (nog met de preview van 1.0) ziet je pagina er goed uit? Maar valideren doet het echter nog niet; of heb je op een offline copy getest of het helpt?

Gooi je cache iig. even leeg :P
Cache heb ik geleegd (Ik nam aan dat je daar de temp en TIF mee bedoelde), maar geen resultaat.

Het rare is, dat wanneer ik ctrl+f5 druk (dus volledige refresh van de page) dat het wel lukt en ik geen verkeerde opbouw krijg..

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:21

André

Analytics dude

De pagina barst werkelijk van de tabellen, daar kan natuurlijk heel snel iets fout mee gaan. Ergens een tag niet afsluiten en je hebt al een probleem. En jij beweert dat het niet aan die fouten ligt? Hoe weet je dat, heb je de pagina al eens foutloos getest? De fout-tolerantie in FF is veel lager dan IE en daarom worden incorrecte sites eerder verkeerd weergegeven in FF dan IE.

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Versie 0.8 heeft hetzelfde probleem. Opera en IE gaan perfect. Ik zou het zoeken bij de vele tables idd, en eers het eea veranderen naar divjes. Of 1 tabel bouwen, waar alles prima in past. Voor elk nieuwsitem een aparte tabel pakken is niet de beste manier.

Overigens wil ik niet zeggen dat het een puur HTML technisch probleem is, want firefox kan er af en toe ook wat van.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-07 21:51

Schonhose

Retro Icoon

Firefox is wat stricter in de HTML opmaak. Internet explorer gaat losser om met niet gesloten tags ed.

Zolang deze fouten er nog inzitten kun je er niets nuttigs van zeggen.

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• JozyDaPozy
Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 07:47:
[...]

Klopt, er zitten wel fouten tussen, maar deze hebben geen aanleiding tot het FireFox probleem.
Ik zal deze fouten er allemaal een keer uit halen, maar niet alle 200 op 1 dag ;)
Ik heb de ervaring van php dat het mooie is dat je supersnel dingen kan aanpassen.
En die 200 fouten zou je volgens mij in maximaal een kwartiertje kunnen oplossen.

En dan weet je het!! :)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 07:47:
[...]

Die tabelfouten hebben wel degelijk invloed op je firefox probleem hoor :)
jozy2002 schreef op 10 november 2004 @ 10:34:
[...]
Ik heb de ervaring van php dat het mooie is dat je supersnel dingen kan aanpassen.
En die 200 fouten zou je volgens mij in maximaal een kwartiertje kunnen oplossen.

En dan weet je het!! :)
Grappig, want dit is toch echt een HTML probleem ;)

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:47
euhm Rick, hier rendert ie raceplace.nl al tijden gewoon goed met firefox hoor. :?

PSN: DutchTrickle PVoutput

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

De site rendert niet helemaal goed hier, hij slaat soms wat breed uit. Ik ben geen expert maar dit(breedte) komt omdat Firefox de breedte "goed" pakt en MSIE de tabel een beetje in elkaar propt(naar mijn ervaring).

Als ik dan naar de site kijk lijkt het erop dat FF en MSIE de tabellen anders intepreteren. Maar in je code staat ook een fout(of dit hem is weet ik niet)

Line 69, column 7: end tag for "TABLE" which is not finished

Neem anders even hier een kijkje voor al je "fouten":
http://validator.w3.org/c...ce.php%3Fshow%3Dfrontpage

[ Voor 4% gewijzigd door SSH op 10-11-2004 13:10 ]

• JozyDaPozy
BtM909 schreef op 10 november 2004 @ 10:41:
[...]
Grappig, want dit is toch echt een HTML probleem ;)
Je snapt me niet..

Ik bedoel, dat html, die gegenereerd wordt vanuit php (als het een beetje netjes geprogrammeerd is) heel makkelijk aan te passen valt, en dat een pagina met 600 fouten in principe door bijvoorbeeld maar 20 handelingen te doen, van alle fouten verlost kan zijn, dankzij je pagina opbouw in php.
snappie?
Pagina: 1